Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
3 secrete pentru cresterea retentiei clientilor
Tags: marketing, retentia clientilor, fidelizarea clientilor, succes, personalizare
Clientii care cumpara de la tine doar o data nu-ti vor alimenta cresterea continua a afacerii. Retinerea clientilor este cruciala pentru un succes pe termen lung. Conform unui studiu al Gartner Group, o crestere de 5% a retentiei clientilor poate creste profiturile afacerii intre 25 si 125 la suta.
Clientii care cumpara de la tine doar o data nu-ti vor alimenta cresterea continua a afacerii. Retinerea clientilor este cruciala pentru un succes pe termen lung. Conform unui studiu al Gartner Group, o crestere de 5% a retentiei clientilor poate creste profiturile afacerii intre 25 si 125 la suta.
Intelegerea modului in care clientii se implica activ pe diverse canale te poate ajuta sa iti cresti nivelul de retentie. Fiecare afacere trebuie sa aiba o strategie pe termen lung de retentie a clientilor, din moment ce merita investitia de generare a venitului in viitor.
Iata o lista de secrete bine pastrate de specialisti in ceea ce priveste retentia clientilor:
1. Modelul ce implica oferirea de bonusuri gratuite functioneaza.
Companii de succes cum ar fi Rovio (creatoarea lui Angry Birds), Dropbox, Skype si altele ofera fie trial gratuit sau versiuni gratuite ale produselor, oferindu-le utilizatorilor de diferite niveluri sa testeze si sa utilizeze serviciile pentru a stabili daca le sunt benefice sau nu. Acest model ii poate converti pe consumatori in clienti platitori, mai ales daca afacerea ofera o perioada de testare gratuita de 30 de zile cand consumatorii pot gusta anumite carcateristici si pot sa-si faca pofta de mai mult.
2. Personalizarea duce la clienti fideli.
Utilizatorii parasesc adesea paginile web dupa 10-20 de secunde, dar paginile cu propuneri clare si relevante pot atrage mai mult atentia oamenilor. Relevanta este cheia si aici intervine personalizarea.
Poti incepe personalizarea experientei tale de la prima vizita a utilizatorului pe baza sursei de unde a venit. De exemplu, modificarea pretului si a ofertelor promotionale, a imaginilor si a paginilor de produs sau cantitatea de text pe o pagina, pentru ca experienta utilizatoruluis a fie cat mai relevanta posibil. Astfel vizitatorul va fi curios sa stea mai mult pe site. Cea mai mare rata de engagement vine dupa modificarea ofertelor pe baza comportamentului fiecarui utilizator de pe site. Testele A/B te ajuta sa personalizezi pe segmente de audienta.
3. Sondajele destepte contribuie la retentia in ciclul de viata al clientului.
Un sondaj de feedback este o tactica eficienta pentru marketing follow-up de dupa vanzare. Sondajele le dau clientilor satisfactia ca afacerea ta comunica activ cu el. Daca tii cont de sugestiile rezonabile, iti vei face clientul fericit si vei creste rata de retentie. Numai ca sondajele de unele singure nu ajuta la creionarea imaginii de ansamblu. Feedback-ul din sondaje functioneaza ca furnizoare de date care pot fi combinate cu cele despre venituri.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
3.67
din 5
- 6 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.