Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

​Studiu: TikTok triumfa in social media, Google domina cautarile

Tags: social media, motor de cautare, google, tiktok, inteligenta artificiala

Cateva tendinte interesante se remarca in randul consumatorilor in privinta utilizarii platformelor de social media si a motoarelor de cautare. Studiul „American Customer Satisfaction Index (ACSI®) Search and Social Media Study 2024” a adus in prim-plan rezultatele unei analize detaliate a satisfactiei utilizatorilor in piata digitala din Statele Unite ale Americii (SUA).

Google, lider absolut in randul motoarelor de cautare


🔍Google isi mentine pozitia dominanta pe piata motoarelor de cautare, beneficiind de un nivel ridicat de satisfactie din partea utilizatorilor, dupa ce a crescut cu 1%, ajungand la un scor ACSI de 81. Potrivit studiului, utilizatorii apreciaza inovatiile continue aduse de Google, inclusiv integrarea inteligentei artificiale, care a imbunatatit semnificativ experienta de cautare. Aceasta inovatie a contribuit la cresterea satisfactiei utilizatorilor, demonstrand eficienta noilor tehnologii in raspunsul rapid si relevant la interogarile utilizatorilor.

Google surclaseaza concurenta in ceea ce priveste navigarea, redarea pe dispozitive, viteza, continutul, calitatea aplicatiilor mobile si fiabilitatea aplicatiilor mobile.

DuckDuckGo s-a clasat, din nou, pe locul al doilea, cu un scor constant de 79. Grupul motoarelor de cautare mai mici (in crestere cu 1%) si Bing (in crestere cu 3%) sunt urmatoarele cu 77, urmate de Yahoo!, care urca cu 3% cu un scor de 76. Ultimele doua clasate au inregistrat acum cele mai mari scoruri ACSI din ultimii 12 ani.
 

TikTok, regele necontestat al social media


🔝Pe segmentul social media, TikTok a reusit sa se detaseze pentru prima data ca lider al industriei, fiind platforma preferata a utilizatorilor, datorita continutului dinamic si captivant. A reusit sa creasca cu 7 procente, pana la un scor ACSI de 79. Studiul ACSI arata ca utilizatorii sunt extrem de multumiti de interactiunea oferita de TikTok, platforma continuand sa atraga o audienta diversificata si sa stimuleze creativitatea utilizatorilor sai.
 

Celelalte platforme inregistreaza performante mixte


Alte platforme de social media, precum Facebook si X (fostul Twitter), au inregistrat scoruri de satisfactie mai modeste. Utilizatorii acestor platforme au exprimat nemultumiri legate de experienta de utilizare si de calitatea continutului, evidentiind necesitatea unor imbunatatiri pentru a ramane competitive.

📈Meta se bucura, totusi, de un an bun. Atat Instagram (in crestere cu 4%, ajungand la 76), cat si Facebook (cu 5% mai mult, ajungand la 69) au inregistrat cresteri importante ale satisfactiei utilizatorilor. 

LinkedIn, cu o crestere de 1%, egaleaza Instagram si depaseste Pinterest, care scade cu 4%, ajungand la un scor ACSI de 74. 

Dupa doi ani de imbunatatiri, X (fostul Twitter) ramane stabil la 69 (la egalitate cu Facebook pentru al doilea cel mai scazut scor din industrie). 

Snapchat, in scadere cu 3% pana la 68, cade pe ultimul loc pentru prima data de la intrarea in index, in 2019. Rezultatele pentru Snapchat si Pinterest sunt in concordanta cu frustrarile unor utilizatori in urma modificarilor recente ale aplicatiilor.
 

Importanta satisfactiei utilizatorilor


Studiul ACSI subliniaza importanta satisfactiei utilizatorilor ca indicator fundamental pentru succesul motoarelor de cautare si platformelor de social media. Companiile care investesc in inovatie si inteleg interesul utilizatorilor vor continua sa prospere, prin mentinerea loialitatii utilizatorilor si atragerea de noi audiente.

„Este adevarat ca studiul din acest an a constatat ca principalele motoare de cautare si platforme de social media au mentinut sau au imbunatatit in mare masura scorurile de satisfactie a utilizatorilor”, a declarat Forrest Morgeson, profesor asociat de marketing la Michigan State University si director emerit de cercetare la ACSI. 

„Cu toate acestea, pe masura ce inteligenta artificiala joaca un rol din ce in ce mai important in furnizarea de continut si in publicitate, platformele trebuie sa se asigure ca servesc utilizatorilor rezultate extrem de relevante si reclame care respecta confidentialitatea, altfel ar putea asista la scaderea scorurilor in viitor. Modul in care companiile echilibreaza noile tehnologii cu experienta utilizatorului va fi important de urmarit in viitor”, a mai subliniat Morgeson.

Raportul ACSI 2024 evidentiaza o piata dinamica, unde adaptabilitatea si inovatia reprezinta cheile succesului. Google si TikTok sunt exemple clare de cum tehnologia si o intelegere profunda a nevoilor utilizatorilor pot conduce la satisfactie crescuta si dominare pe piata digitala.

Sursa foto: pexels.com
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016