Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cinci tehnici faimoase de creativitate. Aplica strategii de inovatie in afaceri sau la birou

Tags: tehnici creativitate, inovatie, functii, produse, systematic inventive thinking, afaceri

Se vorbeste despre inovatie deja foarte mult, insa pana la specialistii care au dezvoltat strategii, au scris manuale sau au dus companii pe culmile succesului inovand, mai exista in continuare nenumarate definitii sau interpretari gresite ale acestui concept.

Chiar daca cele mai multe companii pun pret pe inovatie sau cel putin asa declara, analizele amanuntite arata ca la acest capitol inca nu sunt bine pregatite.

Compania Systematic Inventive Thinking (SIT) descrie cinci tehnici de creativitate si inovatie pe care le putem aplica pentru a gasi cu succes metode noi de dezvoltare fie a businessului, fie a unei sarcini pe care o avem de indeplinit la locul de munca.

Astfel, specialistii SIT dau ca exemplu metode care nu se indeparteaza de problema, ci care iau un concept, un produs, o situatie sau un proces si o analizeaza in detaliu, luand diferite aspecte pe rand. Componentele pot fi astfel manevrate, prin cele cinci tehnici de mai jos, pentru a ajunge la idei noi:

1. Scaderea - eliminam elemente aparent esentiale

Sa luam ca exemplu lentitele de contact, o supa la plic si un bancomat. Ce au in comun? Fiecaruia i-a fost retras sau indepartat un element care parea esential pentru functionalitatea sa: ochelarii fara rama devin lentile, supa fara apa devine supa la plic, iar un ghiseu fara functionar devine bancomat.


2. Reuniunea functiilor - aducem laolalta functii fara o legatura vizibila

Samsonite, compania producatoare de genti de voiaj, a creat un rucsac cu o functie mai putin intalnita: pornind de la o problema des intalnita, respectiv cea a durerilor de spate cauzate de greutate din bagajele pentru spate, centrul de greutate si structura rucsacului au fost astfel gandite incat sa ofere celui care il poarta un masaj in timpul mersului si o detensionare prin mai multe puncte care fac parte din sistemul de prindere.


3. Multiplicare - copiem un element si il modificam.

Cel mai bun exemplu in acest sens il reprezinta multiplicarea lentilelor prin dublarea unor caracteristici majore, dar prin modificarea semnificativa a unora dintre acestea. Avem astfel astazi o varietate de lentile cu functii diferite, chiar daca in esenta vorbim despre un singur produs.


4. Impartire - separam componentele unui produs sau serviciu si le reorganizam

Pentru aceasta tehnica avem ca exemplu check-in-ul din aeroport pe care acum il putem face de acasa prin intermediul Internetului sau a functiilor care acum se gasesc toate intr-o telecomanda si care inainte erau atasate de televizor.


5. Dependenta functiilor - schimbam functiile unui produs pentru a se modifica mai departe in functie de o anumita imprejurare

Un exemplu foarte bun e reprezentat de ochelarii cu lentile heliomate, acestea modificandu-si nuanta la una inchisa atunci cand se afla in lumina soarelui. De asemenea, la fel sunt si stergatoarele de parbriz care isi maresc automat viteza pe masura ce ploaia se intensifica.


Autor: Stefan Matei


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016