Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Social media: 5 greseli ale companiilor mici
Tags: social media, facebook, retele de socializare, branduri, companii mici, interactiune, promovare excesiva
Nu mai putem concepe sa traim intr-o lume fara social media. Facebook se apropie cu pasi repezi de 1 miliard de utilizatori activi, Twitter are peste 500 de milioane de utilizatori inregistrati, iar multe alte retele de socializare incep sa prinda viata. Prin urmare, daca ai o afacere, oricat de mica, este aproape imposibil sa ignori complet mediul social media.
Nu mai putem concepe sa traim intr-o lume fara social media. Facebook se apropie cu pasi repezi de 1 miliard de utilizatori activi, Twitter are peste 500 de milioane de utilizatori inregistrati, iar multe alte retele de socializare incep sa prinda viata. Prin urmare, daca ai o afacere, oricat de mica, este aproape imposibil sa ignori complet mediul social media.
Mashable ne prezinta 5 greseli frecvente ale brandurilor pe retelele de socializare.
1. Sa te promovezi excesiv
Multe companii mici fac aceasta greseala. Deoarece au bugete limitate, vor sa profite la maxim de orice ocazie. Insa nu inteleg faptul ca retelele de socializare necesita o abordare mult mai subtila. Asta inseamna ca nu trebuie postate materiale promotionale sau reclame.
Daca strategia din social media presupune doar vanzari sau activitati de marketing, atunci abordarea este complet gresita. Retelele de socializare pot fi folosite pentru marketing si vanzari, insa nu acesta trebuie sa fie scopul principal. Social media se refera in primul rand la construirea unor relatii bazate pe incredere.
2. Sa nu facilitezi interactiunea cu fanii
Pentru a fi placut, trebuie sa fii cu adevarat interesat de ceilalti, nu sa incerci sa domini mereu conversatia. Oamenii trebuie sa se simta in largul lor pentru a-ti lasa comentarii pe perete. Raspunde-le tuturor celor care interactioneaza intr-un fel sau altul cu brandul, distribuie continut interesant, adreseaza intrebari fanilor si incurajeaza-i sa participe la conversatie. Nu uita ca uneori este mai bine sa vorbesti mai putin si sa asculti mai mult.
3. Sa fii prezent peste tot
Companiile mici nu dispun de mult timp si nici de multi bani pentru a investi in social media. De aceea, este important sa alegi sa fii prezent doar pe cele mai importante retele de socializare, in loc sa incerci sa fii prezent peste tot. Daca iti neglijezi anumite conturi, imaginea brandului va fi afectata in mod negativ. Este mai bine asadar sa nu ai cont pe anumite retele, decat sa ai un cont pe care sa nu il administrezi corespunzator.
4. Sa incerci sa tii pasul cu brandurile mari
Daca ai o companie mica, cu siguranta nu dispui de acelasi buget de care dispun companiile foarte mari. Prin urmare, este important sa intelegi ca nu trebuie sa tii pasul cu aceste branduri mari cand vine vorba de concursuri si campanii. Probabil ca nu iti permiti sa oferi premii substantiale, de aceea este preferabil sa oferi fanilor servicii gratuite.
5. Sa crezi ca retelele de socializare nu necesita investitii
Desigur ca nu trebuie sa platesti pentru a-ti face cont pe Facebook sau Twitter. Insa asta nu inseamna ca nu va trebui sa investesti considerabil in social media. Este nevoie de un angajament constant pentru adaugarea de continut nou si interactionarea cu fanii. Vei avea nevoie de o persoana care sa-si sacrifice multe ore pe saptamana pentru administrarea acestor conturi.
Companiile mici fac deseori anumite greseli in social media. Site-ul 1. Sa te promovezi excesiv
Multe companii mici fac aceasta greseala. Deoarece au bugete limitate, vor sa profite la maxim de orice ocazie. Insa nu inteleg faptul ca retelele de socializare necesita o abordare mult mai subtila. Asta inseamna ca nu trebuie postate materiale promotionale sau reclame.
Daca strategia din social media presupune doar vanzari sau activitati de marketing, atunci abordarea este complet gresita. Retelele de socializare pot fi folosite pentru marketing si vanzari, insa nu acesta trebuie sa fie scopul principal. Social media se refera in primul rand la construirea unor relatii bazate pe incredere.
2. Sa nu facilitezi interactiunea cu fanii
Pentru a fi placut, trebuie sa fii cu adevarat interesat de ceilalti, nu sa incerci sa domini mereu conversatia. Oamenii trebuie sa se simta in largul lor pentru a-ti lasa comentarii pe perete. Raspunde-le tuturor celor care interactioneaza intr-un fel sau altul cu brandul, distribuie continut interesant, adreseaza intrebari fanilor si incurajeaza-i sa participe la conversatie. Nu uita ca uneori este mai bine sa vorbesti mai putin si sa asculti mai mult.
3. Sa fii prezent peste tot
Companiile mici nu dispun de mult timp si nici de multi bani pentru a investi in social media. De aceea, este important sa alegi sa fii prezent doar pe cele mai importante retele de socializare, in loc sa incerci sa fii prezent peste tot. Daca iti neglijezi anumite conturi, imaginea brandului va fi afectata in mod negativ. Este mai bine asadar sa nu ai cont pe anumite retele, decat sa ai un cont pe care sa nu il administrezi corespunzator.
4. Sa incerci sa tii pasul cu brandurile mari
Daca ai o companie mica, cu siguranta nu dispui de acelasi buget de care dispun companiile foarte mari. Prin urmare, este important sa intelegi ca nu trebuie sa tii pasul cu aceste branduri mari cand vine vorba de concursuri si campanii. Probabil ca nu iti permiti sa oferi premii substantiale, de aceea este preferabil sa oferi fanilor servicii gratuite.
5. Sa crezi ca retelele de socializare nu necesita investitii
Desigur ca nu trebuie sa platesti pentru a-ti face cont pe Facebook sau Twitter. Insa asta nu inseamna ca nu va trebui sa investesti considerabil in social media. Este nevoie de un angajament constant pentru adaugarea de continut nou si interactionarea cu fanii. Vei avea nevoie de o persoana care sa-si sacrifice multe ore pe saptamana pentru administrarea acestor conturi.
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Articole similare
De la Facebook citire: Vorbiti cat mai mult despre brandul vostru
Impactul social media asupra creierului uman
6 sfaturi pentru angajatii care se ocupa de social media
Afla care este tipul de personalitate al clientului pe digital
Ultimele articole
5 Strategii de marketing eficiente si gratuite pentru a avea un website de top
Cum transforma inteligenta artificiala strategiile de marketing
Studiu: TikTok triumfa in social media, Google domina cautarile
Meta trebuie sa propuna solutii pentru imbunatatirea modelului de plata sau consimtamant pana la 1 septembrie, altfel risca sanctiuni