Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Secretul comercial si clauza de confidentialitate pentru salariati
Tags: secret comercial, confidentialitate, clauza confidentialitate, contract individual de munca
Secretul comercial se deosebeste de secretele normale nu numai prin denumire, ci si prin faptul ca se refera la anumite relatii comerciale si consta in informatii de interes economic pentru o societate comerciala.
Secretul comercial se deosebeste de secretele normale nu numai prin denumire, ci si prin faptul ca se refera la anumite relatii comerciale si consta in informatii de interes economic pentru o societate comerciala.
Pentru a se incadra la categoria "secret comercial", o informatie trebuie sa nu fie cunoscuta la nivel general si nici usor accesibila persoanelor din mediul din mediul care se ocupa in general cu acest tip de informatie.
Masuri de protectie a secretului comercial:
- restrictionati accesul persoanelor straine in incinta companiei dvs. si in general in zona in care se afla situatiile financiare;
- restrictionati accesul personalului de la un departament la altul;
- interziceti filmatul si fotografiatul in incinta companiei;
- monitorizati in permanenta activitatea angajatilor si modul de operare a datelor existente, pentru a preveni orice tip de frauda si de sustragere a datelor;
- protejati toate documentele confidentiale;
- asigurati-va ca toti angajatii detin o adresa de e-mail oficiala, unde primesc toate corespondentele ce au legatura cu locul de munca;
- negociati clauzele de confidentialitate la nivelul salariatilor;
Clauza de confidentialitate reprezinta o clauza specifica, ce poate fi introdusa in contractul individual de munca la momentul angajarii.
Prin aceasta clauza de confidentialitate, angajatorul si salariatii vor ajunge la un acord comun prin care vor stabili interdictia de a transmite date sau informatii de care au luat la cunostinta in timpul executarii contractului, pe diferite perioade de timp:
- pe durata contractului individual de munca
- pe durata contractului individual de munca si dupa incetarea acesteia (pe o perioada determinata/pe o perioada nedeterminata)
Angajatorii au obligatia de a informa salariatii cu privire la continutul regulamentelor interne, si in mod special de clauzele de confidentialitate. Acestea se pot referi la:
- atributiile postului
- salariu
- periodicitatea platii salariului
- parametrii tehnici
- proceduri de productie si fabricatie
- orice alte date sau informatii stabilit de comun acord intre cele doua parti
Autor: Mihai Georgescu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.