Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Invatand de la altii: Trei campanii prin email care nu au dat gres
Tags: email marketing, campanii prin email, nintendo, history channel
Desi sunt utilizate pe scara larga, campaniile de email marketing nu sunt o garantie a succesului. Totusi, cand sunt realizate cum trebuie, ele pot avea efecte grozave asupra imaginii brandului si a vanzarilor. Iata trei exemple de campanii care si-au permis sa fie cumva inedite si care nu au dat gres.
Desi sunt utilizate pe scara larga, campaniile de email marketing nu sunt o garantie a succesului. Totusi, cand sunt realizate cum trebuie, ele pot avea efecte grozave asupra imaginii brandului si a vanzarilor. Iata trei exemple de campanii care si-au permis sa fie cumva inedite si care nu au dat gres.
1. Nintendo
O regula in email marketing spune sa nu trimiti mesaje prea des. Dar regulile sunt facute pentru a fi incalcate. Dupa cum au facut-o si cei de la Nintendo, care au experimentat impactul unei campanii prin email agresiva.
Nintendo a trimis, cu succes, nu unul, nu doua, ci chiar cate sase mesaje dedidate aceluiasi produs. Si a facut asta pentru noua dintre produsele sale. Cum a reusit fara sa-si agaseze clientii?
Pentru jocul Star Fox Adventure, Nintendo a creat 6 tipuri de mesaje:
Teasing sau starnirea curiozitatii– Pe 1 octombrie, cu o saptamana inainte de lansarea propriu-zisa, compania a transmis un email catre toti fanii Nintendo cu varsta peste 13 ani. Mesajul anunta publicul ca urma sa fie lansat un nou produs si, printr-un link, facea trimitere la o pagina web de prezentare.
Aparitia – Trei saptamani mai tarziu, pe 23 octombrie, un email ce continea un videoclip si invitatia de a se alatura „aventurii” a fost trimis catre fani.
Studiul – Din dorinta de a-si castiga clientii, pe 12 noiembrie, Nintendo a inceput sa-i contacteze pe toi cei care au deschis mail-urile anterioare, intrebandu-i daca au accesat jocul respectiv si ce anume i-ar putea determina sa cumpere produsul.
Site-ul – Pe 24 noiembrie, Nintendo si-a invitat fanii sa viziteze noul site al companiei unde putea gasi mai multe informatii legate de jocul proaspat lansat, precum trucuri si strategii de joc.
Dezvaluirea „misterului” si licitarea – Nintendo a mai trimis doua email-uri pe 10 si respectiv 17 decembrie, insa doar acelor persoane care s-au aratat interesate de joc, adica celor care fie au dat click catre link-ul trimis, fie chiar au achizitionat jocul. In final, mesajul suna cam asa: „Iata si o reclama grozava, speram sa va placa!”
Impactul acestei campanii? Procentul de deschidere a mail-urilor a fost cuprins intre 21 si 57%, dintre care ultimele au avut cea mai mare rata de deschidere (57%), in vreme ce mesajul cu numarul 4 a avut cea mai scazuta rata (21%). Chiar daca a trimis un numar mare de mesaje, rata dezabonarilor a fost infima, situandu-se undeva sub 1%.
Impactul campaniei Nintendo sugereaza faptul ca un consumator fidel, va ramane fidel atunci cand beneficiaza de continut de calitate.
2. ConferenceCall.com
Intr-una dintre campaniile sale prin email, ConferenceCall.com a pornit de la premisa ca oamenii isi arunca ochii peste un email doar pentru cateva secunde. Daca nimic nu-i atrage, bye-bye, nu-si mai ingaduie clipe pentru a citi restul. Asa incat, s-a asigurat ca mesajul este foarte clar, iar itemii care indeamna la actiune sunt bine pusi in evidenta.
Dar cum anume a procedat ConferenceCall.com? Ideea a fost simpla, dar de efect. In loc sa includa toate informatiile intr-un singur email care, de altfel, ar fi fost destul de lung, compania a trimis o serie de mesaje mai scurte la un anumit interval de timp:
1. Scrisoarea de bun venit – anunta seria de email-uri ce vor urma pe un ton deschis si prietenos. De asemenea, continea o serie de link-uri care indemnau cititorul la actiune: sa de-a click, sa citeasca, sa ofere un feedback. In plus, pentru a le face viata mai usoara, realizatorii campaniei ofereau in acest email toate datele de contact alte utilizatorului pentru ca acesta sa poata accesa mai usor serviciul pe il prezentau.
2. Verificarea – Dupa patru saptamani de la prezentarea ofertei, compania a trimis un alt email prin care se informa daca clientii sai au beneficiat de serviciile pe care aceasta le-a oferit. O data pentru a se asigura ca au fost contactati de catre unul dintre reprezentantii companiei, apoi pentru a prezenta o oferta la acel serviciu si, in fine, pentru a-si extinde serviciul catre alti utilizatori.
3. Ofertarea – In cea de-a opta saptamana de la lansarea primului email, compania a trimis un altul in care prezenta un program foarte interesant, care redirectiona printr-un link numit „Lucruri gratuite si promotii” catre pagina unde acestea puteau fi gasite.
Impactul campaniei? Email-urile au fost deshise in proportie de 45-50%, iar accesarea serviciilor oferite de catre companie a crescut cu 15%.
3. History Channel
Jocurile constituie o buna modalitate de a atrage atentia destinatarilor unui email. Asa s-au gandit si cei de la History Channel.
In cadrul campaniei sale, postul de televiziune si-a propus sa le arate profesorilor de istorie cum anume se pot folosi de informatiile pe care acesta le distribuie pentru a ajuta copiii sa asimileze mai usor materia respectiva.
Pentru a-i incuraja pe profesori sa faca din emisiunea „Frontier Homes” o adevarata tema pentru acasa dedicata elevilor lor, marketerii au creat un joc interactiv. De pe pagina acestui joc, profesorii puteau download-a un studiu specific pe care il puteau trimite si pritenilor sau colegilor lor.
La o saptamana dupa lansarea pe post a emisiunii respective, History Channel a trimis cate un email tuturor profesorilor de istorie. Subiectul acestui email spunea cam asa: „History Channel te provoaca la un joc: Frontier Homes” si directiona destinatarii catre o pagina cu mai multe informatii.
Impactul campaniei? Rata inregistrarilor a crescut, o treime dintre cei care au dat curs campaniei nu se aflau in baza de date a companiei. Profesorii au considerat jocul atat de distractiv incat l-au trimis si prietenilor. De altfel, 40% dintre cei care l-au accesat nu erau profesori de istorie, ceea ce sugereaza ca jocul le fusese recomandat de un prieten.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
Articole similare
Ultimele articole
Mai multe articole despre email marketing
Precum v-am mai precizat si in comentariul altui articol, nici acum nu vreau sa va critic deloc, spunindu-va ca mai sus ati scris "dedidate" in loc de "dedicate" ("Nintendo a trimis, cu succes, nu unul, nu doua, ci chiar cate sase mesaje dedidate aceluiasi produs.").
Iarasi vreau sa va laud si sa va incurajez pt. tot efortul dvs. de a ne furniza toate aceste informatii f. valoroase !
Precum v-am mai precizat si in comentariul altui articol, nici acum nu vreau sa va critic deloc, spunindu-va ca mai sus ati scris "dedidate" in loc de "dedicate" ("Nintendo a trimis, cu succes, nu unul, nu doua, ci chiar cate sase mesaje dedidate aceluiasi produs.").
Iarasi vreau sa va laud si sa va incurajez pt. tot efortul dvs. de a ne furniza toate aceste informatii f. valoroase !
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.