Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marketingul controverselor
Tags: marketing, publicitate, social media, mountain dew, dove
Se spune (inca!) din timpuri imemoriale ca cel mai mare dusman al publicitatii nu este respingerea, ci indiferenta. Mountain Dew si Hyundai au testat din plin aceasta filosofie in ultimele doua saptamani, prin intermediul reclamelor pe care, in cele din urma, au fost nevoiti sa le retraga, acuzate fiind ca sunt exagerat de ofensatoare.
Se spune (inca!) din timpuri imemoriale ca cel mai mare dusman al publicitatii nu este respingerea, ci indiferenta. Mountain Dew si Hyundai au testat din plin aceasta filosofie in ultimele doua saptamani, prin intermediul reclamelor pe care, in cele din urma, au fost nevoiti sa le retraga, acuzate fiind ca sunt exagerat de ofensatoare.
In lumea de azi, dominata de social media, brandurile incearca sa impinga limitele din ce in ce mai mult pentru a atrage atentia si pentru a obtine acel factor de viralitate care a devenit nectarul zeilor pentru orice brand care se considera serios.
Intrebarea este unde trebuie marketerii sa traga linie.
Reclama la Mountain Dew a fost nu numai criticata pentru batjocorirea femeilor care au suferit de pe urma unei grave agresiuni fizice, ci a fost si denumita „cea mai rasista reclama din istorie”.
Reclama la Hyundai arata un barbat care incearca sa se sinucida legand un furtun de teava de esapament a masinii si supravietuind doar datorita faptului ca emisiile lui Hyundai iX35 sunt nontoxice.
In dorinta de a obtine dorita viralitate, unde trebuie marketerii sa traga linie? Exista costuri pe termen lung pentru greselile prezentului si pentru jignirea audientei?
Unii comentatori spun ca nu conteaza, nu in cazul Mountain Dew si Hyundai, pentru ca beneficiile faptului ca au atrasa atentia media si a consumatorilor sunt mai mari decat faptul ca judecata brandului a fost pusa la indoiala.
Dar poate brandurile nu ar trebuie sa mizeze atat de mult pe soc. Nu toata publicitatea este de bun augur. Nu orice tip de viralitate este unul bun.
Depinde insa si de scopul brandului. Axe/Lynx va atrage alti clienti decat Dove, desi sunt copiii aceleiasi companii. Marketingul poate fi provocator atat vreme cat respecta scopu brandului.
Niciun brand nu vrea sa fie ignorat. Dar marketerii nu trebuie sa uite de ce exista brandul lor si cui se adreseaza.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.