Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ideile marete pot fi ale tale

Tags: marketing, creativitate, idei, facebook, gandire creativa

Creativitatea este unul dintre motoarele principale care duc la cresterea unui business, dar nu este intotdeauna canalizata asa cum trebuie. Daca ar fi, ar atrage ideile marete care sunt in masura sa aduca clienti si sa creeze valoare.
Organizatiile care respecta creativitatea sunt, in general, mai inovatoare decat cele care fac opusul.
 
Nu ne putem astepta insa sa curga valuri de creativitate, fara a interveni cumva in acest proces. Este nevoie, in cadrul business-ului, de o cultura si de o metodologie care sa o sprijine. 
 
Sunt multe discutii privind cine poate sau nu poate fi creativ si, evident, unii sunt mai buni decat altii, dar oricine poate, in ultima instanta, sa faca pasii necesari pentru a invata abilitatile necesare.
 
Iata patru principii pentru a elibera creativitatea dupa care marketingul tanjeste:
 
1. Timpul.
 
Gandirea creativa cere timp. La IBM, de exemplu, exista ceea ce se cheama „vinerea gandirii creatoare”, iar angajatii Pixar aloca patru ore pe saptamana activitatilor care nu sunt legate de job. 
 
2. Sarcina de lucru.
 
Efortul creativ are nevoie de un scop final. Campania virala de la Dove, „Frumusetea adevarata” a fost construita oe ideea ca lumea ar fi un loc mai bun, daca Dove le face pe femei sa aiba o parere mai buna despre ele. Incurajandu-le pe femei sa aiba mai multa grija de ele, Dove le-a influentat pozitiv stima de sine, ceea ce a dus la crearea unei conexiuni emotionale cu brandul. 
 
3. Targetul.
 
Creativitatea are nevoie de o ghidare atenta. Companiile cu cel mai mare succes si-au elaborat propriile moduri de a se „scufunda” in lumea clientilor. Lego isi ia idei de la consumatorii pasionati pentru a dezvolta produse noi. Unilever a inventat „Consumer Nation” in cadrul careia angajatii experimenteaza ceea ce simte un client. Actiunile lor sunt monitorizate si concluziile sharuite in intreaga organizatie.
 
4. Tehnicile.
 
Multi oameni, inclusiv cei din marketing, au nevoie de un imbold pentru a gandi creativ: brainstorming, generare de idei structurate, filtrarea celor mai promitatoare idei sau optimizarea ideilor. Toate sunt tehnici testate. 
 
Exista insa si exemple neobisnuite:
 
- echipele de la Facebook se plimba in jurul birourilor, alaturandu-se unor echipe noi, pentru a suprinde idei noi;
 
- British Airways isi pune oamenii intr-un avion („an innovation lab flight”) pentru a gasi solutii la probleme.

Sursa foto: www.sxc.hu
 

Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016