Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 lectii de marketing pe care le-am invatat de la Apple
Tags: principii de marketing, strategii de marketing, apple, inovatie, beneficiile produsului, consumatori, lectii de marketing
Chiar daca esti sau un fan al produselor Apple, trebuie sa recunosti ca aceasta companie stie cum sa iasa in fata si cum sa intre in mintea consumatorilor pentru totdeauna. Vom analiza in continuare cateva lectii de marketing pe care le putem invata de la Apple.
Chiar daca esti sau un fan al produselor Apple, trebuie sa recunosti ca aceasta companie stie cum sa iasa in fata si cum sa intre in mintea consumatorilor pentru totdeauna. Vom analiza in continuare cateva lectii de marketing pe care le putem invata de la Apple.
Apple isi cunoaste cu siguranta consumatorii. Doar astfel poate cultiva relatii autentice cu acestia si le poate oferi ceea ce isi doresc. Este important sa stii cine sunt persoanele care cumpara produsele sau serviciile tale. Afla cat mai multe despre acestia si construieste relatii bazate pe incredere cu ei.
2. Nu le da consumatorilor tot ce isi doresc
Cel putin nu le oferi totul dintr-o data. Atunci cand Apple a lansat prima generatie a iPad-ului, multi fani au fost dezamagiti. Nu puteau intelege de ce tabletei ii lipsesc anumite functii importante, cum ar fi camera video. Insa aceasta a si fost dorinta Apple: sa ofere un produs care va „expira” intr-o anumita perioada de timp, astfel incat sa poata vinde acelorasi clienti alte produse similare. Prin aceasta strategie de marketing, Apple a reusit sa obtina vanzari record pentru cea de-a doua generatie a iPad-ului, care venea, printre altele, cu doua camere: una frontala si una in spate.
Ce ar trebui sa invatam: atunci cand dezvolti un produs sau un serviciu, nu le oferi clientilor totul dintr-o data. Lasa-i sa isi doreasca mai mult. Fa o lista a tuturor imbunatatirilor necesare, insa nu le implementa deodata. Implementeaza-le treptat, pe parcursul mai multor luni.
3. Demonstreaza beneficiile produsului in loc sa le enumeri pur si simplu
De-a lungul timpului, Apple a creat reclame extrem de ingenioase si eficiente, care erau in acelasi timp atat de simple. Secretul Apple consta in faptul ca nu le divulga niciodata consumatorilor detalii complicate despre produsele sale, ci foloseste o metoda mult mai eficienta: le demonstreaza ce poate face produsul. In loc sa enumere caracteristicile tehnice ale produselor, Apple arata lumii cum functioneaza produsul. Astfel de reclame au un impact mult mai mare asupra consumatorilor. Dupa ce vezi o reclama Apple, simti ca „trebuie” sa ai produsul respectiv.
Ce ar trebui sa invatam: Oamenii sunt fiinte vizuale. In loc sa vorbesti la nesfarsit despre ce poate sa faca produsul tau, arata-le oamenilor in mod concret cum functioneaza produsul si cat este de „cool”. Un simplu clip YouTube poate face minuni.
4. Pastreaza lucrurile simple
Reclamele Apple sunt simple, nu te bombardeaza cu mesaje multiple. Nu vei vedea specificatii tehnice, ci un mesaj simplu, o caracteristica esentiala a produsului. Spre exemplu, reclamele la MacBook Air scot in evidenta faptul ca acest laptop este extrem de subtire, extrem de usor.
Ce ar trebui sa invatam: Alege o singura caracteristica asupra careia sa te concentrezi, un singur mesaj esential. Atunci cand creezi un mesaj publicitar, o reclama TV, un banner, etc., intreaba-te ce anume vrei ca oamenii sa retina despre produsul sau serviciul tau.
5. Inoveaza
Apple se pricepe cel mai bine la acest lucru. Compania a schimbat pentru totdeauna modul in care oamenii asculta muzica sau navigheaza pe internet.
Ce ar trebui sa invatam: Daca vrei sa fii cel mai bun in domeniul tau de activitate, atunci nu folosi jumatati de masura. Nu promite lucruri pe care nu le poti indeplini. Excelenta ar trebui sa fie standardul dupa care te ghidezi, nu obiectivul spre care tinzi.
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 2 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.