Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
7 trucuri pentru o mai buna administrare a comunitatii B2B
Tags: trucuri, comunitate b2b, business, oameni
Comunitatile cu care suntem cel mai familiarizati sunt cele B2C, dar cele business-to-business (B2B) sunt la fel de importante cand vorbim de experienta social media. Social media a schimbat modul in care interrelationam si, chiar si atunci cand discutam cu utilizatori business, interactionam, de fapt, cu oamenii din cadrul acelor companii.
Comunitatile cu care suntem cel mai familiarizati sunt cele B2C, dar cele business-to-business (B2B) sunt la fel de importante cand vorbim de experienta social media. Social media a schimbat modul in care interrelationam si, chiar si atunci cand discutam cu utilizatori business, interactionam, de fapt, cu oamenii din cadrul acelor companii.
Pentru a va asigura succesul in administrarea comunitatii de utilizatori business, va prezentam cateva bune practici.
1. Trebuie sa stiti cand sa va creati propria comunitate.
In functie de ce intentii aveti, nu este intotdeauna necesar sa va creati propria comunitate. Puteti sa va alaturati unei deja existente. Daca planificati sa coordonati conversatii focalizate pe domeniul dumneavoastra, alaturati-va unei comunitati deja existente si creati-va acolo o identitate. Daca insa aveti un produs special, este bine sa aveti o noua comunitate.
2. Stabiliti-va obiectivele.
Daca mergeti pana la capat cu optiunea de a crea o noua comunitate, nu uitati ca aceasta trebuie sa aiba un scop si o viziune, caci haosul nu da bine. Intentionati sa creati o comunitate pentru utilizatori sau un forum mai amplu de bune practici pentru industria dumneavoastra? Vreti sa facilitati dialogul dintre clienti sau sa-i informati despre etapele de creare a unui produs si sa obtineti feedback? Sau ambele?
Cum vor interactiona si contribui la discutii membrii comunitatii?
3. Stabiliti linii directoare ale calitatii de membru.
Ganditi-va pe cine vreti sa invitati si cum ar trebui sa se alature oamenii. Daca doriti sa creati un schimb de cele mai bune practici din industrie, comunitatea ar trebui sa fie una deschisa. Daca insa cautati valoarea adaugata pentru clientii VIP, comunitatea trebuie sa se bazeze pe invitatii. Trebuie sa va ganditi si daca apartenenta este deschisa angajatilor companiei dumneavoastra si, daca da, carora anume.
4. Intelegeti-va partenerii de comunitate.
Este imperios necesar sa intelegeti ce vor clientii de la un produs. Daca aveti o comunitate care lucreaza pentru utilizatorii business, scopul ei este de a-i ajuta pe acestia sa-si faca treaba. Ganditi-va cum i-ati putea ajuta sa arate ca niste staruri rock in fata colegilor si managerilor.
5. Schitati rolurile, faceti o descriere a acestora.
In functie de tipul de comunitate, va trebui sa structurati rolurile participantilor. Acest pas este necesar pentru comunitatile nou lansate sau relansate. O comunitate mare poate avea superutilizatori care sa modereze discutiile. Aceasta promovare trebuie sa fie dorita, asa ca stabiliti clar cine poate obtine acest statut.
Daca insa comunitatea este una intima in care participa si angajatii si clientii de top, rugati-i pe angajati sa ocupe functii consultative, dar fiti atenti la obiective contradictorii.
6. Cum masuram succesul.
Odata bifate etapele anterioare, stabiliti cum masurati succesul. Trebuie sa verificati cum creste comunitatea, cat de implicati sunt utilizatorii, care este procentul utilizatorilor activi. daca scopul principal este obtinerea unei mai bune experiente a clientului, masurati sentimentele consumatorilor si gradul lor de satisfactie. Daca va doriti educarea prin intermediul celor mai bune practici, verificati accesarile.
7. Permiteti partajarea de date, impartasirea de informatii.
Oamenii adora sa povesteasca despre propriile succese, pentru a fi laudati, considerati experti sau pentru a-i ajuta pe altii. Pe de alta parte, daca ascultam povestile de succes ale altora, ne putem inspira, la randul nostru. Mai ales in cazul celor care trebuie sa prezinte un anumit ROI si care au nevoie de o baza de comparatie. In cadrul comunitatii dumneavoastra, incurajati-va membrii sa-si impartaseasca reusitele public.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.