Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine le sufla companiilor ca Apple si Intel numele pentru produsele de top

Tags: apple, intel, rim, lexicon, blackberry, branding

In vara lui 1998, un grup de administratori ai unui startup din domeniul tehnologiei numit Research in Motion a ajuns in California, la sediul Lexicon, o companie ce avea ca misiune inventarea numelor de produse.
Persoanele in cauza au adus cu ele prototipul unui nou dispozitiv, un pager care putea trimite si primi e-mail-uri wireless. Ca in cazul majoritatii proiectelor de la Lexicon, s-a creat o harta mentala, o diagrama de cuvinte care se legau ca dendritele de conceptul central. Lexicon are doi lingvisti angajati full-time si 75 de colaboratori in lumea larga. 
Echipa de branding de la Lexicon le-au propus celor de la RIM 40 de nume si, in final, s-a ales Blackberry (mura, in romaneste).

Sefii de la RIM au fost de parere ca nu-i limiteaza deloc asocierea directa cu fructul renumit pentru scaderea presiunii. Si asta pentru ca "black" (negru, in romaneste) evoca culoarea dispozitivelor high-tech si micile si ovalele taste ale gadget-ului, asemanatoare picaturilor unei mure stoarse. Lexicon a demonstrat, pe baza unui studiu lingvistic, faptul ca sunetul "b"este unul dintre cele mai fiabile din toate limbile.
 
In ianuarie, 1999, s-a lansat BlackBerry. In ciuda competitiei acerbe din partea Droid si iPhone, BlackBerry ramane unul dintre cel mai bine vandute telefoane inteligente. 
 
Cele mai renumite nume furnizate de Lexicon: Pentium -pentru Intel, Swiffer - pentru Procter & Gamble, PowerBook - pentru Apple, Dasani - pentru Coca-Cola. Acestea au devenit brand-uri globale profitabile care au adus miliarde de dolari companiilor mama. 
 
Fondatorul si directorul executiv al Lexicon, David Placek, sustine ca cel mai bun nume pentru un brand este, ca si in cazul poeziilor, un cuvant/ expresie care comprima eufonic o serie de caracteristici, semnificatii si asocieri cu rezonanta. Cuvantul in cauza descrie istoria brand-ului.
 
Lexicon a fost lansata in 1982, fiind printre primele companii din Statele Unite dedicate exclusiv gasirii de nume pentru marci inregistrate. Primul succes rasunator al companiei a venit la inceputul anilor ’90, cand a gasit numele primului laptop de la Apple – PowerBook. Unii angajati Apple au fost de parere ca numele este plictisitor, dar nu mai exista nimic asemanator pe piata, asa ca l-au acceptat. 
 
Pana in 1992, Lexicon a inventat si numele Pentium pentru un cip creat de Intel Corporation (echipa de marketing de la Intel ceruse un nume care sa sune ca un ingredient, ca ceva de intra intr-un calculator si-l face mai bun). Inainte de acest eveniment, microprocesoarele purtau doar numere de serie. 
 
Caracteristici generale ale numelor de brand geniale
 
Expertii sunt de parere ca exista cateva caracteristici care se regasesc in toate numele de succes:
 
- concizia;
- pentru a fi mai usor de pronuntat, trebuie sa contine secvente de tipul consoana-vocala-consoana;
- utilizarea aliteratiilor si asonantelor joaca si ea un rol.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016