Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INTERVIU MARKERTINGPORTAL.RO: Traian Ispasiu s-a indragostit de cafea dupa ce si-a deschis cafeneaua

Tags: marketing, interviu marketingportal, traian ispasiu, cafea, cafenele tabiet

Domnul Tabiet, dupa cum ii spun prietenii, este convins ca are multe de oferit lumii. S-a decis sa parieze pe cafea si, pana acum, se pare ca a primit mana castigatoare. De la o cafenea a ajuns sa-si gandeasca extinderea pe trei directii: Coffee shop - To go - fresh food & drinks, Bistro & Lounge, Office concept Tabiet.
Cate cafele beti pe zi? 
 
In fiecare zi beau cel putin un espresso.Tin sa precizez ca trebuie sa fie un espresso facut corect. In medie, beau circa 3 espresso/zi.
 
V-ati apucat de afacere din pasiune pentru cafea? 
 
Nu. In 2006, cand am deschis cafeneaua dupa ce am inchis un business pe care il aveam, m-am hotarat sa schimb domeniul, deoarece am vrut sa „dau ceva” catre semenii nostri, astfel incat sa le fac viata mai frumoasa. Astfel am luat decizia de a face prima cafenea, fara sa am in mod deosebit o pasiune pentru cafea.
Insa, in timp, descoperind domeniul si lumea cafelei, ea a devenit o mare pasiune pentru mine. Atat produsul, cat si momentul in care beau cafeaua. Asta vreau sa le impartasesc si clientilot nostri.
Este Caffe Tabiet un concept?
 
Da, Caffe Tabiet este un concept. In momentul de fata sunt 3 directii prin care ne facem cunoscute proiectele: 
 
Coffee shop - To go – fresh food & drinks (http://caffetabiet.ro/coffee-shop-tabiet/)

O cafenea de specialitate unde la etaj poti degusta specialitati gourmet pe baza de cafea, cafea facuta cu 6 echipamente diferite si unde poti experimenta gustul cafelei inainte de a cumpara pentru acasa.Tot de aici, cei care vor sa consume acasa blend-ul de cafea pe care il gasesc in locatiile noastre, pot cumpara blend-ul Caffe Tabiet denumit 5 Regions, la o cutie de 250 de grame.La parter vindem pentru acasa, cafea de origine 100% Arabica, proaspat prajita.Trecatorilor, prin punctul de vanzare TO GO, le oferim posibilitatea sa cumpere o cafea si multe alte produse pe care le pot consuma pe drum.  
 
Bistro & Lounge (http://caffetabiet.ro/caffe-tabiet-bistro-lounge/)

Cand am gandit acest concept m-am gandit sa fie mai mult decat o cafenea, sa fie un loc unde designul si atmosfera sa te faca sa te relaxezi de cum intri.
 
Un loc care sa atraga oameni din diverse domenii, oameni activi, deschisi mereu catre nou, dornici sa experimenteze si sa petreaca timp de calitate alaturi de prieteni. 

Clientii care ne calca pragul sunt oameni sociabili si dornici sa petreaca momente inedite si ne straduim sa le oferim diverse evenimente care sa le umple viata cu lucruri de care sa fie mandri.
 
Avem evenimente de degustare care sa ofere clientilor un know how despre vin/cafea/preparate de mancare, astfel incat timpul cu noi sa fie si un cumul de informatie utila pentru ei.
 
Evenimente cu tematica, romantic day, after work cocktails sau family day sunt cateva dintre evenimentele organizate saptamanal, care au ca scop diversitatea trairii unor momente diferite, unice si speciale pentru clientii nostri. 
 
Office concept Tabiet 
 
Acest concept satisface nevoia oamenilor care lucreaza in cladiri de birouri cu un numar de peste 200 de persoane. Pe langa faptul ca aducem o parte din cafenea, conceptul presupune livrarea de mancare pe care o expunem in vitrine calde si reci. Practic este un bistro caffe, dar productia nu este in acel punct de lucru. Avem un astfel de proiect exclusiv pentru compania McCann Erickson, proiect care satisface nevoia a 280 de persoane din cladire.

Tabiet este un nume dat intamplator?
 
...Mi-a fost asociat acest cuvant cu felul meu in care fac anumite lucruri. Nu, nimic nu este intamplator in viata noastra .
 
Spunand mereu ca am si eu tabieturile mele, un bun prieten mi-a spus acum multi ani Tabiet, si, de atunci, mi s-a adresat cu acest supranume - domnul Tabiet. De aici am considerat ca este binevenit sa numesc brand-ul Caffe Tabiet pentru ca exprima ceea ce sunt eu si cum fac eu lucrurile.
 
Se spune ca acum, pentru a avea succes, nu trebuie sa vinzi produse, ci experienta de consum. In cazul dumneavoastra...
 
In business, regula de baza este sa satisfaci o nevoie pentru a avea succes. Plecand de la aceasta idee, imi place sa cred ca ofer un produs si consumatorul plateste pentru acesta, nu pentru a consuma acel produs, ci pentru experienta care ti-o ofera el sau pentru momentul pe care il petrece cu noi.
 
Pe langa cafea, aveti si alte produse. Cat de receptivi sunt romanii la experimentele de gust pe care le propuneti?
Bineinteles, ne intoarcem la concept. Acesta si numai acesta te poate diferentia in piata daca ai produse unice.
 
In meniul nostru avem produse care sunt create de noi, in sensul ca avem retetare proprii si mici secrete pentru un gust diferit, produse pe care clientii le apreciaza si care ne genereaza volume mari. 
 
Cred cu tarie ca romanii sunt deschisi sa experimenteze si apreciaza diversitatea. Mai nou, prin evenimentele de degustare pe care le organizam, am observat ca sunt interesati si de modul corect in care se prepara anumite produse.
 
Cele mai apreciate sunt espresso, cappuccino, caffe latte, frappe, honey nut, gold mine, biskream si lista continua.
 
Cum va promovati: advertising, social media?
 
Strategia de promovare intotdeauna o gandesc cu oameni de specialitate. Bineinteles ca instrumentele de social media sunt unealta perfecta si eficienta pentru a te promova, cu specificatia ca trebuie sa ai un content relevant, astfel incat sa faci consumatorul sa fie interesat de ceea ce oferi tu inca din prima secunda de cum vede aparitia materialului.
 
Cred si ca trebuie sa existe o promovare constanta, pe termen lung si strategii de promovare punctuale pe proiecte punctuale. Pe linga faptul ca avem o identitate pentru fiecare proiect in parte, culori, grafica si content, tinem cont de profilul target-ului tinta. 
 
Nu ne intereseaza sa fim peste tot, ci sa fim acolo unde exista clientul de profilul cre ne intereseaza.Ne-am axat foarte mult pe fidelizarea clientilor, organizand activitati interne, lansand cardul de membru si diverse campanii „Call to action”.
 
Ce reprezinta Empretec si Asociatia pentru antreprenoriat Romania? Cu ce vine in ajutor oamenilor de business?
 
Pe scurt, programul Empretec pentru mine reprezinta biblia antreprenorului. Am pornit de la ideea UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development ) si intelegem ca dezvoltarea acestui program de competente antreprenoriale este unealta perfecta de formare a antreprenorilor.
 
Printr-un studiu facut de profesorul David Mc Clelland (cel care a descoperit cele 3 motivatii ale oamenilor de succes ) si prin cercetarile facute pe sute de antreprenori in decursul a peste 10 ani, au fost identificate 30 de comportamente impartite in 10 competente antreprenoriale.Comportamente care au fost regasite la antreprenorii de succes, indiferent de sex, varsta, domeniul de activitate, context economic sau nivel social. 
 
De aici putem intelege ca acest program inglobeaza reteta de succes pentru a te forma ca antreprenor.
 
In plus, structurarea acestui workshop este atat de bine facuta, incat ofera participantului o experienta intensiva de 9 zile in care identifica si exerseaza toate aceste comportamente.
 
Se fac exercitii de rol si chiar afaceri in timpul workshop-ului. Feedback-ul participantilor pentru acest program ca evaluare generala este de 89% excelent si 11 % bun. Metodologia de lucru este de 90% excelenta si 10 % buna.
 
Asociatia pentru antreprenoriat din Romania este un proiect al unor antreprenori dornici sa dezvolte si sa sustina mediul antreprenorial din Romania. O parte din membrii acestei asociatii sunt facilitatori ai programului Empretec. 
 
Inca din 2007 ne bucuram de implementarea programului Empretec. In cadrul Programului Start gestionat, pana in 2013, de Agentia de IMM-uri (mai nou, actualul Departament din structura Ministerului IMM-urilor), comunitatea Empretecilor a ajuns la peste 1.500 de beneficiari
 
Dupa participarea in acest program, beneficiarii stiu cum sa administreze o afacere, cunosc comportamentele antreprenoriale ale antreprenorilor de succes si stiu cum sa le practice in business.
 
Pentru cei care sunt antreprenori si participa la acest workshop, va pot impartasi din experienta celor care au participat deja ca veti castiga plus valoare in afacerea dumneavoastra, veti invata sa va stabiliti obiective si sa le si atingeti. Avem marturii ale unor prieteni mai vechi care au reusit chiar sa-si dezvolte business-urile in alte domenii si servicii. Pe scurt, au avut uneltele necesare sa isi creasca afacerea.
 
In perioada 2013-2014, organizam 5 workshop-uri Empretec pentru dezvoltarea competentelor antreprenoriale.Costul de participare pentru acest workshop este de 500 de euro.
 
In aceasta perioada vom infiinta un sediu si in Bucuresti, pentru a avea o expunere mai mare, un sediu de care ma voi ocupa personal de proiect, din pozitia de director executiv.
 
Autor: Simona Straton, Marketingportal


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Ana 15-Oct-2013 21:23:48
Mult succes domnule Ispasiu! Super interviu!!

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016