Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Emotiile in marketing si asocierea cu brandurile. Noua stiinta a sentimentelor
de Stefan Matei |
Tags: emotii, branduri, factori motivationali, companii, strategii
Ne apropiem, pas cu pas, de tehnologii din ce in ce mai avansate care ajuta marile companii sa anticipeze comportamentul cumparatorilor. Dincolo de nevoile inventate, analizele isi intorc acum atentia asupra felului in care simtim astazi, intr-o lume intesata de produse, oferte si gadget-uri.
Ne apropiem, pas cu pas, de tehnologii din ce in ce mai avansate care ajuta marile companii sa anticipeze comportamentul cumparatorilor. Dincolo de nevoile inventate, analizele isi intorc acum atentia asupra felului in care simtim astazi, intr-o lume intesata de produse, oferte si gadget-uri.
Daca privim lumea din perspectiva dezvoltarii acestor noi tehnologii, ne putem duce cu usurinta la gandul ca traim intr-o societate din ce in ce mai rece, inconjurata de constructii moderne din fier si sticla. Insa tocmai ca un contrariu al acestei realitati pe care nu o putem nega, continua sa functioneze ideile care fac apel la emotii si sentimente.
Se duc astfel in continuare eforturi de micsorare a distantei dintre companie si clientul final. Pana aici, nimic nou, insa algoritmii care tin cont de emotii si programele care incearca sa directioneze brandurile pentru a "lovi" cat mai aproape de tinta sunt din ce in ce mai dezvoltati.
Asa se explica de ce recent Harvard Business Review a amintit ca toate companiile considera deja ca exista o stiinta a felului in care se fac aceste conexiuni bazate pe emotii sau, mai degraba, pe exploatarea emotiilor.
Si daca pentru cele mai multe afaceri aceasta legatura continua sa se faca mai mult pe ghicite, pentru marile companii analizele se fac la un rang de... stiinta.
O analiza intocmita de HBR.org arata astfel ca sute de branduri sunt deja capabile sa identifice si sa masoare cu mare precizie felul in care emotiile pot fi folosite pentru a-l face pe cumparator fericit si pentru a creste astfel afacerile prin vanzari.
Discutam, in concret, despre factorii motivationali bazati pe emotii. Companiile din sericiile financiare, cele din retail, sanatate sau domeniul tehnologic, spun cei de la HBR, folosesc deja aceste sisteme de analiza pentru a-si pastra unii dintre cei mai valorosi clienti.
Si chiar daca exista deja sute de astfel de factori motivationali bazati pe emotii, iata doar zece dintre cei mai importanti, selectati in analiza amintita:
Sunt motivat de dorinta de: Brandurile pot profita de aceasta dorinta ajutandu-si clientii astfel:
1. A iesi in evidenta - 1. Sa proiecteze o identitate sociala unica, sa fie vazuti ca fiind speciali
2. A avea incredere - 2. Sa vada viitorul ca fiind mai bun decat trecutul
3. O stare de multumire - 3. Sa simta ca le sunt indeplinite asteptarile, ca sunt unde vor
4. Libertate - 4. Sa actioneze independent, fara restrictii sau responsabilitati
5. Distractii, divertisment - 5. Sa simta placere si entuziasm, sa ia parte la distractie
6. Apartenenta la un grup - 6. Sa fie asociati cu oameni pe care ii admira, sa faca parte din grup
7. Protejare a mediului - 7. Sa sustina convingerea ca mediul e sacru, sa aduca imbunatatiri
8. A fi cine vreau sa viu - 8. Indeplineasca dorinta de a ajunge la sinele dorit
9. Siguranta - 9. Sa creada ca ceea ce exista in prezent va fi aici si maine
10. Succes - 10. Sa simta ca vietile lor sunt semnificative
Modelele folosite de companii ajuta la identificarea exacta a segmentelor de clienti si la aplicarea strategiilor potrivite in functie de emotiile identificate ca facand parte din grupurile respective. De la primul pas care consta in lipsa unei conexiuni, se trece la un nivel de satisfactie, urmat de perceperea diferentiata a brandului si, in cele din urma, la conexiunea discutata mai sus.
Autor: Stefan Matei
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 2 voturi.
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
Articole similare
Ultimele articole
Mai multe articole despre emotii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.