Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CE a amendat Apple si Meta cu 500 si 200 milioane euro pentru incalcarea Actului legislativ privind pietele digitale
Tags: apple, meta, facebook, instagram, date personale
Comisia Europeana (CE) a amendat companiile Apple si Meta cu 500 de milioane de euro si, respectiv, 200 de milioane de euro dupa ce a constatat ca Apple si-a incalcat obligatia antidirectie in temeiul Actului legislativ privind pietele digitale (Digital Markets Act — DMA) si ca Meta a incalcat obligatia de a oferi consumatorilor posibilitatea de a alege un serviciu care utilizeaza mai putine date cu caracter personal.
Comisia Europeana (CE) a amendat companiile Apple si Meta cu 500 de milioane de euro si, respectiv, 200 de milioane de euro dupa ce a constatat ca Apple si-a incalcat obligatia antidirectie in temeiul Actului legislativ privind pietele digitale (Digital Markets Act — DMA) si ca Meta a incalcat obligatia de a oferi consumatorilor posibilitatea de a alege un serviciu care utilizeaza mai putine date cu caracter personal.
Apple — Decizie de neconformitate privind conditiile de conducere
In temeiul Regulamentului privind pietele digitale, dezvoltatorii de aplicatii care isi distribuie aplicatiile prin intermediul App Store de la Apple ar trebui sa informeze clientii, in mod gratuit, despre oferte din afara App Store, sa ii orienteze catre acestea si sa le permita sa faca achizitii.
CE a constatat ca Apple nu respecta aceasta obligatie. Astfel, din cauza unei serii de restrictii impuse de Apple, dezvoltatorii de aplicatii nu pot beneficia pe deplin de avantajele canalelor alternative de distributie in afara App Store. Iar consumatorii, in consecinta, nu pot beneficia pe deplin de alte oferte similare si mai ieftine, intrucat Apple impiedica dezvoltatorii de aplicatii sa ii informeze direct pe consumatori despre astfel de oferte. Apple nu a reusit sa demonstreze ca aceste restrictii sunt necesare in mod obiectiv si proportionale.
Comisia a solicitat Apple sa elimine restrictiile tehnice si comerciale privind conducerea si sa se abtina de la perpetuarea comportamentului neconform in viitor.
Amenda de 500 de milioane de euro aplicata societatii ia in considerare gravitatea si durata nerespectarii.
Meta — Decizie de neconformitate privind modelul de „consimtamant sau plata”
In temeiul Regulamentului privind pietele digitale, gatekeeperii trebuie sa solicite consimtamantul utilizatorilor pentru combinarea datelor acestora cu caracter personal intre servicii. Utilizatorii care nu consimt trebuie sa aiba acces la o alternativa mai putin personalizata, dar echivalenta.
In noiembrie 2023, Meta a introdus un model binar de publicitate — „Consimtamant sau plata” — in cadrul caruia utilizatorii Facebook si Instagram din UE au avut posibilitatea de a alege intre a-si da consimtamantul pentru combinarea datelor cu caracter personal pentru publicitatea personalizata sau a plati un abonament lunar pentru un serviciu fara anunturi publicitare.
Comisia a constatat ca modelul nu este conform cu Regulamentul, pentru ca nu le-a oferit utilizatorilor posibilitatea de a opta pentru un serviciu care utilizeaza mai putine date cu caracter personal, dar care este echivalent in alt mod cu serviciul „anunturi personalizate”. In plus, modelul Meta nu a permis utilizatorilor exercitarea dreptului de a consimti in mod liber la combinarea propriilor date cu caracter personal.
In noiembrie 2024, Meta a introdus o alta versiune a modelului de anunturi personalizate gratuite, oferind o noua optiune care se presupune ca utilizeaza mai putine date cu caracter personal pentru a afisa anunturi publicitare. Comisia inca evalueaza aceasta optiune si continua dialogul cu reprezentantii Meta, solicitand deja societatii furnizarea dovezilor impactului pe care acest nou model de anunturi il are in practica.
Fara a aduce atingere acestei evaluari in curs, decizia CE de constatare a neconformitatii se refera la perioada de timp in care utilizatorilor finali din Uniunea Europeana (UE) li s-a oferit optiunea binara „Consimtamant sau plata” numai in perioada martie 2024, cand obligatiile prevazute de DMA au devenit obligatorii din punct de vedere juridic, si noiembrie 2024, cand a fost introdus noul model de anunturi al Meta.
Si in cazul Meta amenda aplicata ia in considerare gravitatea si durata neconformitatii.
Deciziile luate astazi impotriva Apple si Meta sunt primele decizii de neconformitate adoptate in temeiul Regulamentului privind pietele digitale. Ambele companii trebuie sa se conformeze deciziilor CE in termen de 60 de zile, altfel risca penalitati cu titlu cominatoriu.
Sursa foto: pexels.com
Autor: MarketingPortal.ro
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.