Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele mai frecvente 5 greseli de marketing
Tags: greseli de marketing, strategii de marketing, consumator tinta, mesaj de marketing, propunere unica de vanzare, consumatori tinta
O strategie de marketing eficienta presupune sa te dai cativa pasi inapoi, sa iti faci temele in mod temeinic si sa incepi, de cele mai multe ori, de la zero. Exista o serie de greseli pe care marketerii le fac atunci cand incearca sa conceapa mesaje inedite, pe placul audientei tinta.
O strategie de marketing eficienta presupune sa te dai cativa pasi inapoi, sa iti faci temele in mod temeinic si sa incepi, de cele mai multe ori, de la zero. Exista o serie de greseli pe care marketerii le fac atunci cand incearca sa conceapa mesaje inedite, pe placul audientei tinta.
Multi marketeri isi cunosc produsul pe dinauntru si pe dinafara, insa nu au deloc o idee clara despre consumatorii care ar avea efectiv nevoie sau si-ar dori acest produs. Mai mult, multi marketeri considera ca produsul sau serviciul este atat de „inovator” si deosebit, incat ar trebui sa fie clar de ce cineva ar alege sa il cumpere.
2. Nu se asculta cu atentie consumatorul tinta
Chiar si atunci cand marketerii au o idee clara despre cum arata consumatorul tinta, de multe ori scapa din vedere faptul ca trebuie sa il si asculte pe respectivul consumator. Acestia se ocupa mai degraba de cercetari de piata si de cifre, insa uita complet sa asculte cu atentie ce isi doreste consumatorul. Rezultatul? Mesaje de marketing care nu comunica nimic relevant pietei tinta.
3. Nu exista o idee clara despre ce isi doreste clientul
Chiar si atunci cand marketerii asculta cu atentie consumatorul, de cele mai multe ori sunt atenti la amununtele neimportante. Incearca sa gaseasca diverse moduri prin care produsul lor sa corespunda nevoilor clientilor. Insa in vanzarile business-to-business nu conteaza atat de mult sa satisfaci nevoile clientului, ci pe cele ale clientilor clientului tau. Produsul tau va avea succes doar daca este acceptat de catre consumatorul final.
4. Lipsa unei propuneri unice de vanzare corespunzatoare
Chiar si atunci cand marketerii inteleg cu adevarat ce isi doresc clientii clientului, acestora le vine destul de greu sa conceapa o propunere unica de vanzare care sa comunice ceva atat clientului sau imediat, cat si clientului final. Pentru a concepe un mesaj eficient din acest punct de vedere trebuie sa se cunoasca pe deplin modul de functionare si obiectivele companiei.
5. Incapacitatea de a crea o propunere unica de vanzare care sa contina mai putin de 25 de cuvinte
Chiar si atunci cand marketerii au dezvoltat o propunere unica de vanzare eficienta, au tendinta de a folosi fraze lungi, concepte abstracte, elemente de jargon si cuvinte inutile. Crearea unui mesaj corespunzator este o sarcina specializata ce ar trebui realizata de catre o persoana talentata si priceputa. Este o aptitudine rara, cel putin asa rezulta din multitudinea de mesaje de marketing complet ineficiente care ne inconjoara pretutindeni.
Solutia eficienta ar fi sa studiezi indeaproape bazele de clienti potentiali si sa petreci mult timp ascultand cu atentie pentru a intelege ce fel de mesaj s-ar potrivi fiecarei audiente in parte.
Sursa: Inc.com
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.