Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Elementele cheie ale unei strategii de marketing

Tags: strategie de marketing, brand awareness, mediu de afaceri, piata tinta

In crearea unei strategii de marketing eficiente, trebuie luate in calcul mai multe elemente, cum ar fi: identificarea audientei tinta, definirea beneficiilor produselor sau serviciilor oferite, segmentarea pietei tinta, analizarea punctelor forte si a slabiciunilor, intelegerea mediului de afaceri si crearea brand awareness-ului sau a notorietatii brandului.
Identificarea audientei tinta
 
Intelegerea pietei tinta este esentiala oricarei campanii de marketing. Piata tinta reprezinta acel grup specific de oameni care vor beneficia de produsele sau serviciile oferite, care vor fi cei mai dispusi sa cumpere aceste produse si care vor contribui in cele din urma la asigurarea succesului unui brand. Pentru identificarea pietei tinta, trebuie luati in considerare urmatorii factori privind potentialii clienti:
-         varsta
-         sexul
-         zona geografica
-         nivelul de educatie si interesele acestora
-         ocupatia
-         venitul mediu
 
De asemenea, trebuie luat in considerare impactul pe care il vor avea produsele sau serviciile oferite asupra acestora consumatori. De exemplu, un anumit produs poate avea un impact diferit asupra consumatorilor tineri si un alt impact asupra consumatorilor de varsta a treia. Prin urmare, este posibil sa identificati mai multe audiente tinta.
 
Definirea produselor sau serviciilor
 
Pentru identificarea corecta a pietei tinta, este esential sa intelegeti pe deplin care sunt beneficiile si caracteristicile produselor sau serviciilor oferite. Atunci cand evaluati produsele sau serviciile, trebuie sa aveti in vedere urmatoarele:
-         care este scopul produsului sau serviciului
-         care sunt avantajele acestuia si in ce masura difera acesta de produsele concurente
 
 
Segmentarea pietei
 
Aceasta notiune se refera la impartirea audientei tinta in grupuri mai mici, pentru a determina care dintre acestea vor aduce cele mai multe beneficii. Aceasta segmentare implica impartirea consumatorilor in functie de:
-         stilul de viata
-         clasa sociala
-         interese
-         atitudini si optiuni personale
 
Analizarea punctelor forte si a slabiciunilor
 
Analizarea punctelor forte, a slabiciunilor, dar si a oportunitatilor si a amenintarilor, reprezinta un element esential al oricarei strategii de marketing.
 
Intelegerea mediului de afaceri
 
Aceasta intelegere va permite sa identificati in mod clar care sunt amenintarile si oportunitatile din domeniul dvs. de activitate. Aici intra modificarile de ordin juridic, cum ar fi noile reglementari din industrie, factorii economici, factorii sociali si factorii tehnologici.
 
Crearea brand awareness-ului
 
Conceptul de brand awareness se refera la numarul de consumatori care sunt familiarizati cu brandul. Metode de construire a notorietatii brandului includ:
-         publicitatea din mass-media
-         marketing-ul direct: email, newslettere, cataloage, brosuri, etc
-         marketing-ul digital: pe website-uri si promotii pe retelele de telefonie mobila
-         marketing-ul prin social media
-         telemarketing-ul.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.57 din 5 - 7 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016