Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De ce scade impactul organic al paginii tale de Facebook
Tags: facebook reach, reach organic, impact organic, impact pagina facebook, reach pagina facebook
E posibil sa fi administrat pana acum cel putin o pagina de Facebook, daca ai ajuns aici. Asadar, hai sa vedem de ce iti scade impactul organic si ce poti face pentru a combate acest lucru.
E posibil sa fi administrat pana acum cel putin o pagina de Facebook, daca ai ajuns aici. Asadar, hai sa vedem de ce iti scade impactul organic si ce poti face pentru a combate acest lucru.
Impactul organic este reprezentat de numarul de persoane la care continutul tau ajunge in mod gratuit. Intr-un univers ideal toti administratorii de pagini Facebook isi doresc sa aiba parte de maximum de reach organic, insa exista cateva motive pentru care nu numai ca acest lucru nu este posibil, ci trendul este ca tot impactul organic pe care il ai in prezent sa scada considerabil de-a lungul timpului. Chiar si asa, exista cateva lucruri pe care le poti face pentru a intampina o astfel de situatie nefasta.
Brian Boland (vicepresedinte al diviziei de reclame Facebook) spune ca in momentul de fata se creeaza prea mult continut pentru ca utilizatorii sa il absoarba la fiecare logare pe reteaua de socializare. In medie fiecare pagina publica ceva de 1,4 ori pe zi, adica undeva la 15000 de postari pot aparea oricand in newsfeed-ul unui utilizator logat pe platforma. Prin algoritmul Facebook acestea sunt limitate din ce in ce mai mult si in newsfeed-ul unui utilizator vor aparea postari de la paginile cu care acesta interactioneaza mai des sau a carui continut il apreciaza fie prin like, share sau comentariu. Daca analizezi acest lucru din perspectiva celui care foloseste Facebook doar pentru poze sau pentru a tine legatura cu diversi prieteni sau membri ai familie, are sens toata corvoada pe care trebui s-o indure administratorii de pagini Facebook, nu?
Continuand, Brian spune ca si comportamentul celor care folosesc reteaua de socializare se schimba. Din ce in ce mai multe pagini sunt apreciate de membrii Facebook, iar trendul continua sa creasca anual cu 50%. Asadar, Facebook se concentreaza pe priotizarea postarilor care sunt chiar de interes pentru respectivul utilizator si va "favoriza", dupa cum este si normal, postarile celor care platesc pentru a avea un impact cat mai mare.
Pe langa ce am scris anterior, mai exista un motiv pentru care impactul organic este intr-o uriasa scadere. Mark Zuckerberg a spus la inceputul anului 2018 ca algoritmul pentru Newsfeed a fost modificat dramatic, astfel incat pe contul personal sa apara din ce in ce mai multe postari de la prieteni sau din grupuri si din ce in ce mai putine de la pagini sau afaceri. Pana acum suntem siguri ca ai remarcat aceasta schimbare, asadar sa trecem la ce idei poti pune in practica pentru a-ti imbunatati impactul organic.
Brian Boland (vicepresedinte al diviziei de reclame Facebook) spune ca in momentul de fata se creeaza prea mult continut pentru ca utilizatorii sa il absoarba la fiecare logare pe reteaua de socializare. In medie fiecare pagina publica ceva de 1,4 ori pe zi, adica undeva la 15000 de postari pot aparea oricand in newsfeed-ul unui utilizator logat pe platforma. Prin algoritmul Facebook acestea sunt limitate din ce in ce mai mult si in newsfeed-ul unui utilizator vor aparea postari de la paginile cu care acesta interactioneaza mai des sau a carui continut il apreciaza fie prin like, share sau comentariu. Daca analizezi acest lucru din perspectiva celui care foloseste Facebook doar pentru poze sau pentru a tine legatura cu diversi prieteni sau membri ai familie, are sens toata corvoada pe care trebui s-o indure administratorii de pagini Facebook, nu?
Continuand, Brian spune ca si comportamentul celor care folosesc reteaua de socializare se schimba. Din ce in ce mai multe pagini sunt apreciate de membrii Facebook, iar trendul continua sa creasca anual cu 50%. Asadar, Facebook se concentreaza pe priotizarea postarilor care sunt chiar de interes pentru respectivul utilizator si va "favoriza", dupa cum este si normal, postarile celor care platesc pentru a avea un impact cat mai mare.
Pe langa ce am scris anterior, mai exista un motiv pentru care impactul organic este intr-o uriasa scadere. Mark Zuckerberg a spus la inceputul anului 2018 ca algoritmul pentru Newsfeed a fost modificat dramatic, astfel incat pe contul personal sa apara din ce in ce mai multe postari de la prieteni sau din grupuri si din ce in ce mai putine de la pagini sau afaceri. Pana acum suntem siguri ca ai remarcat aceasta schimbare, asadar sa trecem la ce idei poti pune in practica pentru a-ti imbunatati impactul organic.
Idei pentru un impact organic mai bun
- Creeaza continut interesant cu care fanii tai sa interactioneze, concentrandu-te pe lucrurile care sunt relevante pentru afacerea si audienta ta
- Atat Live-urile cat si filmuletele incarcate direct pe Facebook (si nu distribuite de pe Youtube sau alte siteuri) au un impact si o vizibilitate mai mare in Pagina de Noutati
- Creaza un grup Facebook, conecteaza-l cu pagina ta si creste membrii. Impactul organic a grupurilor este foarte mare dupa aceasta schimbare din ianuarie.
- Foloseste Facebook Ads. Incearca sa promovezi cateva postari tintite doar catre fanii paginii tale. Asta te va ajuta sa-ti cresti vizibilitatea, iar prin promovarea tintita doar catre fanii tai vei scadea costurile per interactiune. Insa daca persoanele interactioneaza cu postarea ta in urma promovarii, prietenii acestora vor vedea si ei postarea, sporindu-ti astfel impactul organic.
Indiferent de ce alegi sa faci pentru a nu cheltui prea multi bani pe Facebook, trebuie sa tii minte faptul ca paginile sunt defavorizate in prezent. Pentru a putea sa ajungi cu mesajul tau la utilizatorii care ti-au fost sau iti pot fi clienti va trebui sa gandesti strategii bune de comunicare cu care acestia pot interactiona si vor dori sa revina din propria initiativa pe pagina ta. Oricum ar fi, nu trebuie sa fii descurajat/a. In momentul de fata reteaua de socializare ofera posibilitate de a-ti asocia profilul cu pagina de facebook si poti crea chiar si un grup din care postarile vor iesi mai usor la iveala in Newsfeed-ul celor interesati de ceea ce vinzi/promovezi tu.
Noi iti dorim mult succes si un impact organic cat mai bun!
Autor: Florin P. Amariei
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.4
din 5
- 5 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.