Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

​Google foloseste AI pentru a combate recenziile false. Peste 240 de milioane, eliminate in 2024

Tags: google, google maps, gemini, inteligenta artificiala

Google a anuntat o actualizare majora in asigurarea integritatii informatiilor din Google Maps si Business Profiles, folosind inteligenta artificiala pentru a detecta si elimina recenziile false si alte forme de continut abuziv. Cu ajutorul acestei tehnologii avansate, compania a reusit sa elimine peste 240 de milioane de recenzii inselatoare doar in 2024.
Intr-o postare oficiala pe blogul Google, compania a explicat cum Gemini, modelul sau de inteligenta artificiala, este folosit pentru a analiza recenziile de pe Google Business Profiles si pentru a detecta comportamentele suspecte. Aceasta tehnologie poate identifica recenziile scrise automat sau pe cele postate in masa de conturi false.

Datele din 2024 arata impactul direct al utilizarii inteligentei artificiale:
  • Peste 240 de milioane de recenzii care incalcau politicile au fost eliminate sau blocate, majoritatea fiind stopate inainte de a deveni vizibile publicului.
  • Peste 70 de milioane de editari suspecte aduse locatiilor din Google Maps au fost blocate sau eliminate.
  • Peste 12 milioane de Business Profiles false au fost detectate si impiedicate sa apara online.
  • Peste 900.000 de conturi care incalcau in mod repetat regulile Google au primit restrictii la postare.

In plus, Google a blocat zeci de mii de incercari de fraudare a sistemului, inclusiv revendicari frauduloase ale unor afaceri reale.
 

Detectarea inselatoriilor cu ajutorul Gemini


Google foloseste inteligenta artificiala pentru a opri tentativele de frauda. 

Gemini a fost folosit pentru a antrena un model capabil sa identifice editarile potential suspecte ale profilurilor, cum ar fi schimbarea brusca a categoriei (din “cafenea” in “instalator”). O afacere care isi schimba numele din „Zoe's Coffee House” in „Zoe's Cafe” nu este suspecta, dar o afacere care isi schimba brusc categoria din „cafenea” in „instalator” este.

Acest nou model a ajutat la blocarea a mii de editari suspecte de profiluri de afaceri.
 

Lupta impotriva recenziilor false de 5 stele


Google a constatat ca unele companii au incercat sa insele sistemul prin cumpararea de recenzii false de 5 stele ⭐⭐⭐⭐⭐ de la persoane care nici macar nu le-au vizitat vreodata, iar aceasta practica este strict interzisa de politicile Google.

Inteligenta artificiala permite identificarea acestor practici inclusiv retroactiv, chiar si la cateva luni dupa ce au fost publicate. 

📢 Google a lansat deja alerte in SUA, Marea Britanie si India, pentru a avertiza utilizatorii cand recenziile suspecte de 5 stele au fost sterse. Aceste avertismente vor fi extinse la nivel global incepand de luna viitoare.

Cand Google detecteaza activitate suspecta in cazul recenziilor unui profil de afacere sau daca o afacere incalca politicile companiei, Google poate impune restrictii temporare, care include:
  • Banner: afisarea unui banner care anunta eliminarea recenziilor suspecte;
  • Restrictii de postare a recenziilor: blocarea temporara a posibilitatii de a posta recenzii noi;
  • Recenzii eliminate: ascunderea temporara a recenziilor existente pentru acea afacere.



Google combina in continuare expertiza umana cu puterea inteligentei artificiale. Echipa globala de moderare colaboreaza cu AI-ul pentru a revizui cazurile complexe, in timp ce Gemini automatizeaza detectarea initiala a recenziilor suspecte.
 

Impactul asupra afacerilor locale si utilizatorilor


Pentru afacerile locale, eliminarea recenziilor false inseamna o reprezentare mai corecta in Google Maps si Google Search, protejandu-le reputatia. 

Pentru utilizatori, acest lucru inseamna o experienta autentica si fiabila atunci cand aleg anumite restaurante, magazine sau anumiti furnizori de servicii.

Google subliniaza ca scopul sau este de a mentine un ecosistem digital de incredere, unde utilizatorii pot lua decizii informate pe baza unor opinii reale, nu fabricate. De aceea, va continua sa isi imbunatateasca sistemele pentru a combate continutul abuziv si pentru a sustine calitatea informatiilor din Google Maps, asigurand o concurenta echitabila mediului de afaceri si o experienta utila si sigura pentru utilizatori.

Sursa foto: blog.google
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016