Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Semiotica si brandingul

Tags: semiotica, branding, brand, semnificatie, marketing

Un specialist cunoscut in teoria literaturii, Kenneth Burke, spunea ca omul este “un animal care foloseste simboluri”. Exista nenumarate aspecte pe care le presupune aceasta afirmatie. Sa luam in considerare insa unul singur: ideea ca fiecare ambalaj de continut simbolic pe care-l cream este, asemenea unei celule, plin de inteles care depaseste limitele dimensiunii si scopului sau real.
Aceste mici manunchiuri, fie ca vorbim de simbolurile literelor si cuvintelor pe care le cititi acum sau simbolurile geometrice, coloristice, despre arta, sunt entitati atomice ale intelesului. Si, la fel ca atomul, retin o energie si un potential remarcabile.

Semiotica studiaza aceste intelesuri. Si, prin urmare, este un set important de instrumente pentru crearea si intelegerea brandurilor si a altor vehicule ale comunicarii de marketing. Un brand are obiectivele stabilite de actorii interesati, obiective care constau in persuadarea si influentarea unei audiente de consumatori, copetitori, piata in general. Asa ca intelegerea semioticii comunicarii propriului brand, in special cand cream brandul sau il repozitionam pe piata, este o actiune esentiala pentru afacerea coordonata.

Ca domeniu, semiotica incorporeaza mai multe discipline, caracteristici si seturi de abilitati. In ceea ce priveste dezvoltarea brandului, devin relevante discipline ca antropologia, lingvistica, stiintele sociale, istoria artei. 
Definirea biografiei unui brand nu consta doar in crearea paletei de culori, a logoului si asa mai departe. Ci este procesul de decodare a unor elemente si aspiratii strategice carora brandul trebuie sa le dea forma.

Crearea unui nume pentru brand este indubitabil cea mai importanta sarcina, caci iti va transforma produsul/ serviciul/ compania intr-un brand real: o entitate cu semnificatie pentru o audienta targetata. Numele brandului atrage asocieri, ofera context si inspira noi posibilitati de dezvoltare. Aliniind semnalele pe care vrei sa le transmiti cu semnalele pe care le primeste audienta, aceasta este marea incercare. Cuvintele nu sunt extrem de precise in calitate de coduri transmitatoare, cum ar fi codul Morse sau cel binar, de exemplu. Este necesar sa luam in calcul implicatiile vizuale si nuantele lingvistice care ajuta la comunicarea mesajului brandului.
Ideea este ca trebuie sa intelegem codurile profunde ale semnificatiilor constientizate si ascunse, atitudinilor, dorintelor. 

Un brand este recipientul unei semnificatii. Este piesa pentru care noi credem ca nu exista substitut. Punem acelasi ketchup in doua sticle: una cu numele generic al produslui, cealalta cu Heinz. Unii vor cumpara in functie de pret, dar cei mai multi cauta semnificatia oferita de brand. Cu totii credm in branduri, fie ca vrem sau nu. De ce? Pentru ca brandurile si codurile lor semiotice sunt peste tot in jurul nostru si nu avem scapare. Experienta intreaga este branduita. 

Codurile semiotice sunt integrate prieteniilor noastre(Facebook- “like”), esteticii noastre (piramida de la Luvru), credintei noastre (crucea, steaua, semiluna).

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016