Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce ne face sa ni se para ca abia mai terminam ce avem de lucrat

Tags: organizarea muncii, program de lucru, angajati, social media

Cauzele care ne pot distrage atentia in timpul programului de munca pot fi multiple. In timp ce scriu asta, ma gandesc ca si cele zece bratari care-mi zornaie cu spor la mana dreapta ar putea fi una dintre acestea.

Mai in gluma, mai in serios, atunci cand nu reusim sa mentinem un ritm constant al muncii, vom termina programul de lucru mult mai obositi si cu sentimentul ca ziua de lucru a fost neobisnuit de incarcata.

Asta pentru ca ne incarcam singuri momentele in care am putea sa luam niste pauze binemeritate in care sa ne oxigenam creierul si sa ne destindem corpul. In loc sa muncim intens in reprize, ne fragmentam timpul petrecut la birou prin pauze mici pe care le luam la intervale foarte dese de timp.

S-ar parea ca angajatii reusesc sa se mai concentreze asupra unei sarcini de lucru circa 30 de minute, iar asta doar pentru ca nu-si mai propun sa lucreze mai mult fara sa fie intrerupti.

De multe ori, de vina sunt telefoanele sau chatul pornit, insa si e-mailul pare sa se afle in topul factorilor perturbatori. Exista insa si un procent de 8% care invinuieste social media pentru un nivel scazut de eficacitate al ritmului de lucru la locul de munca.

In plus, faptul ca multi dintre salariati nu isi fac o lista la inceputul zilei duce din nou la un ritm ineficient si la un efect care nu face decat sa ne oboseasca pana la sfarsitul zilei. Sarcinile par sa nu mai poata fi duse la sfarsit pana la termenul limita, iar asta din cauza ca pauzele pe care le-am luat in timp ce lucram n-au facut decat sa ne micsoreze puterea de concentrare.

De cate ori revenim asupra muncii pe care o efectuam, avem nevoie de cateva clipe ca sa ne reorganizam. In schimb, atunci cand ne propunem sa lucram fara pauza 90 de minute ca mai apoi sa facem pauza 15 minute, vom fi surprinsi de cat de mult am realizat in acel interval in care nu am mai luat nicio pauza.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016