Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce e un nume de brand? Cele sase elemente esentiale pe care trebuie sa le stii

Tags: marketing, branding, alegerea numelui, imaginea companiei, cum sa alegi numele companiei

Selectarea unui nume pentru noua ta afacere nu este floare la ureche. Un nume face mai mult decat simpla identificare a companiei tale. Le spune clientilor cine esti, ce faci si putin mai mult despre cum o faci. Numele te diferentiaza de colegi, atrage interesul clientilor si invita la investigatii suplimentare. Asta daca il alegi corect.
Toti antreprenorii fac greseli. Sa luam un exemplu. Ce ziceti de Diadem Communications? 'Diadem' este englezescul pentru diadema, coroana, un nume potrivit pentru niste realizari regesti, nu?
 
Ce iti spune tie acest cuvant? Iti evoca ganduri privind o companie de succes, o echipa de vanzari senzationala? Ma face sa arat atat de bine, incat nu mai astepti sa ma angajezi?
 
Nu. Nici mie nu-mi spune asta. Ce e mai rau este ca nici nu voi putea gasi clienti cu un astfel de nume. Luand doar acest nume in calcul, nimeni nu va putea sa afle nici cea mai mica informatie despre mine, despre compania mea sau despre serviciile pe care le ofer.
 
Cum pui un nume eficient? Iata sase elemente pe care trebuie sa le iei in calcul:
 
Spune cine esti: Numele trebuie sa-ti reflecte identitatea. Acesta este un aspect esential de branding. Vei promova acets nume, il vei pune in fata multor ochi cat de des posibil. Cum vrei ca publicul sa se gandeasca la tine? Pentru unii asta inseamna sa-si integreze numele personal in numele afacerii. Ceea ce este des intalnit in cazul unor profesii: avocati, medici, contabili. Altii prefera un nume mai descriptiv: Doamna cu parjituri, Papucei, pentru ca asa i-au identificat primii clienti. 

Spune ce faci: Este incredibil cat de multe companii au un nume care nu traduce deloc ceea ce fac. Gigel si Fiii, de exemplu. Poti sa-mi spui ce face compania asta? Normal ca nu. Se bazeaza pe clientii care stiu deja cine sunt (o pozitie dezavantajoaa pentru o companie tanara).

Spune cum o faci: Cuvintle sunt foarte puternice. Fii atent la selectarea cuvintelor pe care le pui in nume, caci poti sa-ti creezi doar asa imaginea companiei.

Te diferentiaza de competitori: Numele companiei este prima oportunitate de a le spune clientilot cat de mult esti diferit de competitie. Asta se poate face prin accentuarea a ceea ce te face unic, subliniind produsele si serviciile tale care sunt mai bune ca oriunde altundeva.

Atrage interesul clientilor: Declansarea interesului clientilor este o arta, dar si o stiinta. Gandeste-te bine la audienta targetata. Ce calitati ale serviciilor tale sunt de cea mai mare importanta pentru clienti? Ce tipuri de cuvinte i-ar atrage?

Invita la investigatii suplimentare: Clientii sunt creaturi haioase. Ceea ce unui grup i se pare distractiv, altuia i se pare neinteresant. Vrei ca numele tau sa fie atragator pentru audienta target.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016