Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marketingul lateral sau reactia pietei la stimuli atipici
Tags: marketing lateral, marketing vertical, piata, grup tinta
Marketingul este stiinta care are ca scop conectarea organizatiei la piata pe care activeaza, astfel incat sa obtina satisfacerea clientului si profit. Insa raportarea permanenta la necesitatile si cerintele pietei au facut ca mediul de afaceri sa caute noi modalitati de abordare a acesteia. Vorbim de marketingul vertical si de cel lateral.
Marketingul este stiinta care are ca scop conectarea organizatiei la piata pe care activeaza, astfel incat sa obtina satisfacerea clientului si profit. Insa raportarea permanenta la necesitatile si cerintele pietei au facut ca mediul de afaceri sa caute noi modalitati de abordare a acesteia. Vorbim de marketingul vertical si de cel lateral.
Marketingul vertical consta in modificari realizate pe o piata data, iar cel lateral restructureaza piata, creand categorii cu totul originale, definind noi utilizări, situatii sau grupuri tinta, prin modificari radicale aduse produselor.
In ce consta transformarea produsului (exemple):
- magazinele adaugă utilizarea, ca puncte de desfacere a marfurilor, internetul - cumparare online;
- se adaugă unui produs (alimentar) nevoia consumatorului de a se proteja impotriva imbolnavirilor (bacteriilor) ;
- magazine specializate sau statii service adaugă spatiului propriu zone destinate cumpararii alimentelor si a altor marfuri utile.
Marketingul lateral este un proces probabilistic, provocator, ce deschide noi directii. El se bazeaza pe crearea de piete si categorii sau subcategorii si asigurarea capacitatii companiei de a ajunge la grupuriel tinta. El este totusi insotit de un factor de risc.
Marketingul lateral este mai potrivit pentru pietele mature unde cresterea este zero, pentru creare de piete sau categorii cu totul noi, pentru fuzionarea mai multor tipuri de companii, pentru vizarea unor grupuri tinta care nu au fost vizate inainte, pentru descoperirea de noi utilizari ale produsului. Totodata, poate fi o strategie aplicata de companiile care adopta o filosofie de afaceri mai riscanta.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 2 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.