Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Utilizarea tehnicii de vanzare AIDA

Tags: vanzarea prin telefon, tehnica aida, beneficiile produselor

Daca iti amintesti de cel putin un model de vanzator profesionist sau de o metoda de vanzare, iti amintesti de AIDA. In mod curent cunoscut ca " Ierarhia Efectelor ", AIDA descrie procesele de baza prin care oamenii devin motivati sa actioneze ca raspuns la un stimul extern, si prezinta, de asemenea, modalitatile prin care are loc o vanzare eficienta.
In orice carte de vanzari sau la orice training de initiere in aceasta " arta " a vanzarilor este prezentata aceasta metoda.Majoritatea agentilor de vanzari ( traditional sales sau telesales ), folosesc aceasta tehnica , facand-o constient sau chiar inconstient, in ordinea corecta a pasilor ce trebuie urmati sau in o cu totul alta ordine.

Prin urmare sa vedem cu ce se mananca metoda AIDA :

A - Atentie
I - Interes
D - Dorinta
A - Actiune

Un anumit lucru capteaza atentia clientului, daca e relevant, acesta devine interesat sa afle mai multe despre respectivul lucru. Daca serviciul corespunde nevoilor clientului acesta incepe sa si-l doreasca, insa trebuie sa fie motivat sa treaca imediat la actiune si sa cumpere produsul respectiv ignorand precautia fireasca pe care o are orice om in momentul in care trebuie sa scoata bani din buzunar.

A - Atentie :

Cum captam, cum atragem atentia clientului ?
Nu chiar atat de simplu. De ce ? Pentru ca atat la telefon, cat si fata in fata avem la dispozitie cateva secunde pentru a capta atentia potentialului client.
Prima impresie conteaza foarte mult asa ca prima recomandare este sa zambiti.
Surprinde-l pe client. Una din metodele de impact este sa ii faci o surpriza, o surpriza placuta, care sa il apropie de tine in loc de o surpriza care sa-l sperie si sa-l faca sa fuga de tine.
Metoda prin care poti castiga atentia este sa incepi printr-o intrebare directa, deschisa, provocatoare, care sa aibe legatura cu domeniul sau de interes :
- Vi s-a intamplat vreodata sa ... ?
- Ati observat ca ... ?
- Cat de mult ... ?
- Stiati ca ... ?

Dupa ce am castigat atentia e cazul sa trecem la etapa urmatoare:

I - Interes

L-am facut atent, ne urmareste, e gata sa asculte ce avem de zis. Trebuie acum sa-i castigam interesul. Cum facem asta?
- Il lasam sa ne spuna care sunt problemele lui
- Ii prezentam solutii pe care le avem pentru rezolvarea problemelor lui
- Ii spunem o poveste despre cum produsul a ajutat pe altcineva, o marturie din partea unui client, etc.
Intotdeauna trebuie sa fim atenti si sa prezentam atat caracteristicile produsului pe care il vindem, dar mai ales beneficiile lui. Nu uitati " Caracteristicile spun, beneficiile vand ".

Am ajuns sa il facem pe client sa fie interesat de produsul nostru, sa stie ca are nevoie de produsul nostru si ca acesta il poate ajuta, dar aceasta nu determina actiunea, aceasta fiind determinata de dorinta. Dorinta este factorul motivator care declanseaza actiunea.

D - Dorinta

Cum facem clientul sa isi doreasca produsul pe care i l-am propus? Nimic mai simplu. Folosim cateva metode de marketing traditional, precum:
- Aratandu-le ca produsul nostru este valabil doar pentru o anumita perioada de timp si doar pentru un anumit numar de persoane
- Aratand cum alti oameni pe care ii cunoaste au achizitionat produsul si au fost multumiti de el ( marturii )
- Oferindu-i produsul pentru o perioada limitata de timp sa-l foloseasca fara nici un cost, sa il testeze gratuit.

Si acum sa facem clientul sa treaca la actiune . Tineti minte: in vanzari vorbim intotdeauna la prezent, niciodata la trecut sau la viitor, vanzarea trebuie sa aibe loc acum. Deci, sa facem clientul sa cumpere.

A - Actiune

Putem determina clientul sa cumpere produsul pe care il vindem oferindu-i o reducere pentru achizitionarea imediata sau un cadou care sa il atraga.
De altfel il putem impinge sa treaca la actiune raspunzandu-i la intrebari cu alte intrebari. Exemplu: clientul intreaba " Si daca produsul se strica am vreo garantie ? ", noi raspundem: " Bineinteles ! 90 de zile ! Deci va trimit acum produsul pe adresa ... ? ".

Folositi aceasta metoda, incercati-o si testati-o si veti descoperi placerea de a vinde.

Cu mult drag va urez spor la vanzari !

www.alexdinu.ro

www.training.rs.ro
workshopvanzari.rs.ro

Autor: Alex Dinu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.11 din 5 - 14 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016