Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marketing ingrasat in ajun: 4 metode care cresc succesul in vanzari de sarbatori
Tags: marketing, sarbatori, strategii, tehnici, promovare
In perioada aglomerata a sarbatorilor de iarna, retailerii au deja pregatite campaniile cu mult timp inainte. Sau cel putin asa ar trebui sa functioneze sistemul in cadrul marilor companii. Exemplele mai mici insa nu urmeaza, din motive organizatorice, din lipsa de timp sau de fonduri suficiente, modelul firmelor care stiu deja cum vor arata vitrinele magazinelor pentru Craciunul urmator.
In perioada aglomerata a sarbatorilor de iarna, retailerii au deja pregatite campaniile cu mult timp inainte. Sau cel putin asa ar trebui sa functioneze sistemul in cadrul marilor companii. Exemplele mai mici insa nu urmeaza, din motive organizatorice, din lipsa de timp sau de fonduri suficiente, modelul firmelor care stiu deja cum vor arata vitrinele magazinelor pentru Craciunul urmator.
Vanzarile cresc semnificativ in aceasta perioada, iar in acest an se discuta de vanzari mai mari fata de anul trecut, la nivel global, fara ca aceasta diferenta sa fie una semnificativa.
O perspectiva interesanta este aduse de Marketing Land care propune companiilor sa invete despre clientii lor in functie de felul in care se comporta acestia si interactioneaza cu brandurile in perioada marilor sarbatori din an. Vanzarile ar putea creste, spun acestia, inclusiv dupa sarbatori, daca se aplica strategiile corecte.
Pentru ca acest lucru sa fie posibil, sunt propuse patru intrebari care ar trebui sa ofere informatii-cheie celor care au in sarcina cresterea vanzarilor de la an la an:
1. Cine influenteaza segmentul meu de clienti?
Daca vorbim de social media, trebuie identificate acele voci care reusesc sa serveasca drept model unor persoane care se vor increde in opiniile acestora. Exista insa si grupuri in online sau anumite site-uri care functioneaza ca "influenceri", astfel ca nu trebuie sa avem in minte intotdeauna un blogger sau o persoana publica.
2. Ce va capta atentia potentialilor clienti?
La acest capitol, nu trebuie sa ne indepartam prea mult de ceea ce cunoastem deja. Bonusurile, cadourile si reducerile continua sa functioneze de minune si sa atraga atentia oricarui cumparator.
Iar ofertele de dupa perioada sarbatorilor nu ar trebui sa se opreasca. Reducerile din aceasta perioada ar trebui sa ofere in continuare aceleasi beneficii si sa functioneze ca stimulent pentru cresterea vanzarilor.
Campaniile din social media ar trebui promovate si in mediul offline, inclusiv in magazinele brandurilor respective, prin carduri create special pentru aceasta campanie sau metode alternative de promovare.
3. Cum se imparte audienta targetata?
Nu toate grupurile care se intereseaza in online de produsele promovate sunt omogene. Astfel, e important sa stim care sunt diferentele si care sunt interesele grupurilor spre care ne directionam eforturile de marketing.
Exista astfel grupuri care pot fi interesate de sanatate, moda sau frumusete, in vreme ce alte grupuri pot fi interesate de tehnologie, stiri, noi aparitii in domeniul IT etc.
Informatiile culese din social media pot fi folosite cu succes pentru a identifica astfel de interese si pentru a promova in mod corect ofertele selectate.
4. Ce platforme online putem folosi pentru promvarea campaniilor noastre?
Dincolo de binecunoscuta retea de socializare, nu ar trebui date la o parte platforme precum Tumblr sau Pinterest. Folosite corect, aceste site-uri pot crea nu doar trafic semnificativ, ci pot ajuta si la o rata de conversie semnificativa. Valul de discutii din mediul online in perioada sarbatorilor ofera retailerilor sansa de a obtine informatii importante cu privire la ceea ce ii intereseaza cel mai mult pe cumparatori. De la hashtag-uri si campanii gandite pentru popularizarea unui produs sau a unei oferte, pana la campanii gandite pentru o perioada mai lunga de timp, felul in care putem folosi online-ul si offline-ul deopotriva lasa loc in continuare unei doze uriase de creativitati.
Autor: Mihai Georgescu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.