Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ii facem sa rada sau sa cumpere? Sau ii convingem de amandoua?
Tags: marketing, scrisoare de vanzare, umor, simtul umorului, copywriter
A fi un bun copywriter inseamna mult mai mult decat a scrie un advertorial care sa sune frumos. Sigur, poti sa te bazezi pe latura sentimentala sau poti sa accentuezi beneficiile majore ale unui produs. Si, cu toate acestea, s-ar putea sa te lovesti de o supriza mai putin placuta.
A fi un bun copywriter inseamna mult mai mult decat a scrie un advertorial care sa sune frumos. Sigur, poti sa te bazezi pe latura sentimentala sau poti sa accentuezi beneficiile majore ale unui produs. Si, cu toate acestea, s-ar putea sa te lovesti de o supriza mai putin placuta.
Clientul nu cumpara. Nu vrea si pace. Si poate uneori iti spui ca din anumite motive doar de el stiute nu vrea sa achizitioneze acel produs. Stim deja ca aceste motive, aceste nevoi si dorinte pot fi create, pot fi inventate si induse.
Poate nu ai nevoie de o noua cafetiera, dar un copywriter bun ar trebui sa te faca sa iti doresti sa ai in casa asa ceva. Sa crezi ca numai cu acea cafetiera diminetile tale vor fi perfecte, cafeaua va fi savuroasa si nimic nu iti va mai strica buna dispozitie. Sa crezi ca aroma perfecta a unei cafele preparate acasa chiar de tine nu poate concura cu biata cafetiera pe care o ai acum. Si, in cele din urma, sa stii ca nu vei mai putea sa dormi la noapte daca nu vei cumpara cafetiera minune.
Ti s-a facut pofta de cafea intre timp, nu? Scriam despre lucrurile pe care mizam atunci cand incercam sa il convingem pe client sa cumpere. Mizam insa si pe simtul umorului? Ne concentram mai degraba atentia asupra unei glume bune care sa ne aduca aprecierea in ochii clientului si care sa il determine sa cumpere fara sa mai fie atent la produs in sine?
Multi sunt de parere ca o astfel de abordare nu poate sa aduca decat rezultate foarte bune, mai ales intr-o lume atat de incrancenata si dominata de marketing si branding. Compui o scrisoare de vanzare, aplici tot ce ai invatat si, in final, inainte de a-i lasa clientului decizia de a cumpara sau nu, faci o gluma (in context, bineinteles) care ar trebui sa produca una dintre aceste doua reactii: se amuza si ii castigi simpatia pe ultima suta de metri sau nu pricepe de ce ai facut acea gluma si unde a disparut toata seriozitatea.
Tocmai de aceea e bine ca tonul tau sa fie per ansamblu unul jovial astfel incat sa nu creada, la final, ca ai uitat sa-ti iei pastilele. De functionat, functioneaza. Gandeste-te numai de cate ori nu ai cumparat ceva intr-un magazin pentru ca vanzatorul te-a captivat pana la urma prin glumele pe care nu mai contenea sa le faca.
Stim deja ca umorul e aproape oricand binevenit asa ca merita sa incerci si o astfel de abordare. Urmareste efectele unor texte de vanzare scrise astfel si vezi daca iti aduc mai multe comenzi sau, dupa caz, mai multi abonati. Oricum ar fi, macar o sa ai parte de o portie de ras pe parcursul acestui test.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.