Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reclama zilei: Coca-Cola si pacea intre popoare
Tags: marketing, reclama zilei, coca-cola, india, pakistan, conflict, diplomatie
Coca-Cola doreste sa rezolve cele mai spinoase conflicte politice din lume. Cum? Oferind bauturi gratuite, desigur.
Coca-Cola doreste sa rezolve cele mai spinoase conflicte politice din lume. Cum? Oferind bauturi gratuite, desigur.
Saptamana trecuta, Coca-Cola a mai lansat un videoclip in cadrul campaniei „Open happiness”. Acest spot de trei minute creat de Leo Burnett arata doua automate conectate pe care Coca-Cola le-a plasat in India si in Pakistan. Fiecare dintre acestea are in dotare o camera web si un urias ecran touchscreen. Trecatorii pot sa le ofere celor de pe partea cealalta bauturi gratuite, cu conditia ca ambele parti sa participe la o serie de activitati comune, cum ar fi aceea de a-si atinge mainile intr-un anumit loc pe ecran, de a desena semnul pacii sau de a dansa pentru celalalt.
Din punct de vedere creativ, aceasta piesa de advertising este una cu un mesaj puternic, foarte bine pusa in scena.
Elementul politic insa pune sub semnul intrebarii demersul de promovare a bunatatii. Diplomatia Coca-Cola pare naiva, caci simplifica extrem de mult o lunga istorie de conflict religios, sa numim numai unul dintre factorii care desparte India de Pakistan.
Compania producatoare de bauturi racoritoare enunta problema ca fiind o forma de comunicare prost ghidata, caci aici poate fi adusa o solutie simpla, iar Coca-Cola poate fi imbracata sub forma de solutie. In realitate insa, brandul nu face altceva decat sa suprapuna un scop inalt celui banal de a vinde o bautura nesanataosa.
Este insa un clip cald, emotionant care da bine in social media si in rapoartele de vanzari. Dar credem in continuare ca trivializeaza un conflict grav, in loc sa-l aline.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.