Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat valorezi?
Tags: mareting, instant marketing, stima de sine, cat valorezi, bani, idee, google
Cand Larry Page si Sergey Brin erau studenti la Standford, au creat o tehnologie care sa caute prin paginile web ale Universitatii. Au devenit populari printre studenti. Asta era in 1996, cand toata lumea credea ca Yahoo! nu poate fi detronat din pozitia de rege al motoarelor de cautare.
Cand Larry Page si Sergey Brin erau studenti la Standford, au creat o tehnologie care sa caute prin paginile web ale Universitatii. Au devenit populari printre studenti. Asta era in 1996, cand toata lumea credea ca Yahoo! nu poate fi detronat din pozitia de rege al motoarelor de cautare.
Larry si Sergey nu au crezut ca inovatia lor tehnologica este baza companiei pe care vroiau sa o fondeze, asa ca au pus-o pe piata la vanzare contra sumei de aproximativ 1 milion de dolari.
Nu au gasit niciun cumparator. Daca se intampla asta, probabil ca Google nici nu s-ar fi nascut.
Acesta este un exemplu excelent cum un pret prea mare are efecte salutare.
Din nefericire, majoritatea profesionistilor cer prea putin prea putin pentru capitalul lor intelectual. Isi justifica aceasta atitudine printr-o varietate de scuze:
• nu avem suficienti clienti de valoare;
• clientii nu inteleg valoarea a ceea ce oferim;
• oamenii nostri nu inteleg valoarea pe care o au;
• concurenta e prea mare, deci trebuie sa scadem preturile.
Acestea sunt doar scuze pentru a explica lipsa de scop, strategie, eficienta in marketing si proasta selectie a clientilor. Exista si un motiv mai profund: oamenii se simt vinovati cand cer prea mult.
Deci, nu este o problema de strategie sau de competenta, ci de stima de sine scazuta. Si iarasi ne intoarcem la primul exemplu: o idee care a fost creata in 15 minute si pusa apoi pe piata contra sumei de 1 milion de dolari.
Inainte de a cere un pret premium, trebuie sa crezi ca-l meriti. Daca tu nu o faci, nici clientii nu o vor face.
Ai auzit vreodata de vreun medic foarte apreciat? Cand a trebuit sa platesti consultatia ai strambat din nas incercand sa negociezi?
Majoritatea profesionistilor cu multe recomandari nu se impiedica de sume mici, pentru ca stiu ca merita si valoreaza mult. Sunt increzatori in fortele lor si, de aceea, pretul le este peste cel al pietei. Evident, nu toata lumea poate face asta. Sar cei care o fac au ceva in comun: stima de sine.
Psihologul Nathaniel Branden (The Six Pillars of Self-Esteem) a cercetat indelung problema stimei de sine si o defineste ca fiind:
1. Incredere in abilitatea noastra de a gandi, incredere in abilitatea noastra de a face fata provocarilor de baza ale vietii; si
2. Incredere in dreptul nostru de a avea succes si de a fi fericiti, de a ne simti valorosi, merituosi, indreptatiti de a ne implini nevoile si dorintele, de a ne realiza valorile si de a ne bucura de fructele eforturilor noastre.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.