Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce vand emotiile mai bine decat reducerile?

Tags: marketing, emotii, reduceri, decizie de cumparare, barbati, femei, studiu

De ce dau oamenii clic pe mesajele tale si reactioneaza pozitiv la ele, cumparand? Este oare vorba de pretul competitiv cel care le atrage interesul si engagement-ul? Sau poate este vorba de altceva, de acel greu de definit ceva care-i face pe marketeri sa se dea de ceasul mortii?
Ce atrage decizia de cumparare?
 
O ultima cercetare intitulata „Brand Enrichment” arata ca cel mai important factor care-i motiveaza pe oameni nu este valoarea monetara, ci VALOAREA EMOTIONALA pe care brandul o ofera prin intermediul produselor.
 
Cercetarea arata clar ca nu vindem numai produse si servicii. Oferim si emotii (incredere, sentimentul de apartenenta si, cel mai important dintre toate, PLACERE) care declanseaza decizia de cumparare in randul a aproape 25% dintre respondenti.
 
Celelalte 5 emotii care afecteaza alegerile cumparatorilor sunt:
incredere 17%
statut 14%
responsabilitate 14%
eficienta 11%
personalizare 9%
 
Valoarea materiala vine abia pe locul doi, avand un impact de numai 7% asupra deciziilor respondentilor.
 
Toate concluziile de mai sus clarifica modul in care brandurile trebuie sa-si construiasca email-urile, incepand de la subject line. Acelea care includ “%”, “gratuit” sau “lei” par a nu mai atrage un interes la fel de mare.

Alti factori din spatele deciziei de cumparare
Ierarhia prioritatilor este diferita pentru grupuri demografice diferite. Nu sunt supize mari aici: barbatii acorda o importanta mai mare statutului (16%) si placerii (26%), in vreme ce femeile sunt mai deschise catre marketingul care le vorbeste increderii de sine si securitatii personale (22%).
 
In mod natural, impactul valorilor emotionale la nivel de marketing se schimba si odata cu venitul. In orice caz, niciunul din grupurile participante la cercetare (nici macar cel cu cel mai mic venit lunar) nu a bifat economisirea banilor ca factor principal care duce la decizia de cumparare.
 
Concluziile cercetarii nu sunt unele revolutionare. Ele confirma ceea ce se banuia deja de ceva vreme. Si totusi inbox-urile continua sa fie pline de ULTIMA SANSA si de ULTIMELE REDUCERI ALE SEZONULUI.

Acum brandurile trebuie sa inceapa sa creeze o conexiune emotionala cu publicul, sa ofere recomandari si solutii sigure pentru femei si provocari, aventuri si simboluri ale statutului pentru barbati.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 14-Mar-2013 22:08:14
Pentru ca oamenii sint incapabili sa si le stapineasca . Vinzarile nu se mai fac acum pe seama necesitatilor ci pe seama .....emotiilor . Asta fac cei care nu isi gasesc in mod natural cumparatori pentru produsele si serviciile lor nenorocite .

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016