Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Momentul in care Nike a incetat sa vanda pantofi si a inceput sa vanda ideea de corp sanatos

Tags: nike, corp sanatos, reclama, michael jordan, femei, just do it, tiger woods

In timpul unei intalniri din anul 1988 dintre compania de publicitate Wieden care avea portofoliul Nike si cativa angajati de la Nike, cofondatorul Dan Wieden a excalamt: Voi, oamenii Nike, faceti ceea ce trebuie"" (in engleza, "You Nike guys, you just do it""). Asa spune legenda.
Dar e nevoie de mai mult decat un slogan destept pentru a crea o marca globala atat de mare, precum Nike in zilele noastre.

A fost nevoie de peste trei decenii de marketing strategic al carui scop a fost de a face din Nike simbolul suprem al corpului uman bine antrenat. Puterea Nike nu rezida in vasta sa expunere. Puterea brand-ului este sinonima cu atletismul, conditia fizica perfecta si sanatatea.

Compania a fost infiintata de antreprenorul Phil Knight si de antrenorul de atletism Bill Bowerman in 1964 sub numele de Blue Ribbon Sports, devenind oficial Nike pe 30 mai 1978, luandu-si numele de la zeita victoriei din mitologia greaca.  

Adevarata intrare pe piata a avut insa loc la sfarsitul anilor 1980 cand, in Statele Unite, a venit moda jogging-ului si a fitness-ului.

Cam in aceeasi perioada si-a intrat in paine si sloganul "Just Do It", alaturi de logoul renumit acum. In curand, Nike nici nu mai trebuia sa-si faca reclama, caci isi depasise deja competitorul direct, pe Reebok, care o batuse cu cativa ani inainte. L-a castigat si pe Michael Jordan in reclame, subliniind iarasi aceeasi idee de performanta atletica, cea care a avut un impact masiv si pe termen lung asupra afacerii. 

A inceput o noua epoca, iar Nike a ramas fidela mesajului sau, atat in campaniile publicitare, cat si in dezvoltarea de produse. Unele dintre cele mai recente campanii de marketing includ reclamele antiobezitate din China care incurajeaza exercitiile fizice regulate si spoturi vizand sanatatea femeilor, adresate femeilor din toate categoriile de greutate. In plus, s-a actualizat, Nike creand o aplicatie pe Facebook care ghideaza programul zilnic de miscare.

Nike are insa si rani sangerande, caci, de-a lungul timpului, a fost de nenumarate ori acuzata ca foloseste sclavi din tari subdezvoltate in fabricile sale.

Nike a mai fost fost criticata si pentru ca atletii pe care i-a ales drept purtatori de cuvant au fost implicati in scandaluri. Nike s-a decis insa sa-i sustina, atat vreme cat inca reprezentau simbolul performantei in domeniul lor. De exemplu, Tiger Woods a ramas pe statul de plata pe durata intregului scandal care s-a soldat cu un divort rasunator. O exceptie notabila o constituie Michael Vick (foto), care a fost incarcerat pemtru organizarea de lupte ilegale intre caini. Vick a semnat insa un nou contract cu Nike, la patru ani dupa ce primul sau contract a fost anulat.

Dincolo de sloganurile cu lipici si reclamele inspirate, in miezul brand-ului Nike sta ideea de pregatire fizica, de bunastare si sanatate fizica. Abia apoi se strecoara si vanzarea a milioane si milioane de pantofi.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016