Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Liste Opt-In sau Opt-Out? Ce alegem pentru afacerea noastra?

Tags: opt-in, opt-out, spam, newsletter, campanii promovare, adrese e-mail

Intai de toate, este bine sa facem cateva clarificari cu privire la ce inseamna o lista opt-in si ce reprezinta notiunea de opt-out.
Chiar daca sunt termeni pe care ii intalnim mai mult sau mai putin in online, nu avem intotdeauna timpul sau rabdarea necesara pentru a ne lamuri in intregime asupra acestor concepte. In concret, "opt-in" se refera la situatia in care cineva isi da acordul pentru a primi e-mail-uri de tip "bulk" (atunci cand un e-mail este trimis mai multor persoane in acelasi timp).

Se refera astfel la listele folosite pentru trimiterea unui newsletter, a comunicatelor de presa sau pentru alte mijloace de promovare online. In cazul in care o persoana este inclusa in una dintre aceste liste fara sa isi fi dat acordul in prealabil, orice e-mail primit este considerat "spam".

Cu "opt-out"-ul povestea este asemanatoare, intelegand ca se refera tot la includerea adresei de mail a unei persoane intr-o anumita lista. Diferenta consta insa in faptul ca nu i se mai cere acordul, existand insa posibilitatea ca aceasta persoana sa opteze pentru stergerea din lista.

Trecand la partea de business, merita precizat ca parerile sunt inca impartite. Astfel, in vreme ce unii antreprenori aleg sa foloseasca listele opt-in, exista si multe alte companii care prefera listele opt-out (achizitionate, de exemplu, de la firme specializate in cercetarea de piata si care vand astfel de baze de date).

Rezultatele campaniilor de promovare prin trimiterea ofertelor in e-mail/newsletter difera insa de la un caz la altul asa ca merita observat ce functioneaza mai bine. Se pot observa insa rate de deschidere mult mai mari in cazul listelor opt-in, eficienta datorata, cel mai probabil, faptului ca cei inscrisi in aceste liste au fost de la bun inceput interesati de domeniul respectiv.

Listele opt-out sunt in general mult mai generoase cand vine vorba de numarul de adrese de mail, dar au sanse mai mari de trimitere in gol a unor astfel de e-mail-uri, acestea fiind si situatiile in care destinatarii opteaza pentru scoaterea din lista, nefiind interesati de continutul e-mail-urilor in cauza.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016