Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 lectii de marketing de la Lady Gaga

Tags: marketing, management, lady gaga, lectii de marketing, facebook, brand

Poate iti place Lady Gaga, poate nu. Indiferent de ce simti pentru ea, este dificil sa nu o respecti pentru realizarile ei: la 27 de ani, artista a vandut 23 de milioane de albume, are cinci premii Grammy si a fost recunoscuta de revista Forbes drept una dintre cele mai influente personalitati.
Lumea o recunoaste fie pentru voce, fie pentru costumele ciudata, nimeni insa nu-i acorda credit pentru calitatea de businesswoman. Si, totusi, artista are milioane de fani gata sa-i cumpere muzica, biletele la concert si orice produs ar lansa, indiferent de natura lui. Are 36 de milioane de follower-i pe Twitter si 57 de milioane de fani pe Facebook. 
 
Nu numai ca a creat un brand, ci si un grup fanatic de consumatori cunoscuti sub numele de „Little Monsters” care vor fi alaturi de ea decenii de acum incolo.
 
1. Concentreaza-te pe 1% din fani.
 
Lady Gaga isi aloca mare parte din timp si efort fanilor hardcore, caci acestia sunt cei care initiaza word-of-mouth, despre care specialistii cred ca este o forma de marketing superioara fata de publicitate. 
 
2. Sustine valorile in care crezi.
 
Gaga este oarecum diferita de alti artisti contemporani pentru ca isi sustine cu ardoare ideile in care crede si nu se sfieste sa o faca cu voce tare. Ea vorbeste in numele membrilor societatii care sunt diferiti si, din aceasta cauza, sunt marginalizati. 
 
Clientii se conecteaza emotional profund de tine daca se pot identifica cu valorile tale sau cu o cauza in care cred. 
 
3. Construieste o comunitate.
 
Gaga stie ca, daca faciliteaza interactiunea intre cei 1% fani inraiti, intareste nu numai relatiile intre ei, ci si cu ea si brandul ei. Asa ca si-a construit propria retea de socializare, LittleMonsters.com. fanii isi fac un profil, incarca poze si opere de arta create de ei, isi trimit mesaje unul altuia, primesc propria adresa de email cu LittleMonster.com la coada, ceea ce-i leaga de Lady gaga. Artista intra saptamanal pe site, apreciaza pozele pe care el vede, participa la discutii si comenteaza.
 
Poate brandul tau nu este suficient de puternic sa merite propria retea de socializare, dar poti cultiva linistit o comunitate online a clientilor, angajatilor, prietenilro si partenerilor fideli.
 
4. Da-le fanilor un nume.
 
Lady Gaga le-a dat fanilor ei o identitate care vine la pachet cu un set de carcateristici comportamentale sau personale impartasite de toti cei aflati sub umbrela numelui. Sentimentul de apartenenta, unul dintre cele mai importante pentru fiinta umana, este hranit prin simpla alocare a unei denumiri.
 
5. Da-le un subiect de discutie.
 
Lady Gaga este regina marketing-ului wprd-of-mouth. De la iesitul din ou la premiile Grammy, la flacarile care i-au inconjurat pianul in timpul unei aparitii, nu poti contesta ca Gaga este o artista care de gandit si de vorbit.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016