Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 companii de succes si povestea lor
Tags: companii, succes, marca, oameni, h&m, coca-cola
Cele mai tari marci din lume au o valoare estimata la miliarde de dolari. Dar, toate companiile au pornit de la zero si au fost ridicate pe inaltimi nebanuite de oameni cu viziune si determinare. Povestile din spatele lor sunt cel putin inspirationale.
Cele mai tari marci din lume au o valoare estimata la miliarde de dolari. Dar, toate companiile au pornit de la zero si au fost ridicate pe inaltimi nebanuite de oameni cu viziune si determinare. Povestile din spatele lor sunt cel putin inspirationale.
H&M, valoarea marcii: 16,1 miliarde de dolari
Fondator: Erling Perrson
Anul si tara infiintarii: 1947, Västerås, Suedia
Cum a inceput totul: Lui Erling Perrson i-a venit ideea pentru Hennes & Mauritz (H&M) dupa o excursie in Statele Unite, in perioada ce a urmat celui De-al Doilea Razboi Mondial. Se pare ca a fost foarte impresionat de magazinele enorme, cu multa marfa, care se dovedeau, culmea, si eficiente. S-a intors acasa, in Suedia, si a revolutionat comertul hainelor pentru femei in Europa, initiind Hennes ("pentru ea", in suedeza).
21 de ani mai tarziu, Erling a cumparat Mauritz Widforss, un magazin cu articole de vanatoare, inclusiv linia vestimentara pentru barbati a acestuia. A inceput astfel sa vanda si haine pentru barbati si si-a redenumit compania H&M. Astazi, compania numara 2.000 de magazine in 37 de tari.
Samsung, valoarea marcii: 19,5 miliarde de dolari
Fondator: Lee Byung-chul
Anul si tara infiintarii: 1938, Coreea de Sud
Cum a inceput totul: La inceput, in 1938, Samsung era un aprozar si se numea Samsung Sanghoe. Afacerea a mers bine si, in 1947, si-a mutat sediul la Seul. Cand a izbuncit razboiul coreean, Lee Byung-chul a trebuit sa fuga. Asa ca a infiintat o rafinarie de zahar si o fabrica de postav sub umbrela companiei mama, Samsung.
In anii 1960, presedintele sud-coreean Park Chung-hee a implementat politici de protejare a societatilor conglomerat (printre care si Samsung). Park le-a interzis companiilor straine sa vanda electronice in Coreea de Sud pana in 1979, anul asasinarii sale. Samsung a castigat astfel 18 ani, timp in care si-a dezvoltat produsele si a devenit unul dintre cei mai mari furnizori de produse electronice din lume.
Compania este numarul 1 mondial in productia de memorii, monitoare TFT si telefoane CDMA. Samsung are aproximativ 188.000 de angajaiti in 185 de birouri din 65 de tari.
Marlboro, valoarea marcii: 20 de miliarde de dolari
Fondator: Philip Morris
Anul si tara infiintarii: 1902, New York, Statele Unite
Cum a inceput totul: In 1902, un producator britanic de tigari, Philip Morris, s-a mutat la to New York pentru a-si vinde produsele. In 1924, a dat drumul la ceea ce va deveni unul dintre cele mai cunoscute studii de caz in marketing.
In acea perioada, toate marcile de tigari semnau intre ele. Philip a prezentat insa Marlboro ca fiind o tigara pentru femei si a pus o banda rosie pe filtru, tocmai pentru a ascunde urmele de ruj.
In anii 1950 a fost publicat un studiu care facea legatura intre cancerul al plamani si fumat, asa ca Marlboro s-a intors la 180 de grade si a devenit compania tigarilor pentru barbati. Mai mult, numai tigarile cu filtru erau vazute ca feminine, asa ca barbatii nu s-au atins de ele pana cand Marlboro nu a schimbat cultura fumatului prin campaniile sale publicitare.
Disney, valoarea marcii: 28,7 miliarde de dolari
Fondatori: Walt si Roy Disney
Anul si tara infiintarii: 1923, Los Angeles, California, Statele Unite
Cum a inceput totul: Pe cand avea 22 de ani, in 1923, Walt Disney s-a mutat in California sa incerce sa vanda un film de scurt-metraj despre o fetita intr-o tara a desenelor animate, un fel de Tara a Minunilor. In cateva luni, a dat peste un distribuitor cu care a semnat un contract pentru lansarea seriei Alice Comedies.
Seria a avut un succes modest, dar Walt a luat decizia sa se orienteze numai pe desene animate, luandu-l ca personaj principal pe Oswald the Lucky Rabbit. Intr-un singur an, distribuitorul i-a angajat pe toti desenatorii lui Walt pentru a face un desen animat fara Walt. A putut face asta, pentru ca detinea drepturile de autor asupra lui Oswald.
In 1928, Walt a trebuit sa inventeze un nou personaj, cu ajutorul lui Ub Iwerks. A aparut atunci Mortimer Mouse, dar sotia lui Walt a ales "Mickey". Steamboat Willie, cu Mickey Mouse in prim-plan, a fost primul film de desene animate cu sunetul perfect sincronizat (si cu vocea lui Walt Disney). A devenit un succes imediat in toata lumea, iar Mickey Mouse este mascota companiei mondiale de entertainment.
Compania Coca-Cola, valoarea marcii: 70,5 miliarde de dolari
Fondator: Dr. John Stith Pemberton
Anul si tara infiintarii: 1886, Atlanta, Georgia, Statele Unite
Cum a inceput totul: Farmacist de profesie, John Pemberton a inventat un sirop si a mers cu o sticla la o farmacie locala. Vanzatorului i s-a parut delicios si a pus licoarea la vanzare, cu pretul de cinci centi pe pahar. John i-a facut reclama intr-un ziar si a pus bannere din panza pe magazine. In primul an, a vandut cam noua doze zilnic. Astazi, se vand cam 1,6 miliarde.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.04
din 5
- 13 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.