Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebari pe care sa ti le pui inainte de stabilirea pietei tinta
Tags: marketing, stabilirea pietei tinta, piata tinta, afacere, strategie de marketing
Cu cat iti intelegi mai bine si mai repede clientul, cu atat afacerea ta va creste mai repede. Unul din pasii cei mai dificili insa este acela de a-ti stabili piata tinta, caci, adesea, supraestimam marimea acesteia. Iata deci cateva intrebari la care trebuie sa gasesti raspuns, inainte de a face un plan de marketing.
Cu cat iti intelegi mai bine si mai repede clientul, cu atat afacerea ta va creste mai repede. Unul din pasii cei mai dificili insa este acela de a-ti stabili piata tinta, caci, adesea, supraestimam marimea acesteia. Iata deci cateva intrebari la care trebuie sa gasesti raspuns, inainte de a face un plan de marketing.
1. Cine ar plati pentru produsele mele?
In primul rand, incearca sa intelegi problema pe care produsul sau serviciul tau o poate rezolva. Apoi foloseste acaesta informatie pentru a stabili cine ar dori sa plateasca pentru solutia respectiva. Fii atent insa, nu numai ca potentialii tai clienti trebuie sa aiba o problema, ci ei si trebuie sa fie constienti ca o au. Foloseste, eventual, un instrument de cautare a cuvintelor cheie de pe Google, sa vezi ce cauta oamenii in legatura cu domeniul tau de activitate.
2. Cine a cumparat deja de la mine?
Pentru a-ti rafina strategia de marketing si cea de stabilire a pretului, vezi cine a cumparat deja de la tine si cat a platit. Poti sa lansezi produsul/ serviciul intr-o faza de testare, pentru a-ti lasa potentialii sa aiba un dialog sinecr cu portofelul lor.
3. Imi supraestimez rata de acces (reach)?
Este usor sa cazi in pacatul de a crede ca toata lumea are nevoie de produsul/ serviciul tau. In loc sa pleci de la presupunerea asta, aplica sondaje pentru a-ti restrange eforturile de marketing.
4. Ce crede network-ul meu?
Poate fi dificil si scump sa incerci sa-ti intelegi piata tinta (cererea de feedback de la consumatorii potentiali prin inetrmediul sondajelor, focus grupuri si alte mijloace). Dar poti sa apelezi la retele de socializare sau la reteaua ta extnsa de companii prietene pentru a obtine sfaturi si puncte de vedere.
5. Fac presupuneri pe baza cunsotintelor si experientelor mele personale?
Ceea ce stii te poate convinge ca intelegi piata tinta, inca inainte de a face si cea mai mica cercetare. De exemplu, daca esti un pasionat al salilor de fitness si vrei sa pornesti o afacere in acest domeniu, poti avea impresia ca iti stii prea bine clientul.
6. Cum imi voi vinde produsul/ serviciul?
Strategia ta de retailing te poate ajuta sa stabilesti piata tinta. Vei avea un magazin fizic, un website sau ambele? De exemplu, un magazin online va avea clienti mai tineri decat unul fizic. Daca ai o afacere cu materiale de constructii, piata ta tinta este cartierul in care ai sediul etc.
7. Ce au facut competitorii mei?
Poti sa-ti defiensti proprii consumatorii daca arunci o privire in curtea competitiei. Nu copia insa abordarea de marketing a acestora, pentru ca trebuie sa-ti gasesti propria identitate, sa te diferentiezi.
8. Cum imi voi gasi clientii?
Odata ce incepi sa-ti definesti clientii tinta, incearca sa stabilesti daca ii poti atinge in mod eficient. Va trebuie sa faci oarece cercetare de piata si sa studiezi audienta target din punct de vedere demografiz, geografic si al pattern-urilor de cumparare. Daca ai un magazin la strada, trebuie sa stii cati potentiali ai in zona. Daca vinzi pe website, trebuie sa cunosti comportamentul online ale potentialilor. Daca stii de foarte devreme cum sa-ti localizezi clientii, poti sa-ti faci o strategie de marketing beton.
9. Exista loc de largire a pietei tinta?
Fii pregatit sa-ti redefinesti piata tinta sau sa o maresti, dupa un timp.
Sursa articol: Entreprenuer.com
Sursa articol: Entreprenuer.com
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.