Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum ii facem pe oameni sa fie pasionati de produse de curatat toaleta

Tags: oameni, produse de curatat, publicitate, curatenie, familie

De fapt, problema pe care o ridicam este cum oo facem pe oameni sa cumpere produse care in categoria celor de interes scazut. Ipoteza de la care pornim este ca nu exista o categorie ca cea mentionata anterior, ci doar marci cu/de interes scazut.
Este adevarat, este mai greu sa atragi atentia asupra unor produse cum ar fi sapunul sau lenjeria intima, decat in cazul berii sau al telefoanelor mobile. Dar, pe de alta parte, oricine se poate indragosti de o marca de bere sau de un anumit tip de telefon mobil. Iar publicitarii au mult mai mult de lucru la gandirea unei strategii care sa atraga oamenii spre produse mai "insignifiante". 
 
Aici intervin ceea ce numim brand-urile care construiesc campanii bazate pe convingere si care atrag implicarea emotionala, prin impartasirea unor valori similare, a unei filosofii, atitudini, povesti de spus mai departe. Personalitatile acestor brand-uri sunt tricotate cu suflet.
 
Vorbind despre produsele de curatat, publicitatea se bazeaza, in primul rand, pe stil si continut, pentru a insipra interes, dar se trec adeseori cu vederea cei carora chiar le place sa deretice. Toata lumea cunoaste cel putin o persoana care este obsedata de curatenie. De ce atunci sa nu se transforme actul de curatenie intr-o activitate placuta, aspirationala chiar. 
 
Ce vedem in schimb? Toate campaniile ne promit sa ne salveze de o corvoada iesita din comun, zbierand promisiunea ca totul va fi extrem de usor. Stimuland imaginatia femeilor prezentandu-le menajere cu zambete largi si sorturi apretate e ca si cum ai spune ca lucrurile pe care ti-e jena sau teama sa le faci singur le lasi pe seama altora. 
 
Scenariul este unul tipic: stabilim nemultumirea (mucegaiul din baie) si apoi apare produsul-erou (dispare mucegaiul). Problema cu aceasta abordare este ca il forteaza pe consumator sa plaseze brand-ul in taramul interesului scazut. 
 
Chiar daca nu ne bucura curatarea propriu-zisa, toata lumea iubeste rezultatul final, o casa curata. Asa ca ne putem concentra asupra curateniei aspirationale si vom descoperi ca, pentru multi dintre noi, curatatul este o parte importanta a vietii. Este un ritual care ne leaga de casa si de familie, reasezand viata in ordine. 
 
Curatenia poate fi o forma de dragoste fata de copii, caci le oferim un mediu sigur in care sa se joace.
 
Pentru multi dintre noi, jogging-ul este o sarcina ce trebuie dusa la bun sfarsit, nu intotdeauna imbratisata cu placere. Imaginati-va insa sportivii din reclama Nike fiind nefericiti, incercand sa duca la capat o misiune inceputa intr-o dimineata prea rece. Din contra, brand-ul sarbatoreste fiecare sport pe care-l reprezinta cu o bucurie aspirationala. "Daca ai un corp la dispozitie, esti un atlet", spune co-fondatorul Nike, Bill Bowerman. Nimic nu este imposibil.
 
Iata deci si secretul dezvaluit: brand-ul poate sa devina unul de interes major, daca-si schimba strategia de comunicare de la prezentarea problemei la proiectarea starii finale dorite si daca o ambaleaza intr-o misiune sociala.
 
 
Autor: Petru Scraba


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016