Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfaturi utile in vanzarile prin telefon

Tags: vanzari prin telefon, telemarketing, agenti call-center, obiectii clienti, rezolvarea problemelor

Agentilor call-center le revin o gramada de sarcini. Acestia trebuie sa vanda produse si servicii, sa programeze intalniri, sa fie cat mai convingatori si sa reuseasca sa faca fata oricarui tip de plangere sau reclamatie venita din partea clientului. Nu este o sarcina tocmai usoara, prin urmare, in telemarketing, exista mai multe reguli ce nu trebuie incalcate.
Va prezentam in continuare o lista cu sfaturi utile pentru agentii de vanzari prin telefon:
 
1. Nu folosi termeni tehnici sau elemente de jargon atunci cand comunici cu clientii
Se recomanda evitarea termenilor tehnici deoarece acestia nu prezinta interes pentru client, in special atunci cand sunt spusi in ritm alert, la telefon. Elementele de jargon si termenii tehnici nu vor fi intelese de catre clienti, prin urmare acestia se pot plictisi sau enerva si pot sa inchida agentului telefonul in nas. In cazul in care termenii tehnici sunt neaparat necesari, acestia trebuie insotiti de clarificari.
 
2. Nu te lasa descurajat de refuzuri
In vanzarile prin telefon, refuzurile din partea clientilor sunt inevitabile. Respingerile pot afecta negativ starea de spirit a agentului, acestuia fiindu-i aproape imposibil sa mai initieze apeluri in ziua respectiva. Nu te lasa descurajat de respingerile venite din partea clientilor. Este important sa iti faci un plan de gestionare a refuzurilor.
 
3. Foloseste-ti farmecul personal
Dialogul natural inseamna sa poti comunica intr-un mod relaxat, totusi profesionist. Clientii vor comunica mai usor cu tine daca se simt confortabil in prezenta ta.
 
4. Limiteaza-te la maxim doua fraze pentru descrierea produsului/serviciului oferit.
Obisnuieste-te sa descrii produsul in maxim doua, trei fraze. Pe urma, vei avea timp destul sa elaborezi, sa prezinti caracteristicile importante pentru client. Atunci cand prezinti pentru prima data produsul, fii cat mai scurt, evidentiind functiile principale. Astfel, clientii potentiali vor continua sa asculte, vor ramane concentrati si vor astepta mai multe detalii.
 
5. Recunoaste problema, ofera o sugestie
Atunci cand clientul are o obiectie, este important sa recunosti problema si apoi sa raspunzi in mod corespunzator. Nu le impune clientilor o solutie, ci ofera-le sugestii.
 
6. Nu te certa cu clientul atunci cand acesta are o obiectie
De obicei, atunci cand doresti sa contracarezi obiectiile clientilor, acestia vor reveni cu altele noi.
 
7. Fii pozitiv
Trebuie sa iti placa sa vinzi. Fii inovativ si nu te rezuma la script. Nu uita ca oamenilor le place sa primeasca oferte speciale. Si daca iti poti surprinde clientii cu mici atentii, acestia vor fi mult mai dispusi sa te asculte.
 
8. Incheie conversatia cu incredere
Este foarte important ca vocea ta sa denote incredere. Increderea in sine inseamna incredere in produsul sau serviciul oferit. Atunci cand agentul de vanzari este increzator cu privire la produsul pe care incearca sa vanda, increderea clientilor in acel produs va creste.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.21 din 5 - 17 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016