Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Obtine mai mult trafic din social media. Trucuri si Sfaturi pentru o campanie de succes pe Facebook
Tags: social media, trafic, imbunatatire trafic site, referral traffic
De ce are nevoie compania ta de prezenta in mediul online, cu precadere in social media? Raspunsul n-ar trebui sa fie "pentru ca asa trebuie". Iti trebuie un motiv mult mai bun.
De ce are nevoie compania ta de prezenta in mediul online, cu precadere in social media? Raspunsul n-ar trebui sa fie "pentru ca asa trebuie". Iti trebuie un motiv mult mai bun.
Dupa cum am remarcat recent, munca pe care o depunem zilnic in social media devine din ce in ce mai complicata. Nu e imposibil sa atragi clienti prin intermediul retelelor de socializare, ci, pur si simplu, ai nevoie de un grad de efort ridicat. Cu totii suntem impinsi de la spate pentru a realiza continut de calitate superioara si este necesar sa gandim strategii prin care ne apropiem cu adevarat de cei care ne urmaresc sau ne dau un like si, cel mai important, un click!
Pentru ca cerintele din partea adiministratorilor retelelor de socializare sunt din ce in ce mai multe si aproape lunar apar noutati la care trebuie sa te adaptezi rapid este normal sa ne dorim sau, mai bine spus, sa vrem o modificare transanta cu privire la ceea ce vrem sa obtinem cu adevarat din actiunile noastre in social media. Primul lucru pe care ar fi important sa-l facem e sa ne intrebam de ce suntem prezenti in mediul online si de ce vrem sa ne amestecam si noi in vietile oamenilor care-si publica fotografii sau ganduri personale pentru a le citi cei apropiati lor.
E doar pentru a avea o audienta? O facem pentru vanzari? Vrem mai multi unici pe site?
Conform unui studiu realizat de SME, pe primul loc se afla "expunere ridicata" in raspunsurile celor care folosesc social media in afacerile lor. Pe scurt, putem vorbi de dorinta de a fi vazut de cati mai multi potentiali clienti, chiar daca nu vei interactiona din prima cu acestia. Cu toate astea, e important sa mentionam ca prezenta in mediul online de socializare pentru multi dintre respondenti se datoreaza si faptului ca isi doresc mai mult trafic pe site-urile pe care le administreaza. Ce este cu adevarat surprizantor este ca nevoia de expunere si dorinta a avea multi vizitatori se afla in topul preferintelor celor au raspuns, pe cand cresterea vanzarilor se afla pe ultimul loc!
Avand aceste lucruri in vedere, in acest material ne vom concentra mai mult pe cresterea traficului. Observam impreuna cum ar trebui sa facem asta pentru a obtine ceea ce isi doreste toata lumea din acest business. "Referral traffic" este ceea ce isi doresc cei mai multi marketeri sa obtina din strategiile pe care le adopta pentru social media. Sa ai multi followeri e placut, iar aparitia brandului tau in mai multe postari sau discutia generala din mediul online privind compania pe care o reprezinti o fi utila pe termen scurt si nimeni nu neaga ca e placut sa stii ca numele pentru care tu lucrezi (sau il detii) e pe buzele si-n postarile tuturor, dar cand trecem la ROI (return on investment)... Situatia se schimba. Site-ul promovat in social media este cel care aduce banii si genereaza rezultatele, asadar sa vedem ce putem face pentru ca referral traffic sa creasca frumos si fara costuri.
Stim ca pentru cativa ani Facebook a fost regele in domeniul referral, dar toate aceste lucruri s-au schimbat incepand cu vara lui 2017. De anul trecut Google a devenit din nou numarul 1 in ceea ce priveste traficul redirectionat pe site-ul tau. Asta se datoreaza faptului ca Facebook si-a schimbat algoritmul de distribuire a postarilor care apartin companiilor/paginilor si au prioritizat un newsfeed in care observi mai multe postari de la persoanele cu care interactionezi mai des. Asadar, Google n-a trebuit sa faca nimic special. Si-au vazut de traseu si au ajuns din nou primul generator de referral traffic.
Cum zicalele-s adevarate, iar "cand doi se bat, al treilea castiga" cel mai avantajat a fost Pinterest. Numarul de referrals a crescut considerabil pentru Pinterest, in timp ce pentru Facebook a continuat sa tot scada.
Asadar, ce putem face pentru a ne imbunatati traficul venit din social media? Avem 5 sugestii pe care noi le consideram excelente.
In primul rand, asigura-te ca ai suficient timp. Suna banal, dar retelele sociale se schimba si evolueaza constant in Romania, asadar va trebui sa fii atent la trenduri si sa nu stabilesti strategii de publicare de continut cu jumatate de masura. Desi marea majoritatea a social media este in continuare intr-o buna masura gratuita, e important sa intelegem ca trebuie sa investim timp pentru a obtine rezultatele pe care ni le dorim. In plus, studiile arata ca experienta este importanta, asadar daca vrei sa-ti croiesti o cariera in acest domeniu incepe cat mai curand posibil, cu proiecte mici, proiecte part-time, chiar si one-time deals. E important sa constientizam faptul ca fara experienta, viziunea poate fi afectata de lipsa unei baze pe care poti construi proiecte de succes.
Important este si cate ore petreci pe fiecare platform in parte. Un studiu arata ca cei care stau intru 1-5 ore/saptamana spun ca primesc mai mult trafic, insa o alta categorie de respondenti care petrece intre 31-35 de ore pe retelele de socializare arata ca rezultatele privind traficul s-au imbunatatit considerabil de la luna la luna.
In al doilea rand, foloseste continut video. Nu e niciun secret ca multi marketeri se gandesc ca deja ar fi trebui sa se pregateasca cu mai multe idei in ceea ce priveste producere de videoclipuri. Daca luam in calcul faptul ca videoclipurile primesc un reach extraordinar de bun pe retele de socializare si permit distribuirea unor imagini multiple, atunci ar trebui sa facem fiecare postare printr-un clip video. Lasand gluma la o parte, datele arata ca videoclipurile duc la mult mai multe click-uri pe site-ul celui care publica postarea in social media. Daca asta nu e deja un argument suficient, atunci ar fi bine sa precizam si faptul ca pentru un video nu ai nevoie de un text mai mare de 150 de cuvinte/minut. Asadar, efortul n-ar fi urias pentru cateva videoclipuri pe care sa le publici zilnic pentru a atrage atentia asupra continutului pe care vrei ca lumea sa-l acceseze.
Sfat: Foloseste Google URL Builder pentru a monitoriza exact cat trafic genereaza videoclipul tau. Vei putea face schimbarile necesare, dupa analiza datelor.
In al treilea rand, incearca sa intelegi mai bine Facebook. N-are rost sa ne-ascundem dupa deget. Stim ca Mark va fi mult timp cu noi de-acum incolo, asadar am face bine sa ii intelegem produsul pentru ca este, inca, pe locul 1 in ceea ce priveste generarea de trafic din social media. Presupunem din start ca faci ceea trebuie pe Facebook si ca postezi de 1-2 ori pe zi, ca incluzi content de la clientii tai sau ca raspunzi la chestiuni de interes general de la prospecti clienti, ca distribui imagini si videoclipuri, in loc sa folosesti text mult si ca folosesti platforma pentru a informa, distra si invata urmaritorii tai, in loc sa treci direct la vanzari si promotii. Daca am trecut de partea de baza, atunci ar fi bine sa vedem ce putem incerca pentru a gasi noi metode de a ne pastra audienta deja castigata interesata si pentru a atrage alti noi followeri. Bun, acum adreseaza-ti cateva intrebari:
1. Cand incerci sa le spui oamenilor sa dea ,,Click Aici!" functioneaza?
2. Textul in care este mentionat site-ul tau creste numarul de clickuri?
3. Fotografiile cu unii din angajatii tai functioneaza mai bine ca fotografiile cu produsele pe care le comercializezi?
4. Sunt alte fotografii care primesc mai multa atentie din partea internautilor fata de cele pe care le folosesti tu in mod obisnuit?
5. Primesc videoclipurile mai multe click-uri? Daca da, care sunt acelea?
In al patrulea rand, publica continut de la altii. Stim, nu de asta citesti acest material, nu pentru a le face altora reach mai mare. Insa, va trebui sa iti dezvolti pagina. Cum faci asta cu succes? Publicand (adica distribuind pe pagina/paginile tale) creatiile altor care atrag deja mai multi utilizatori ai platformelor de socializare. Asta iti va conferi tie autoritate pentru ca ii introduci pe unii catre altceva interesant si oamenii vor fi inclinati sa iti urmeasca apoi si postarile tale. Mai avem, totusi, un truc.
Adauga un overlay. Facebook iti permite sa faci asta cu videoclipurile pe care le distribui, astfel vei putea redirectiona mai mult trafic catre site-ul tau, chiar daca informatia prezentata in video este legata de un alt subiect. Rite.ly sau Snip.ly te pot ajuta sa faci asta si merita cu siguranta sa le testezi.
Finalmente, noi credem ca vei reusi si acestea sunt doar cateva idei despre care credem ca merita sa le implementezi pentru a-ti imbunatati rezultatele in social media. Daca ne vin idei mai bune, vom reveni aici pentru a le imparti cu voi.
Tu ce idei ai? Spune-ne!
Pentru ca cerintele din partea adiministratorilor retelelor de socializare sunt din ce in ce mai multe si aproape lunar apar noutati la care trebuie sa te adaptezi rapid este normal sa ne dorim sau, mai bine spus, sa vrem o modificare transanta cu privire la ceea ce vrem sa obtinem cu adevarat din actiunile noastre in social media. Primul lucru pe care ar fi important sa-l facem e sa ne intrebam de ce suntem prezenti in mediul online si de ce vrem sa ne amestecam si noi in vietile oamenilor care-si publica fotografii sau ganduri personale pentru a le citi cei apropiati lor.
E doar pentru a avea o audienta? O facem pentru vanzari? Vrem mai multi unici pe site?
Conform unui studiu realizat de SME, pe primul loc se afla "expunere ridicata" in raspunsurile celor care folosesc social media in afacerile lor. Pe scurt, putem vorbi de dorinta de a fi vazut de cati mai multi potentiali clienti, chiar daca nu vei interactiona din prima cu acestia. Cu toate astea, e important sa mentionam ca prezenta in mediul online de socializare pentru multi dintre respondenti se datoreaza si faptului ca isi doresc mai mult trafic pe site-urile pe care le administreaza. Ce este cu adevarat surprizantor este ca nevoia de expunere si dorinta a avea multi vizitatori se afla in topul preferintelor celor au raspuns, pe cand cresterea vanzarilor se afla pe ultimul loc!
Avand aceste lucruri in vedere, in acest material ne vom concentra mai mult pe cresterea traficului. Observam impreuna cum ar trebui sa facem asta pentru a obtine ceea ce isi doreste toata lumea din acest business. "Referral traffic" este ceea ce isi doresc cei mai multi marketeri sa obtina din strategiile pe care le adopta pentru social media. Sa ai multi followeri e placut, iar aparitia brandului tau in mai multe postari sau discutia generala din mediul online privind compania pe care o reprezinti o fi utila pe termen scurt si nimeni nu neaga ca e placut sa stii ca numele pentru care tu lucrezi (sau il detii) e pe buzele si-n postarile tuturor, dar cand trecem la ROI (return on investment)... Situatia se schimba. Site-ul promovat in social media este cel care aduce banii si genereaza rezultatele, asadar sa vedem ce putem face pentru ca referral traffic sa creasca frumos si fara costuri.
Stim ca pentru cativa ani Facebook a fost regele in domeniul referral, dar toate aceste lucruri s-au schimbat incepand cu vara lui 2017. De anul trecut Google a devenit din nou numarul 1 in ceea ce priveste traficul redirectionat pe site-ul tau. Asta se datoreaza faptului ca Facebook si-a schimbat algoritmul de distribuire a postarilor care apartin companiilor/paginilor si au prioritizat un newsfeed in care observi mai multe postari de la persoanele cu care interactionezi mai des. Asadar, Google n-a trebuit sa faca nimic special. Si-au vazut de traseu si au ajuns din nou primul generator de referral traffic.
Cum zicalele-s adevarate, iar "cand doi se bat, al treilea castiga" cel mai avantajat a fost Pinterest. Numarul de referrals a crescut considerabil pentru Pinterest, in timp ce pentru Facebook a continuat sa tot scada.
Asadar, ce putem face pentru a ne imbunatati traficul venit din social media? Avem 5 sugestii pe care noi le consideram excelente.
In primul rand, asigura-te ca ai suficient timp. Suna banal, dar retelele sociale se schimba si evolueaza constant in Romania, asadar va trebui sa fii atent la trenduri si sa nu stabilesti strategii de publicare de continut cu jumatate de masura. Desi marea majoritatea a social media este in continuare intr-o buna masura gratuita, e important sa intelegem ca trebuie sa investim timp pentru a obtine rezultatele pe care ni le dorim. In plus, studiile arata ca experienta este importanta, asadar daca vrei sa-ti croiesti o cariera in acest domeniu incepe cat mai curand posibil, cu proiecte mici, proiecte part-time, chiar si one-time deals. E important sa constientizam faptul ca fara experienta, viziunea poate fi afectata de lipsa unei baze pe care poti construi proiecte de succes.
Important este si cate ore petreci pe fiecare platform in parte. Un studiu arata ca cei care stau intru 1-5 ore/saptamana spun ca primesc mai mult trafic, insa o alta categorie de respondenti care petrece intre 31-35 de ore pe retelele de socializare arata ca rezultatele privind traficul s-au imbunatatit considerabil de la luna la luna.
In al doilea rand, foloseste continut video. Nu e niciun secret ca multi marketeri se gandesc ca deja ar fi trebui sa se pregateasca cu mai multe idei in ceea ce priveste producere de videoclipuri. Daca luam in calcul faptul ca videoclipurile primesc un reach extraordinar de bun pe retele de socializare si permit distribuirea unor imagini multiple, atunci ar trebui sa facem fiecare postare printr-un clip video. Lasand gluma la o parte, datele arata ca videoclipurile duc la mult mai multe click-uri pe site-ul celui care publica postarea in social media. Daca asta nu e deja un argument suficient, atunci ar fi bine sa precizam si faptul ca pentru un video nu ai nevoie de un text mai mare de 150 de cuvinte/minut. Asadar, efortul n-ar fi urias pentru cateva videoclipuri pe care sa le publici zilnic pentru a atrage atentia asupra continutului pe care vrei ca lumea sa-l acceseze.
Sfat: Foloseste Google URL Builder pentru a monitoriza exact cat trafic genereaza videoclipul tau. Vei putea face schimbarile necesare, dupa analiza datelor.
In al treilea rand, incearca sa intelegi mai bine Facebook. N-are rost sa ne-ascundem dupa deget. Stim ca Mark va fi mult timp cu noi de-acum incolo, asadar am face bine sa ii intelegem produsul pentru ca este, inca, pe locul 1 in ceea ce priveste generarea de trafic din social media. Presupunem din start ca faci ceea trebuie pe Facebook si ca postezi de 1-2 ori pe zi, ca incluzi content de la clientii tai sau ca raspunzi la chestiuni de interes general de la prospecti clienti, ca distribui imagini si videoclipuri, in loc sa folosesti text mult si ca folosesti platforma pentru a informa, distra si invata urmaritorii tai, in loc sa treci direct la vanzari si promotii. Daca am trecut de partea de baza, atunci ar fi bine sa vedem ce putem incerca pentru a gasi noi metode de a ne pastra audienta deja castigata interesata si pentru a atrage alti noi followeri. Bun, acum adreseaza-ti cateva intrebari:
1. Cand incerci sa le spui oamenilor sa dea ,,Click Aici!" functioneaza?
2. Textul in care este mentionat site-ul tau creste numarul de clickuri?
3. Fotografiile cu unii din angajatii tai functioneaza mai bine ca fotografiile cu produsele pe care le comercializezi?
4. Sunt alte fotografii care primesc mai multa atentie din partea internautilor fata de cele pe care le folosesti tu in mod obisnuit?
5. Primesc videoclipurile mai multe click-uri? Daca da, care sunt acelea?
In al patrulea rand, publica continut de la altii. Stim, nu de asta citesti acest material, nu pentru a le face altora reach mai mare. Insa, va trebui sa iti dezvolti pagina. Cum faci asta cu succes? Publicand (adica distribuind pe pagina/paginile tale) creatiile altor care atrag deja mai multi utilizatori ai platformelor de socializare. Asta iti va conferi tie autoritate pentru ca ii introduci pe unii catre altceva interesant si oamenii vor fi inclinati sa iti urmeasca apoi si postarile tale. Mai avem, totusi, un truc.
Adauga un overlay. Facebook iti permite sa faci asta cu videoclipurile pe care le distribui, astfel vei putea redirectiona mai mult trafic catre site-ul tau, chiar daca informatia prezentata in video este legata de un alt subiect. Rite.ly sau Snip.ly te pot ajuta sa faci asta si merita cu siguranta sa le testezi.
Finalmente, noi credem ca vei reusi si acestea sunt doar cateva idei despre care credem ca merita sa le implementezi pentru a-ti imbunatati rezultatele in social media. Daca ne vin idei mai bune, vom reveni aici pentru a le imparti cu voi.
Tu ce idei ai? Spune-ne!
Autor: Florin P. Amariei
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 2 voturi.
Articole similare
Brand-urile sunt acuzate de comportament antisocial pe Facebook si Twitter
Care este valoarea exacta a activitatii in social media? [INFOGRAFIC]
Imagine si text: cum inclinam balanta?
Google+ da unda verde brandurilor
Ultimele articole
5 Strategii de marketing eficiente si gratuite pentru a avea un website de top
Cum transforma inteligenta artificiala strategiile de marketing
Studiu: TikTok triumfa in social media, Google domina cautarile
Meta trebuie sa propuna solutii pentru imbunatatirea modelului de plata sau consimtamant pana la 1 septembrie, altfel risca sanctiuni