Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Newslettere pe e-mail: Cele mai bune practici pentru companiile mici
Tags: newsletter, e-mail, clienti, abonare, dezabonare, etica
Trebuie sa ne punem intrebarea daca oamenii asteapta cu adevarat nerabdatori sa primeasca newslettere pe e-mail. Discutabil. Dar asta nu inseamna ca afacerea voastra trebuie sa ajunga la coada prioritatilor, scrie mashable.com.
Trebuie sa ne punem intrebarea daca oamenii asteapta cu adevarat nerabdatori sa primeasca newslettere pe e-mail. Discutabil. Dar asta nu inseamna ca afacerea voastra trebuie sa ajunga la coada prioritatilor, scrie mashable.com.
Nu trebuie sa va disturbe nici suspinele si vaietele din jurul ideii. Conform datelor Exact Target, 42% dintre abonati sunt mai predispusi sa cumpere produsele unei companii dupa ce se inscriu sa le primeasca e-mail-urile. Este, asadar, un pariu cu sanse mari de castig sa continuati sa trimiteti newslettere. In price caz, este important sa folosti bunul simt, un limbaj strategic si practici etice, pentru a imbunatati numarul (re)innoirilor de abonament.
Va oferim in continuare cateva dintre cele mai bune practici care va ajuta sa fiti siguri ca afacerea si clientii vostri beneficiaza cu adevarat de newsletterele pe e-mail.
1. Cel mai bun moment al zilei
Sfatul este sa nu trimiteti e-mail-uri luni dimineata, cand, de obicei, primul zambet apare pe la pranz. Un inbox care da pe dinafara nu face decat sa amane procesul de relationare.
Pe de alta parte, trebuie sa analizati un pic tipul clientilor sau utilizatorilor dumneavoastra. Blogul sau afacerea voastra ii are in vedere pe parinti? Trimiteti un e-mail duminica seara cand intreaga familie se relaxeaza urmarind un film. Aveti multe comenzi din strainatate? E-mail-urile trebuie trimise in functie de timpul tarii targetate. Lista voastra de servicii include evenimente de week-end? Nu asteptati pana vineri la ora 4:55 p.m. pentru a trimite invitatiile.
2. Cea mai buna formulare
"Dati clic aici si verificati daca v-ar placea sa primiti newsletterul nostru". Fraza aceasta este destul de vaga, este plictisitoare si nu ofera niciu premiu, niciun bonus.
In primul rand, incurajati-va clientii sa se aboneze, prezentandu-le ceea ce va include newsletterul. Se prea poata ca firma voastra sa le permita sa primeasca promotii si stiri privind ultimele produse de pe piata. Asigurati-va ca scoateti in evidenta valoarea intrinseca in urma primirii notificarii regulate prin e-mail.
In al doilea rand, folositi un limbaj agresiv, pentru ca orice e vag sa devina atragator. Titlurile sunt un element cheie in acest sens, newsletterele saptamanale cu titluri identice nu produc clicuri. Daca utilizatorii au senzatia ca vor citi acelasi lucru ca-m e-mail-ul anterior, nu vor mai deschide mesajul. In schimb, evidentiati cea mai importanta stire sau actualizare de produs. SEO este solutia in zilele astea.
In cele din urma, clientii adora o afacere rentabila. Cand va invitati clientii sa se aboneze sau sa deschida un newsletter, asigurati-va ca puneti accentul pe ideea de economisire.
3. Cel mai bun cod de conduita privind dezabonarea
Ganditi-va ca 91% dintre utilizatorii de e-mail care s-au abonat la un newslettr se decid ulterior sa renunte la acest serviciu. Trist, dar util de stiut.
54% dintre abonati spun ca se dezaboneaza cand au senzatia ca mesajele sunt prea frecvente. Este important sa fiti sinceri cu abonatii si sa le spuneti cat de frecvente vor fi e-mail-urile in inbox-ul lor. In functie de nivelul de interes al clientului, se prea poate ca si saptamanal sa fie prea frecvent. Poate va ganditi sa le dati posibilitatea sa opteze pentru cat de des vor sa primeasca newsletterul. Daca un client da clic pe butonul de dezabonare, incercati sa promovati o frecventa de mailing mai redusa.
Nu uitati sa le cereti clientilor sa ne spuna motivele privind gestul de dezabonare. Folositi un chestionar simplu cu casute ce pot fi bifate: frecventa prea mare, irelevanta, repetitie sau lipsa de satisfactie fata de produs.
4. Conduita morala
Una dintre cele mai controversate dezbateri din jurul e-mail-ului implica actiunea de confirmare a abonarii. Utilizatorii si filtrele de securitate considera ca spam orice e-mail pe care utilizatorii nu l-au aprobat.
Noile tendinte spun ca este acceptabil sa includem o persoana in lista de e-mail-uri abia dupa ce au confirmat abonare printr-un opt-in dublu. Orice alt mijloc de marire a listei de e-mail este invaziva si lipsita de etica, cum ar fi, de exemplu, sa folosim o adresa dupa ce un client s-a abonat la un site sau a intrat intr-un concurs. La fel poate fi considerata includerea in lista a colegilor cuiva de pe lista.
Compania nu va avea decat de suferit si, oricum, 91% dintre cei abonati abuziv se vor dezabona.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Este o activitate (newsletterul) care in Romania, abia a iesit din gradinita, foarte putini practica aceasta posibilitate eficient. In primavara m-am abonat (cu o alta adresa) la aproximativ 5oo de newslettere, din dorinta de a cerceta un pic strategiile aplicate in domeniu.
Dupa trei luni de zile, stiam care sunt acele mailuri pe care doream sa le citesc. Chiar daca produsul final era una care nici nu ma interesa in acel moment.
Citeam newslettere care aveau incluse material educativ. Materiale care, ma informau despre evolutia sau noutatea produsului. Mailul care imi aduceau doar reclama, caracteristica produselor sau punea in prim plan profesiunalismul unui emitentului, nu ma interesa. Si din acestea aveam parte 8o %.
Strategiile de recrutare a abonatilor nu este chiar buna la noi ( si poate nu doar la noi ). Nu se ia in considerare in prima faza personalitatea destinatarului. Este cred eu pasul cel mai important. O simpla chestionare al abonatului imediat in ceea de a doua faza despre obiceiurile zilnice ( ziua in care doreste sa primeasca mailul, doreste sa vada doar titluri, sau articole coplete etc). Astfel, personalizate, stiriile vor fi acceptate mai mult timp. Un efort minim in a creea mai multe categorii de newsletter, expediate separat in functie de acordul destinatarului este o tema care la noi, ar trebui implementata si procedurata..
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.