Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Campania merge bine sau nu?
Tags: marketing, campanii de succes, social media, marketing, de marketing
Este noaptea dinaintea lansarii campaniei. Stai ore intregi pregatind materialele de marketing, scriind si rescriind textul pe care-l vei pune pe site si pe retelele de socializare, treci cu privirea peste calendar si te asiguri ca uiti nimic. Dar ce nu ti-ai amintit?
Este noaptea dinaintea lansarii campaniei. Stai ore intregi pregatind materialele de marketing, scriind si rescriind textul pe care-l vei pune pe site si pe retelele de socializare, treci cu privirea peste calendar si te asiguri ca uiti nimic. Dar ce nu ti-ai amintit?
Analytics-ul
Cel mai sigur mod de a afla daca ai o campanie care merge bine este sa masori KPI (key performance indicators). Nu trebuie sa ai o lista de algoritmi prea complicata, ci doar cateva elemente importante, cum ar fi:
Numarul de vizitatori unici
Uita-te la numarul real de oameni care iti viziteaza site-ul. Desi este bine sa cunosti si numarul celor care se intorc pe o anumita pagina, poate fi la feld e important sa iti stii audienta in general. Iti vei masura mai bine cresterea bazei de abonati.
Clicuri totale sau vizualizari pagini
Asa-numitele impressions sunt un mod de a masura calitatea continutului. Daca o postare pe Twitter a atras mai mult trafic catre o pagina decat orice altceva sau daca un articol pus mai sus in newsletter a adus mai mult trafic decat unul pus mai jos, vei avea o idee mai documentata despre felul in care audienta interactioneaza cu continutul tau. Verifica Bounce Rate si Pageviews Per Visit pentru a vedea cat de mult stau vizitatorii la tine pe site.
Sursele de trafic
Este important sa stii unde/ cum au dat oamenii clic, dar si de unde au venit ei. De exemplu, tu te straduiesti sa atragi trafic din retelele de socializare, dar analytics-ul iti spune ca newsletter-ul este cel care iti confera cel mai mare succes. In acest caz, decizia inteleapta este sa investesti mai mult in newsletter si sa regandesti strategia social media.
Share-uri
Ai creat continut care este suficient de convingator sa fie sharuit de audienta ta, asa ca ai o bila alba. Din moment ce exista atatea posibilitati de partajare, vrei sa intelegi cum prefera audienta sa faca acest lucru. Facebook este in topul optiunilor, dar poate ii neglijezi pe cei de pe Reddit. Nu uita si de cel mai des intalnit mod de partajare: copy & paste la URL in email-uri. Poti monitoriza si asta.
Alte tipuri de engagement
Comentariile, like-urile – toate aceste actiuni de engagement se cer monitorizate. Poti folosi analytics pentru a vedea ce instrumente sau retele de socializare iti pot fi de folos pentru a-ti atrage eficienta continutului.
Conversiile
Conversiile sunt cele care au facut ac produsul tau sa fie cumparat, newsletter-ul sa aiba abonati si clientii au facut ceea ce ai vrut tu sa faca. Acestea sunt ROI-ul tau si il poti monitoriza via Google Analytics.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.