Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa esuezi cu brio pe Twitter: Lectii de la 6 branduri cu renume
Tags: twitter, esec, campanii, branduri, social media, lectii
Ei bine, daca exista retete pentru utilizarea cu succes a retelelor de socializare, de ce nu ar exista si unele pentru esec? Desigur, nimeni nu si-ar dori acest lucru, insa ar putea fi de mare folos atunci cand trebuie luate in calcul riscurile lansarii unor campanii social media. Pentru ca pe Twitter, ca si pe alte platforme sociale, orice greseala, cu intentie sau fara, poate deveni cum nu se poate mai virala.
Ei bine, daca exista retete pentru utilizarea cu succes a retelelor de socializare, de ce nu ar exista si unele pentru esec? Desigur, nimeni nu si-ar dori acest lucru, insa ar putea fi de mare folos atunci cand trebuie luate in calcul riscurile lansarii unor campanii social media. Pentru ca pe Twitter, ca si pe alte platforme sociale, orice greseala, cu intentie sau fara, poate deveni cum nu se poate mai virala.
Intrucat mereu e de dorit sa invatam din greselile altora mai degraba decat dintr-ale noastre, Business Insider a trecut in revista cateva dintre cele mai rasunatoare esecuri de campanii desfasurate pe Twitter.
Qantas Airlines – Competitia sa de anul trecut e un exemplu grozav de campanie lansata intr-un moment total nepotrivit. La doar o zi dupa ce avioanele sale fusesera retinute la sol din cauza unei greve spontane a personalului aerian, Qantas lansa pe Twitter o campanie prin care-si invita fanii sa descrie experienta unui zbor de lux. Cum publicul era cat se poate de nemultumit de serviciile primite, compania a devenit imediat tinta unor ironii acide, iar campania „Qantas Luxury” instrumentul perfect pentru manifestarea lor. Tweet-urile s-au inmultit considerabil in ziua lansarii, ajungand ca la fiecare minut sa fie postate peste 50 de mesaje legate de subiect.
McDonald’s – S-ar parea ca nici gigantii nu sunt scutiti de furtunile social media. Compania a aflat de curand cam ce inseamna forta negativa a Twetter-ului si cat de sensibili pot fi fanii la anumite cuvinte. Brandul a lansat campania „Meet The Farmers” pentru a promova ideea de prospetime a ingredientelor folosite pentru prepararea produselor sale. Aceasta s-a derulat pasnic pana la momentul in care McDonlad’s a postat cateva link-uri sub hashtag-ul #McDstories (povesti de la McDonald’s), care a fost perceput de catre utilizatorii de Twitter drept o invitatie la a discredita brandul si produsele sale.
Vodafone – A avut dureri de cap dupa ce un angajat al sau a postat pe contul de Twitter al companiei un mesaj obscen si homofob. Follower-ii contului au fost socati si indignati cand au gasit in fluxul lor de stiri mesajul cu pricina. Ei au reactionat imediat, iar vestea s-a extins cu repeziciune in sfera social media si dincolo de ea. Desi initial Vodafone a crezut ca profilul sau de Twitter a fost atacat de catre un haker, ulterior a aflat ca era vorba despre un angajat al sau. Compania a facut public acest lucru si si-a cerut scuze fanilor.
Kenneth Cole – A aflat pe propria piele ce inseamna sa faci glume nepotrivite. In timpul protestelor din Egipt din primavara lui 2011, designerul american a postat pe Twitter un mesaj sub hashtag-ul #Cairo, care spunea cam asa: „Milioane de oameni fac zarva in Cairo. Potrivit zvonurilor se pare ca acestia tocmai au aflat despre noua noastra colectie de primavara disponibila online.” Fanii nu prea au fost incantati si au reactionat pe masura. In cele din urma, sub presiunea utilizatorilor, Cole a sters mesajul nepotrivit si si-a cerut scuze.
Chrysler – Exprimarea neadecvata, chiar obscena, nu poate fi o scuza nici macar atunci cand este menita sa suprinda nemultumirea unui brand. Chrysler a inteles asta dupa ce a agentia de comunicare care se ocupa de contul sau de Twitter a postat un mesaj jignitor la adresa conducatorilor auto din Detroit.
Bing – La scurt timp dupa cutremurul devastator din Japonia, motorul de cautare a lansat o campanie de strangere de fonduri pentru victimele acestuia, care insa nu a avut tocmai rezultatele scontate. Bing promitea ca va dona 1 dolar pentru fiecare retweet al apelului postat pe retea, dar initiativa sa fost insa perceputa de public drept o incercare de a-si face reclama. Unii utilizatori au fost atat de inversunati impotriva campaniei incat au creat un hashtag cu numele #fuckbing care indemna la discreditarea brandului. Bing a donat totusi victimelor 100.000 dolari.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.