Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa realizezi o campanie publicitara reusita
Tags: campanie publicitara, campanie de succes, reclame, materiale publicitare, audienta tinta, atragerea consumatorilor
Poti avea cel mai minunat produs sau serviciu de pe piata, daca nu il promovezi cum trebuie, nimeni nu va sti de existenta acestuia. Fiecare companie care incearca sa isi vanda produsele are nevoie de o strategie bine pusa la punct, in vederea atingerii unei audiente cat mai mari si atragerii de noi consumatori.
Poti avea cel mai minunat produs sau serviciu de pe piata, daca nu il promovezi cum trebuie, nimeni nu va sti de existenta acestuia. Fiecare companie care incearca sa isi vanda produsele are nevoie de o strategie bine pusa la punct, in vederea atingerii unei audiente cat mai mari si atragerii de noi consumatori.
1. Concentrati-va asupra audientei tinta
O campanie publicitara ar trebui sa fie concentrata in jurul audientei tinta. Multe branduri fac greseala de a crea reclame si materiale publicitare care nu se adreseaza pietei tinta si nu atrag atentia clientilor potentiali. Mai intai de toate, intrebati-va ce fel de consumatori doriti sa atrageti si apoi asigurati-va ca reclamele concepute vorbesc pe limba lor.
2. Evidentiati avantajele pe care le aveti in fata competitiei
O campanie publicitara reusita accentueaza caracteristicile pozitive ale produselor sau serviciilor promovate, evidentiind avantajele acestora, comparativ cu produsele firmelor concurente. Daca nu reusiti sa scoateti in evidenta aceste benficii, reclama nu are niciun impact asupra consumatorilor.
3. Creati o imagine de brand
Marcile renumite pot fi recunoscute dupa ambalajul produselor sau dupa logo. Crearea unei imagini puternice este esentiala in promovarea produselor si serviciilor. Multe companii uita de acest aspect si nu fac nimic pentru a consolida imaginea brandului, nereusind sa impresioneze piata tinta.
4. Trebuie sa cheltuiti bani pentru a castiga bani
In publicitate nu se economisesc bani. Daca va zgarciti cand vine vorba de realizarea campaniilor publicitare, profitul va fi puternic afectat. Pentru a avea succes, trebuie sa fiti dispusi sa chletuiti oricat este nevoie.
5. Promovati-va produsele in locurile potrivite
Este indicat sa studiati preferintele audientei tinta inainte de a demara o campanie publicitara. Trebuie sa intelegeti cu adevarat cine sunt consumatorii din grupul tinta, ce isi doresc acestia sa cumpere, sa asculte, sa vada, sa citeasca. Apoi alegeti sa va promovati produsele prin intermediul canalelor corespunzatoare.
6. Diversificati
Multe branduri fac greseala de a-si promova produsele folosind un singur mijloc, de obicei alegand varianta mai putin costisitoare. Este recomandat insa sa va impartiti bugetul alocat publicitatii in mai multe directii, pentru a putea ajunge la audiente cat mai largi si mai diversificate.
7. Nu incercati sa fiti pe placul tuturor
Nu exista vreun produs sau serviciu care sa fie pe placul tuturor consumatorilor. O greseala des intalnita a managerilor si a directorilor executivi este de a incerca sa atraga toate grupurile de consumatori posibile. Aceasta abordare nu functioneaza si poate ruina o afacere. Este preferabil sa identificati care este audienta tinta careia va adresati si sa incercati sa satisfaceti nevoile acelor consumatori.
8. Testati reclamele in prealabil
Daca dispuneti de timpul si resursele necesare pentru a apela la focus grupuri, ar fi indicat sa va testati materialele publicitare in acest fel. Cum reactioneaza acele persoane la mesajul pe care doriti sa il transmiteti? Daca reactiile nu sunt pozitive, aflati cum va puteti imbunatati mesajul. Exista si alte metode mai putin costisitoare de testare a materialelor publicitare – prin intermediul chestionarelor, de exemplu.
9. Monitorizati rezultatele
Este important sa intelegeti care sunt elementele care fac diferenta si cum va puteti imbunatati campaniile viitoare. Prin urmare, este indicat sa monitorizati rezultatele campaniilor anterioare si sa acordati o atentie deosebita reactiilor venite din partea consumatorilor.
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.06
din 5
- 9 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.