Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un logo nu este o marca

Tags: logo, marca, companie, consumatori

Daca o companie vrea sa se rebranduiasca, inseamna ca tanjeste dupa un nume nou, o noua imagine, un simbol nou. Multi cred ca marca aici incepe, dar si se termina si, dupa ce dau un pic de luciu numelui, il pot pune frumos sub semnatura de e-mail, pe site si, gata, suntem o marca noua. Marca este mai mult decat un nume sau un logo. Marca inseamna totul si totul este marca.
Marca inseamna strategie. Daca sunteti o marca pentru consumatori, marca voastra sunt produsele pe care le vindeti si povestea pe care acestea o spun. Daca vorbim de o organizatie umanitara, marca se tracude prin aspiratii si etapele parcurse pentru a le pune in practica: anularea foametei in Africa si campanii de colectare de fonduri, de exemplu. Un nume excentric nu suplineste lipsa chemarii la arme.
 
Marca este in slujba clientilor. In cazul organizatiei de mai sus, daca donatorii doritori suna si dau de mesageria vocala, mesajul este ca nu va pasa. Aceasta este o marca. Daca sunt invitati la o gala si nu aud ce spune vorbitorul care o patroneaza, din cauza unui sistem audio prost, asta este o marca. Daca secretara isi face unghiile si vorbeste la mobil, ignorand ce se intampla in jur, ea este marca voastra, indiferent daca are un tricou cu numele organizatiei sau nu.
 
Marca este modul in care vorbiti. Daca faceti un site nou si-l umpleti cu text iesit din actualitate, nu va construiti o marca. Daca textul nu poate fi inteles, fiind incarcat de un limbaj prea specializat, de multe acronime, aceasta este o marca. Daca oamenii tind sa atipeasca cand va prezentati raportul anual, aceasta este o marca.
 
Mesajul este partea centrala a marcii, dar de sine statator nu echivaleaza cu marca. Afirmatia este simplu de testat: de cate ori nu ati dat peste un produs care sa nu satisfaca promisiunile din reclama? Lipsa de corelare este o marca.
 
Marca este intreaga gama de instrumente de comunicare pe care le folositi. Marca este calitatea hartiei de pe usa in care scrie "Ma introrc in 10 minute". Sau se prea poate sa aveti niste afise frumoase, dar daca atarna aiurea pe perete, aceasta este o marca. Spune ca nu acordati atentie detaliilor. 
 
Marca este oamenii cu care lucrati. Si modul in care acestia va reprezinta. O echipa buna se face cu angajari oportune si continua prin formari pentru dezvoltarea profesionala. Daca angajatilor putin le pasa de slujba lor, aceasta este o marca.
 
Marca este facilitatile pe care le aveti. Merg toate becurile sau oamenii lucreaza pe intuneric? E biroul curat si ordonat? Arata ca un spatiu viu? Casa voastra este marca voastra.
 
Marca este logo si design. O marca mare merita un logo bun si un grafic inspirat. Poate ajuta un client sa aleaga intre doua marci mari. Dar de sine statatoare nu sunt echivalentul marcii.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016