Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Istoria unor logo-uri celebre
Tags: istoria logo-urilor celebre, logo-uri, marci reprezentative, logo-uri celebre
Asociem valorile si promisiunile unei companii cu logo-ul acesteia. De cele mai multe ori, recunoastem mai degraba logo-ul decat orice alt produs sau serviciu oferit de compania respectiva. Stiati insa de unde provin logo-urile unor marci reprezentative? Va prezentam mai jos istoria unor logo-uri celebre.
Asociem valorile si promisiunile unei companii cu logo-ul acesteia. De cele mai multe ori, recunoastem mai degraba logo-ul decat orice alt produs sau serviciu oferit de compania respectiva. Stiati insa de unde provin logo-urile unor marci reprezentative? Va prezentam mai jos istoria unor logo-uri celebre.
Mercedes-Benz
Cum vedem steaua in trei colturi, ne gandim instinctiv la Mercedes-Benz. Stiti insa cum s-a ajuns la acest logo? Gottlieb Daimler, unul din fondatorii Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a folosit acest simbol pe o carte postala adresata sotiei sale in anii 1870. Acesta i-a spus sotiei ca acea stea avea sa straluceasca glorios peste fabrica sa de productie. In anul 1909, steaua in trei colturi a devenit marca inregistrata, urmand a fi folosita pe grila radiatoarelor incepand cu anul 1910. Steaua reprezinta un simbol al principiului Daimler „pe pamant, in apa si in aer.”
Apple
Compania fondata de Steve Jobs este cunoscuta pentru logo-ul sau sub forma unui mar muscat. Insa nu multi stiu faptul ca primul logo Apple il infatisa pe Sir Isaac Newton asezat sub un mar. Acest logo a fost inlocuit imediat cu design-ul realizat de Rob Janoff, respectiv marul muscat, insa in culorile curcubeului. Logo-ul colorat a fost inlocuit abia in 1998 cu cel monocrom.
Nike
Logo-ul Nike este extrem de simplu, de aceea este si atat de eficient. Nike este zeita victoriei in mitologia greaca, iar logo-ul companiei rezulta din aripa acesteia, denumita „Swoosh”. Conform mitologiei Greciei Antice, acest Swoosh motiveaza luptatorii si le confera o putera imensa.
Nestle
Logo-ul Nestle a fost lansat de Henri Nestle in anul 1868, acesta reprezentand semnificatia numelui sau in limba germana (mic cuib) si emblema familiei. In 1938, designul a fost integrat in denumirea Nestle. Mai tarziu, viermele din ciocul pasarii mama a fost inlaturat si s-a renuntat la unul din cei trei pui, pentru a infatisa o familie moderna cu doi copii.
Toyota
Toyota s-a numit la inceput Toyoda, acesta fiind numele de familie al fondatorului. In 1936, compania a desfasurat un concurs pentru alegerea unui nou logo, fiind inscrise peste 27.000 de design-uri. Tot atunci a fost schimbat si numele companiei in Toyota, deoarece acesta suna mai bine in limba japoneza. In 1989, la aniversarea a 50 de ani de existenta, Toyota a introdus logo-ul folosit si astazi – cele trei ovaluri care se combina, formand litera T. Suprapunerea celor doua ovaluri perpendiculare reprezinta „expansiunea globala a tehnologiei Toyota si potentialul nelimitat pentru viitor.”
Android
Robotul Android este un exemplu reusit de logo simplu, dar eficient. Logo-ul a fost realizat de designerul grafic Irina Blok. „Verdele Android”, culoarea robotului Android care infatiseaza sistemul de operare cu acelasi nume, reprezinta prospetimea, cresterea si prosperitatea.
BMW
Logo-ul circular in culorile alb si albastru a evoluat din logo-ul companiei Rapp Motorenwerke, din care s-a nascut compania Bayerische Motoren Werke AG (BMW), combinat cu culorile steagului bavarez.
Audi
Audi inseamna „a asculta” in limba latina. Compania a fost infiintata dupa ce fondatorul sau, August Horch, a fost nevoit sa renunte la compania sa Horch, care in limba germana inseamna „a asculta”. In 1932, Audi s-a unit cu Horch, DKW si Wanderer, formand Auto Union, reprezentata de cele patru inele care se suprapun, acesta fiind logo-ul marcii si in ziua de astazi.
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
3.63
din 5
- 23 voturi.
S.
p.s. Te iubim.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.