Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 trucuri pentru a atrage presa de partea afacerii tale

Tags: relatia cu presa, relatii socializare, relatii cu jurnalistii, manipularea presei, influentarea jurnalistilor

Orice startup, indiferent ca a atins deja succesul, ori ca este la inceput de drum, are nevoie de atentia presei. Pentru a te asigura ca informatiile care vor ajunge la clientii tai sunt reale si pozitive, jurnalistii trebuie sa prinda drag atat de tine, cat si de business-ul tau, indiferent daca la mijloc este sau nu o persoana care se ocupa de relatiile cu presa.
Probabil ca ai citit numeroase articole in care au fost criticate relatiile dintre oamenii de PR si jurnalisti, insa cel mai probabil, niciunul dintre ele nu ti-a aratat cum poti atrage presa de partea ta.

Iata cateva trucuri care te vor ajuta sa ii faci pe jurnalisti sa se simta speciali si sa scrie numai de bine despre afacerea pe care o conduci:

1. Ofera-le atentie

Asta nu inseamna ca trebuie sa le trimiti cadou, pentru a te asigura ca nu vor scrie de rau despre tine, ci este indicat sa le mentii constant interesul ridicat si sa le oferi tot timpul informatii utile, care sa le faca munca mai usoara. Trimite-le resurse, rapoarte financiare, comunicate de presa si orice altceva i-ar putea ajuta sa isi faca propria poveste mai usor, simplu, rapid si conform asteptarilor tale.

2. Nu ii face sa astepte

Atunci cand jurnalistii iti cer o favoare, te roaga sa le raspunzi la intrebari sau sa le trimiti diferite informatii care sa ii ajute la documentare atunci cand scriu despre tine, incearca sa nu ii faci sa astepte prea mult, pentru ca fiecare minut este pretios atunci cand lucrezi in media. In niciun caz sa nu ii faci sa astepte trei zile pana sa le trimiti o fotografie. Fii pregatit sa le pui totul la dispozitie inca dinainte sa ti se ceara.

3. Mentine comunicarea

In conformitate cu studiile oamenilor de stiinta, cei mai multi jurnalisti isi adora sursele care mentin comunicarea prin intermediul e-mail-ului sau retelelor de socializare, chiar si atunci cand nu au niciun interes. Pastreaza legatura cu reporterii, invita-i uneori la cafea si trimite-le felicitari de sarbatori si de zilele aniversare.

4. Nu ii stresa

Este normal sa le trimiti o invitatie la un eveniment, urmata de un e-mail de reamintire, insa asta nu inseamna sa le trimiti mesaje zilnic, timp de o saptamana, pentru acelasi motiv. Nu vei reusi decat sa ii enervezi si sa ii faci sa te refuze, ori, daca iti vor accepta invitatia, in proportia de 80% articolul despre evenimentul tau va fi unul negativ.

5. Aminteste-ti ca nu esti singura lor sursa

Gandeste-te la simplul fapt ca jurnalistii primesc sute de comunicate de presa in fiecare zi, insa regulile editoriale nu le permite sa posteze mai mult de unul-doua. Realizezi cat de bun trebuie sa fie subiectul tau, dar si cat de important este modul in care este acesta relatat? Oh, si cate e-mail ajunge direct la "cosul de gunoi" doar din cauza subiectului nepotrivit sau inexistent.

Autor: Mihai Georgescu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016