Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asa NU: 6 greseli in email marketing

Tags: greseli, email marketing, strategie email marketing, de evitat email marketing

Poate ca email-ul n-o fi atat de stralucitor precum social media ori alte canale de promovare la moda, insa, la momentul de fata, este cel mai puternic instrument de marketing. O demonstreaza practica si o demonstreaza studiile.
Unul dintre cele mai recente  a relevat ca, dintre toate canalele de comunicare, clientii prefera sa primeasca informatii despre produse pe email. In vreme ce 77% dintre acestia au optat pentru varianta email, niciun alt canal nu a primit macar jumatate din acest procent. Astfel, doar 4% dintre respondenti au ales Facebook, iar 1% Twitter si aplicatiile mobile. Carevasazica, este destul de clar cam cum ar trebui sa va adresati clientilor.

Dar cum potentam acest instrument si cum ne asiguram ca il utilizam asa cum trebuie? Uneori, cea mai buna metoda de a fi sigur ca faci lucrurile bine este prin a cunoaste si a evita greselile. In acest sens, exista cam sase greseli frecvente in email marketing:

1. Neglijarea nevoilor clientilor

Oare o corporatie poate avea aceleasi nevoi ca o afacere de cartier? Cu siguranta nu. In plus, volumul email-urilor trimise de companii a crescut cu 61% in 2011 comparativ cu 2007, ceea ce inseamna ca zona de email marketing este un loc foarte aglomerat si zgomotos. Pentru a iesi in evidenta in acest noian de mesaje trebuie in primul rand sa sa le vorbiti direct clientilor.

Recurgeti la strategiile de segmentare pentru a realiza campanii in functie de necesitatile specifice ale consumatorilor, orientandu-le mai ales catre acele nevoi esentiale pe care le au. Astfel nu va veti pierde printre alte zeci de mailuri si veti castiga atentia si increderea destinatarului.

2. Livrarea mesajelor in mod nediscretionar, la gramada

Interactiunile pe care le aveti cu clientii nu sunt toate la fel. Unii dintre ei sunt fani care va urmaresc pe retele de socializare, in vreme ce altii poate nici n-au auzit de compania voastra si de produsele ei. In plus, s-ar putea sa aveti mai mult de un produs sau serviciu de prezentat si oferit.

Frumusetea email marketingului consta, printre altele, in posibilitatea de a fi personalizat, asa ca nu ezitati sa va folositi de acest atu. Segmentati lista de contacte in diferite grupuri si personalizati mesajele in functie de caracteristicile si nevoile lor. Astfel, veti reusi sa aveti rate click mult mai mari si clienti multumiti.

3. Neadaptarea mesajelor

Urmariti cu atentie rata de raspuns pentru a putea atentua din timp efectele unei strategii defectuoase de email marketing.

Exista anumite optiuni care va permit sa va adaptati mesajele in functie de rata de raspuns. Folositi-le pentru a avea campanii mai eficiente.

4. Lipsa link-urilor catre siteul companiei

Dat fiind faptul ca scopul principal al campaniilor de email marketing este acela de a genera trafic pe website-ul companiei, este absolut esential ca email-ul trimis sa contina link-ul catre pagina web a companiei si catre produsele disponibile acolo. De fapt, studiile arata ca un numar mare de link-uri genereaza un numar mare de click-uri.

Totusi, nu este recomandat sa incarcati email-ul cu link-uri irelevante in speranta ca astfel veti avea o rata de click mai mare. Dimpotriva, in acest caz va veti goni vizitatorii. Incercati sa stabiliti care este numarul ideal de link-uri adaugandu-le gradual pana cand atingeti punctul care va aduce cea mai buna rata de raspuns.

5. Ignorarea celor care citesc email-urile pe mobil

Un alt studiu releva cresterea exploziva a vizualizarii email-urilor, de 82% in martie 2011 comparativ cu octombrie 2010. O asemenea crestere nu poate fi ignorata. Smartphone-urile si a tabletele reprezinta noul trend la care trebuie sa va adaptati. Asigurati-va asadar ca email-urile pe care le trimiteti pot fi vizualitate corespunzator si pe aceste dispozitive moderne.

Desigur nu-i usor sa va optimizati email-urile in conformitate cu multiplele sisteme de operare mobile (iOS, Android, Windows), insa ele reprezinta viitorul asa ca ati face bine sa tineti pasul cu vremurile.

De asemenea, tineti cont de faptul ca in majoritatea cazurilor imaginile nu se incarca automat si chiar daca pana la urma se incearca, se prea poate ca destinatarii sa nu le reuseasca sa le vada corespunzator.

6. Lipsa unei strategii

Principala cauza a dezabonarilor este frecventa prea mare a email-urilor trimise. Concepti un plan de email marketing care sa stabileasca din start cand anume vor fi trimise mesajele catre grupurile specifice de consumatori.
 In cazul in care constatati o crestere a ratei dezabonarilor, s-ar putea ca aceasta sa se datoreze faptului ca le-ati invadat casuta postala. Analizati frecventa emailurilor anterioare si comparati-o cu rata dezabonarilor. Astfel va veti da seama cand puteti trimite un nou email.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016