Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce-i spui lui Google cand apesi butonul Cauta?

Tags: marketing, google, cautare pe google, adwords, experienta utilizatorului

Cautarea platita este un canal de marketing incredibil de eficient pentru ca utilizatorul ii spune pe litere publicitarului ce isi doreste. Cautarea este legata de un cuvant cheie al publicitarului, permitandu-i acestuia sa livreze un raspuns specific la nevoia declarata.
In orice caz, cautarea in sine nu este singurul canal luat in considerare de Google pentru a decide ce reclame sa afiseze. De fiecare data cand un utilizator face o cautare, acesta trimite si informatii aditionale, fie ca este sau nu constient de asta.
 
Dispozitivul, locul unde se afla si comportamentul anterior de cautare sunt doar cateva din semnalele secundare preluate de Google pentru a imbunatati experienta utilizatorului. Marketerii destepti pot sa-si directioneze actiunile intelegand si utilizand si aceste semnale.
 
Targetarea in functie de dispozitiv
 
Tipul de dispozitiv folosit de utilizator (computer/tableta/smartphone) si sistemul de operare sunt inca luate in calcul in serviciile de publicitate. Quality Score (si cost-per-click cerut de la advertiseri) este calculat separat pe fiecare cuvant cheie in functie de dispozitiv. Raportarea AdWords le permite inca publicitarilor sa segmenteze masuratorile pe tipuri de dispozitive.
 
Daca un publicitar incearca sa canalizeze extensiile unei aplicatii inspre propria reclama, Google se asigura ca apare varianta corecta de aplicatie, in functie de sistemul de operare a dispozitivului folosit (Android sau iOS). 
 
Targetare in functie de localizare
 
Google este foarte atent sa localizeze utilizatorul, iar publicitarii pot sa extraga foloase nenumarate. Daca publicitarul targeteaza o zona mare, poate sa segmenteze audienta folosind targetarea AdWords. Clonand campaniile si targetand zone geografice diferite, publicitarii pot sa loce bugete diferite in fucntie de audiente diferite si chiar sa ofere mesaje customizate.
 
Targetarea in functie de comportamentul de cautare anterior
 
Daca un utilizator tasteaza de mai multe ori un termen de cautare, intr-o perioada scurta de timp, dar nu da clic pe o reclama, Google presupune ca reclamele nu sunt relevante si nu le mai afiseaza acelui utilizator o perioada.
 
Google mai are o caracteristica similara si adesea neinteleasa. Daca un utilizator da clic pe o reclama si apoi apasa imediat pe butonul "back", Google vede asta ca pe un indicator ca landing page-ul reclamei nu ia- oferit ce-i trebuia. Atunci poate aparea un buton sub reclama care il invita pe utilizator sa blocheze toate reclamele de la acel publicitar, daca isi doreste asta. Si aceasta caracteristica le poate fi utila publicitarilor, inlaturand conexiunile cu utilizatori neinteresati.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016