Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Usa secreta catre mintea cumparatorului. Fa-l sa cumpere de la tine!
de Stefan Matei |
Tags: psihologia consumatorului, pret, culori, potentialii clienti, cumparator, marketing
Oricat de mare sau de mica ar fi piata la care ne raportam, aceleasi reguli se aplica in cazul oricarui segment de public-tinta. Pentru orice afacere este vital sa cunoasca mecanismul care il face pe potentialul client sa devina cumparator si, mai mult, sa ramana fidel aceluiasi brand.
Oricat de mare sau de mica ar fi piata la care ne raportam, aceleasi reguli se aplica in cazul oricarui segment de public-tinta. Pentru orice afacere este vital sa cunoasca mecanismul care il face pe potentialul client sa devina cumparator si, mai mult, sa ramana fidel aceluiasi brand.
Faptul ca intelegem ce e in mintea consumatorului ne ajuta sa ne marim vanzarile fiindca ii oferim acestuia mai mult din ceea ce ii place si mai putin din ceea ce nu il intereseaza.
Nu spun ca e usor sa aflam ce in mintea unui potential client, insa nu e nici imposibil.
In primul rand, trebuie sa stim ca astazi decizia finala de achizitie e influentata de cercetare. Clientul are acces la informatii, stie acest lucru si le va folosi fie pentru a compara preturile, fie pentru a citi recenziile.
Apelul la emotii, din fericire pentru marketeri, continua sa functioneze si sa dea cele mai bune rezultate. In plus, o astfel de abordare ne ajuta sa construim si relatii de lunga durata intre clienti si brand.
Trebuie retinut ca informatiile de pe site sunt un fel de moneda de schimb. Informatia e ca aurul si trebuie sa se mentina la aceeasi valoare. Intr-o mare de site-uri in care continutul inteligent, valoros si de calitate e mai degraba exceptia si nu regula, nu avem de ce sa nu tinem la aceste valori si sa ne asiguram ca site-ul nostru ramane in mintea consumatorului.
Felul in care vizitatorii reactioneaza la continut poate fi masurat prin instrumente ca KISSmetrics sau Google Analytics asa ca nu putem spune ca nu stim ce functioneaza cel mai bine pentru potentialii cumparatori.
Sa nu uitam, de asemenea, de psihologia culorilor. Iata, pe scurt, ce transmit culorile si de ce e bine sa avem grija la ceea ce folosim cand ne construim site-ul sau newsletter-ul:
Albastru - siguranta, integritate, liniste, pace
Verde - prospetime si grija fata de mediu
Galben - energie, bucurie, precautie
Mov - spiritualitate, lux
Roz - romantism, frumusete, dragoste, sensibilitate
In acelasi timp, nu doar preturile ne influenteaza clientii, ci si felul in care acestea sunt prezentate. Daca nu demonstram si nu reamintim si beneficiile produselor, pretul poate parea prea mare sau intr-un raport nerentabil fata de produs in sine.
Autor: Stefan Matei
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.75
din 5
- 2 voturi.