Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dezvolta-ti planul anual de marketing

Tags: plan de marketing, plan de afaceri, strategii de marketing, definirea nisei, obiectivele afacerii

In luna ianuarie, cei mai multi antreprenori isi analizeaza din nou planul de afaceri, insa neglijeaza aspectele care tin de marketing. Asa ca cea mai buna perioada pentru a-ti reface planul de marketing este tocmai cea de dinainte de sfarsitul anului. E momentul in care e bine sa identificam ce nu a functionat cum trebuie, dar si ce a mers de minune. De asemenea, e o perioada buna pentru a pune la punct un calendar intreg pentru anul care va urma.
Un astfel de plan de marketing intocmit pe intregul anul ne va purta pasii luna de luna si ne va aminti ce trebuie sa facem, cum si cand. Acest plan trebuie sa corespunda planului de afaceri si de dezvoltare si sa se combine intr-un mod productiv.

Asa ca obiectivele afacerii sunt revazute in incercarea de a identifica ce a fost deja implinit si care mai sunt tintele stabilite pentru anul viitor. Companiile evita de multe ori acest proces pentru ca nu stiu de unde sa inceapa. Un plan de marketing stabilit inca din acest an ajuta la:

- pregatirea mesajului de brand si a viziunii pentru intreg anul viitor

- definirea nisei (descoperirea unor segmente noi, inlocuirea unor nise vechi)

- dezvoltarea strategiei de marketing

- identificarea competitorilor

- stabilirea unor obiective noi

- crearea unui calendar care sa contina programul activitatilor de marketing luna de luna

- monitorizarea rezultatelor inregistrare in urma eforturilor de marketing.


Un astfel de plan devine un instrument cat se poate de util pentru cei care dezvolta o afacere. Orice strategie poate fi astfel urmarita indeaproape, iar rezultatele masurate in mod corect. In fiecare an, planul de marketing trebuie modificat in functie de obiectivele atinse care vor fi inlocuite cu unele noi.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016