Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reclamele cu vedete vand. Adevarat sau fals?
Tags: reclame, vedete, david ogilvy, eficienta, publicitate
Vedetele apar in aproape o cincime din reclame. Renumite pentru pretul de difuzare (3,5 milioane de dolari pentru 30 de secunde) sunt spoturile difuzate in timpul Super Bowl. Am presupune, prin urmare, ca vedetele sunt cele care vand. Gresit, spune Business Insider.
Vedetele apar in aproape o cincime din reclame. Renumite pentru pretul de difuzare (3,5 milioane de dolari pentru 30 de secunde) sunt spoturile difuzate in timpul Super Bowl. Am presupune, prin urmare, ca vedetele sunt cele care vand. Gresit, spune Business Insider.
Daca despicam firul in patru si analizam datele disponibile, vedem ca, de fapt, nu un chip cunoscut vinde eficient. Un produs are succes nu pentru ca vedeta e iubita, ci pentru ca e recunoscuta ca fiind experta in domeniul promovat. De exemplu, o actrita frumoasa va promova cu succes cosmetice, iar un atlet va vinde adidasi (e cunoscut cazul produsului Nike Air care il are ca imagine pe baschetbalistul american Michael Jordan).
David Ogilvy, considerat a fi modelul pentru personajul Don Draper din serialul Mad Men, este fondatorul agentiei Ogilvy Mather si un sustinator al folosirii datelor pentru a vedea ce functioneza si ce nu in publicitate. Cand a venit pentru prima data in Statele Unite din Anglia natala, s-a angajat la organizatia Gallup unde a devenit interesat de utilizarea datelor concrete pentru a masura eficienta publicitatii. In cartea sa despre aceasta tema, Ogilvy on Advertising, spune ca testimonialele prezentate de vedete primesc multa atentie, dar ca nu merita folosite, caci oamenii retin chipul cunoscut si uita de produs.
Mai mult, oamenii pleaca de la presupunerea ca vedeta a fost bine platita, ceea ce se si intampla. Pe de alta parte, testimonialele expertilor pot si convingatoare. Ce ati zice de un seif pe care un hot renumit spune ca nu l-a putut sparge?!
Studiile recente citate de Ad Age arata ca mai putin de 12% dintre reclamele cu vedete au determinat cresteri ale vanzarilor, 20% dintre acestea avand un efect negativ. Concluzia: o reclama buna are sanse mai mari de succes, indiferent daca apare Brad Pitt sau nu.
Ca si in cazul celor in viata, vedetele decedate nu sunt eficiente in promovarea produselor de care nu sunt legate in calitate de experte. In fiecare an, Forbes face clasamentul puterii financiare a vedetelor decedate. Pentru al doilea an la rand, Michael Jackson este in top, cu venituri de 170 de milioane de dolari. Vreti sa stiti cine mai apare in top? Elvis Presley (55 de milioane de dolari), Marilyn Monroe (27 de milioane de dolari), Charles Shultz (25 de milioane de dolari), John Lennon (12 de milioane de dolari), Elizabeth Taylor (12 de milioane de dolari), Albert Einstein (10 de milioane de dolari), Theodor Geisel (creatorul lui Dr. Seuss - 9 de milioane de dolari), Jimi Hendrix (7 de milioane de dolari), Stieg Larsson (autorul Fetei cu un dragon tatuat - 7 de milioane de dolari), Steve McQueen (7 de milioane de dolari), Richard Rodgers (7 de milioane de dolari), George Harrison (6 de milioane de dolari), Bettie Page (6 de milioane de dolari) si Andy Warhol (6 de milioane de dolari).
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.