Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Moartea unui comis-voiajor: Arta de a vinde fara a vinde

Tags: marketing, social media marketing, vanzari, promovare

Ca mic antreprenor, probabil te-ai intrebat "Eu nu sunt specialist in vanzari, deci cum o sa-mi pun produsul pe piata?". Frumusetea marketingului este ca poti sa vinzi fara a vinde. Cum se poate asa ceva?
Haideti sa vorbim despre social media marketing, tocmai pentru ca din ce in ce mai multa lumea spune ca si-a postat produsul pe Facebook, dar nimanui nu-i pasa. Nu-i pasa, pentru ca nu au motive sa o faca. 
 
Sa folosim un exemplu concret. Sa zicem ca e prima oara cand ne cunoastem si nu fac altceva decat sa vorbesc despre mine si ce vreau sa faci pentru mine. Ai vrea sa vorbesti cu mine? Cred ca nu.
 
Da-i audientei un motiv sa te placa
 
In social media marketing, de fapt in orice forma de marketing, nu vrei sa vorbesti despre tine. Daca povestesti insa despre lucruri dragi audientei, daca o educi in legaturi cu temele pe care esti tu expert si o lasi sa-si spuna parerea, membrii acesteia vor fi mult mai dornici sa te asculte si cand vorbesti despre tine.
 
Nu uita ca esti expert in ceea ce faci si audienta stie asta. Ceea ce-ti da oportunitatea de a te lauda cu expertiza si de a construi relatii cu clientii. De exemplu, daca ai un salon de coafura, ofera un truc zilnic despre cum sa-ti aranjezi parul. De exemplu, cum poate cineva sa-si coafeze parul foarte scurt pentru un eveniment special.
 
Cand iti arati experienta, clientii vor aprecia ca ii inveti despre lucruri care ii intereseaza. Si la tine la coafor vor veni, caci isi vor aminti de tine.
 
Lasa fanii sa vorbeasca despre ei insisi
 
Tuturor le place sa vorbeasca despre ei. Nu e nicio surpriza pentru nimeni, asa ca profita si tu. Pune-le intrebari despre barndul tau, fa un sondaj si lasa-i sa participe. Vei creste engagementul si vei vei afla cine este audienta, ce o intereseaza si ce vor sa afle de la tine.
 
Daca ne intoarcem la exemplul cu coaforul, iti poti intreba fanii ce stil au incercat si nu le-a reusit. Dupa ce aflii cateva raspunsuri, poti filma un tutorial oferind sfaturi simple.
 
Fa-ti audienta sa rada
 
Multora le e frica sa posteze ceva ce nu are legatura cu brandul. Aceasta teama trebuie depasita. 
 
In cazul coaforului, poti posta o poza cu un catel ciufulit, comentand „Azor trebuie sa dea pe la noi azi”. 
 
Regula 80/20
 
Asta nu inseamna ca nu te poti promova singur. Construind relatii cu clientii si asigurandu-te ca 80% din content este pentru ei, poti arunca acolo 20% despre tine, fara a te teme ca-i faci sa-si ia talpasita.
 
Nu fii insa prea „specializat” in limbaj. Fereste-te de CUMPARA ACUM. Posteaza, de exemplu, o poza cu o perie de par cu textul „Te asteapta”.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016