Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele 3 intrebari despre social media la care trebuie sa raspunzi
Tags: marketing, social media marketing, facebook, afacere, roi, raport
Ce cred oamenii din marketing despre social media? Raspunsul la aceasta intrebare a fost obiectivul unei cercetari efectuate de socialmediaexaminer.com. iata ce contine raportul aferent.
Ce cred oamenii din marketing despre social media? Raspunsul la aceasta intrebare a fost obiectivul unei cercetari efectuate de socialmediaexaminer.com. iata ce contine raportul aferent.
Sa incepem cu cateva statistici:
- 86% dintre marketeri spun ca social media sunt bune pentru business;
- 69% planifica sa utilizeze mai mut YouTube-ul;
- 58% fac blogging si 62% vor face si mai mult blogging in 2013;
- 49% s-au oprit asupra Facebook, pe care o considera cea mai importanta retea de socializare;
- 89% spun ca epunerea crescuta este cel mai important beneficiu al social media marketingului.
Facebook, Twitter, LinkedIn, Blogging si YouTube sunt primele cinci platforme utilizate de marketerii participanti la studiu.
Dar raportul ridica si alte intrebari:
1. Care sunt tacticile cele mai eficiente in social media? (90% dintre participantii la studiu se intreaba asta).
Pentru a raspunde la aceasta intrebare, trebuie avute in vedere cateva lucruri. Nu trebuie sa cadem in plasa listei cu cele mai populare retele de socializare, caci ce merge pentru o companie nu merge neaparat si pentru noi. in acelasi timp, trebuie sa ne gandim la ce-si doreste clientul si cum venim in intampinarea acestei dorinte via social media. Abia atunci putem alege locul in care sa ne facem simtita prezenta de tip social, bazandu-ne deci pe tipul de continut social media, pe experientele care il vor conecta pe consumator de brand.
Continutul pe care-l partajam pe retelele de socializare din top cinci ne va ajuta apoi sa colectam date reale relevante pentru noi si sa decidem daca este nevoie sa ne optimizam prezenta in social media prin inetrmediul unor tactici.
2. Care sunt cele mai bune metode de engagement al audientei pe social media? (86 % dintre participantii la studiu se intreaba asta).
Companiilor nou intrate in spatiul social media, dar si cele care sunt in primele etape ale maturizarii stiu raspunsul al intrebare, dar nu au increderea necesara sa se implice suficient.
Unele dintre cele mai practice lucruri pe care le putem face pentru a ne implica audienta sunt:
- sa cream un profil al clientilor via date din analytics, sondaje de monitorizare social media sau sondaje directe. Putem folosi concluziile pentru a trata teme care ii intereseaza pe clienti;
- sa trecem in revista ce fac competitorii nostri pe social media;
- sa aflam care sunt liderii de opinie din domeniu si sa colaboram cu ei;
- sa monitorizam comunitatea pentru a vedea care ne sunt sustinatorii. Nu trebuie sa-I „cumparam” cu produse gratuite, ci sa le crestem curiozitatea si atasamentul;
- sa citim intrebarile care ne sunt puse si sa le raspundem pronto.
3. Cum masor ROI pe social media? (87 % dintre participantii la studiu se intreaba asta).
E interesant faptul ca to mai multi oameni de marketing sunt curiosi in privinta tacticilor pe care sa le aplice pe social media, mai mult decat de ROI.
Cel mai important lucru pe care compania noastra il poate face pentru a intelege social media ROI este sa identifice clar obiectivele, sa inteleaga obiectivele/ dorintele clientilor si modul in care vom fi conectati prin social media.
Cu alte cuvinte:
- care este ipoteza noastra de lucru privind contributia social media la furnizarea de valoare pentru clienti si la imbunatatirea afacerii?
- Ce probleme le vom rezolva clientilor prin social media?
- Care este calatoria clientului prin ciclul de vanzari si unde se situeaza social media in aceasta experienta?
- Ce tactica de social media va atrage cel mai bine o comunitate si o ca convinge sa devina client?
Odata aflate solutiile la aceste dileme, vom fi in masura sa facem harta obiectivelor si rezultatelor tacticilor de social media ce trebuei masurate. Si vom putea face si corelatii intre tendintele indicatorilor cheie de performanta in social media si rezultatele de business.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 2 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.